باز کردن اسرار بیو هک: معکوس کردن روند پیری


برایان جانسون، میلیونر فناوری، به حمایت از سبک زندگی ضد پیری 2 میلیون دلاری خود، معروف به «Project Blueprint» ادامه می دهد، تلاشی برای معکوس کردن روند پیری.

او به دلیل تلاش جنجالی و بی امان خود برای زندگی برای همیشه خبرساز شده است و از او به عنوان “Biohacker” یاد می شود.

کارشناسان تناسب اندام در SET FOR SET، پیش بینی کنید که «زیست‌شناسی خودت را انجام بده» که معمولاً به آن «Biohacking» نیز گفته می‌شود، یکی از داغ‌ترین روندهای سال 2024 خواهد بود.

در حالی که یکی از غول های تکنولوژی پیشرو جهان این رژیم غذایی متحول کننده را تضمین می کند، کارشناسان در SET FOR SET رژیم غذایی و رژیم روزانه او را برای الهام بخشیدن به کسانی که می خواهند هک زیستی را امتحان کنند، شکسته اند.

یک سخنگوی از SET FOR SET می گوید “معروف به عنوان”برنامه رژیم غذایی، میلیونر 46 ساله سالانه 2 میلیون دلار برای مقاومت در برابر روند پیری هزینه می کند.

او یک رژیم غذایی سخت 2250 کالری در روز در یک دوره شش ساعته می خورد. او همچنین روزانه یک ساعت ورزش می کند، روزانه 111 مکمل مصرف می کند، روتین سختی برای خواب دارد، تزریق خون بسیار منظم و آزمایشات سلامت روزانه دارد.

گزارش ها می گویند او روزانه 80 ویتامین و مواد معدنی مصرف می کند و 70 پوند سبزیجات پوره شده در ماه می خورد.

رژیم مراقبت از پوست او شامل شستن صورتش با آن است پاک کننده کنترل آکنه CeraVeکه با قیمت 14.99 دلار به فروش می رسد و میکرودوزهای Accutane، داروی رتینوئیدی که آکنه شدید را درمان می کند، با مصرف دو قرص 40 میلی گرمی در هفته.

برای کسانی که از پروژه طرح اولیه الهام گرفته اند، کارشناسان در SET FOR SET ده روشی را به اشتراک گذاشته‌اند که می‌توانید برای کمک به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر، «biohack» کنید.

1) فرو رفتن سرد یخ

فرو رفتن سرد جنبه ای از درمان با آب سرد یا غوطه وری در آب سرد است که شامل غوطه ور شدن در دمای آب سرد است.

توصیه می شود 11 دقیقه قرار گرفتن در معرض آب سرد در هفته کامل شود که می تواند به سه دقیقه در هر جلسه تقسیم شود.

مطالعات نشان می دهد که 50 تا 59 درجه فارنهایت (10 تا 15 درجه سانتیگراد) محدوده دمایی مطلوبی برای فرورفتن سرد با تمرکز بر کاهش درد عضلانی است.

انجام این کار همچنین به کاهش التهاب، بهبود گردش خون و بهبود پس از ورزش کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و به مدیریت استرس کمک می کند.

2) خواب خود را بهینه کنید

زن با چشمان کشیده شده روی بازو می خوابد

اگر حدود هفت تا نه ساعت در شب می‌خوابید، رشد و ترمیم عضلات را تشویق می‌کنید، به هوشیاری مغز خود کمک می‌کنید، سطح قند خون خود را بهبود می‌بخشید و حتی طول عمر خود را افزایش می‌دهید.

در حالی که نکات متعددی در رسانه های اجتماعی مانند خوردن برخی میوه ها قبل از خواب، اجتناب از وسایل الکترونیکی و اجتناب از الکل وجود دارد، یکی از مهم ترین قوانین بهینه سازی خواب، حفظ ریتم شبانه روزی خوب است.

این به این معنی است که هر روز در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. برای انجام این کار، سعی کنید یک روال معمول داشته باشید و سعی کنید در طول روز، به خصوص صبح، زمانی را در فضای باز بگذرانید.

این به این دلیل است که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به تنظیم ساعت داخلی بدن شما کمک می کند و هوشیاری را در طول روز افزایش می دهد.

برای اندازه‌گیری پیشرفت، می‌توانید از دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند استفاده کنید که مدت زمان و کیفیت خواب را ردیابی می‌کنند.

3) سوناهای معمولی

زوج در سونا

سونا، اتاق‌های کوچکی که با هوای گرم یا بخار گرم می‌شوند، فواید سلامت قلب و عروق دارند.

هنگامی که بدن در معرض دمای بالا قرار می گیرد، سپس با افزایش ضربان قلب، جریان خون و برون ده قلبی، خود را خنک می کند. این به کاهش فشار خون معروف است که منجر به مزایایی برای سلامت قلب و عروق و طول عمر می شود.

برای بهترین نتیجه از این بیوهک، دمایی بین 175 تا 195 درجه فارنهایت (80 تا 90 درجه سانتیگراد) با رطوبت 10 تا 20 درصد به مدت 30 دقیقه حداقل سه بار در هفته انتخاب کنید.

4) نمک هیمالیا در آب

نمک هیمالیا
© Monicore

سطح الکترولیت برای عملکرد صحیح بدن مهم است. آنها به تعادل مقدار آب در بدن شما، متعادل کردن سطوح اسید/باز (pH) و انتقال مواد مغذی به داخل سلول‌ها کمک می‌کنند.

بدن شما الکترولیت ها را به طور طبیعی می سازد و همچنین آنها را از غذا، نوشیدنی ها و مکمل ها به دست می آورد.

با این حال، اگر سطح بدن شما کاهش یابد، نمک هیمالیا غنی از مواد معدنی حاوی الکترولیت های زیادی است و ثابت شده است که به سم زدایی بدن کمک می کند و از عملکرد کلیه و کبد حمایت می کند.

بنابراین، روزانه حدود 1 قاشق چایخوری نمک هیمالیا به یک لیتر آب اضافه می شود.

نه تنها به شما احساس انرژی می دهد، بلکه به افزایش متابولیسم نیز کمک می کند.

5) درمان جایگزین تستوسترون (TRT)

درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) یک هک زیستی برای مردان است، زیرا اغلب وقتی مردان بزرگتر می شوند سطح تستوسترون آنها کاهش می یابد.

TRT اغلب زمانی استفاده می شود که بدن تستوسترون کافی تولید نمی کند. بنابراین، TRT می تواند به بازگرداندن سطح تستوسترون به محدوده سالم کمک کند.

علم پشت این واقعیت وجود دارد که TRT سطوح انرژی، میل جنسی را بهبود می بخشد، تراکم استخوان، توده عضلانی و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد، و به طور کلی خلق و خوی ناشی از جایگزینی تستوسترون را بهبود می بخشد.

برای بررسی اینکه آیا به TRT نیاز دارید، یک متخصص پزشکی می تواند سطح تستوسترون شما را اندازه گیری کند، که به طور معمول باید بین 300 تا 1000 نانوگرم در دسی لیتر باشد.

مهم است که از خطرات بالقوه TRT آگاه باشید، که می تواند شامل بثورات پوستی، خارش یا تحریک در محل اعمال تستوسترون باشد.

6) روزه متناوب

روزه متناوب یک هک بیولوژیکی است که به شما امکان می‌دهد با ایجاد یک الگوی غذایی که در آن بین دوره‌های غذا خوردن و دوره‌های نخوردن (روزه‌داری) چرخه می‌زنید، عملکردهای بدن خود را تنظیم مجدد کنید.

پس از اتمام روزه تغییرات متعددی در بدن رخ می دهد. این شامل؛ کاهش سطح انسولین خون (که باعث چربی سوزی می شود)، افزایش هورمون رشد انسانی (باز هم باعث افزایش چربی سوزی و افزایش عضلات می شود) و ترمیم سلولی که در آن بدن مواد زائد را از سلول های خود خارج می کند.

این تغییرات از نظر علمی ثابت شده است که فوایدی برای بدن دارند، به کاهش وزن و چربی احشایی کمک می کنند، مقاومت به انسولین را کاهش می دهند، استرس اکسیداتیو و التهاب را در بدن کاهش می دهند و به طور بالقوه برای سلامت قلب شما مفید هستند.

برای کسانی که برای اولین بار روزه متناوب را امتحان می کنند، ساعت های 14:10 و 12:12 بهترین گزینه ها هستند، زیرا از نظر زمانی که می توانید غذا بخورید محدودیت کمتری دارند.

بنابراین می توانید چهارده ساعت روزه بگیرید و ده ساعت بخورید یا دوازده ساعت روزه بگیرید و دوازده ساعت بخورید.

سپس می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید و ۱۶:۸ را امتحان کنید، شانزده ساعت ناشتا باشید و در یک پنجره هشت ساعته غذا بخورید. به عنوان مثال، نخوردن صبحانه، و خوردن ناهار و شام، با این حال، دیگران ممکن است به جای آن، وعده غذایی عصر خود را حذف کنند.

اجتناب از انجام ورزش های شدید هنگام روزه داری بسیار مهم است.

۷) مصرف متوسط ​​قهوه

قهوه لبخند می زند و چشمک می زند

دوزهای کم تا متوسط ​​کافئین (50 تا 300 میلی گرم) از نظر علمی ثابت شده است که باعث افزایش هوشیاری، انرژی و توانایی تمرکز می شود.

علم همچنین نشان می دهد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز می تواند به جلوگیری از نارسایی قلبی کمک کند، زمانی که قلب ضعیف در پمپاژ خون کافی به بدن مشکل دارد.

قهوه معمولی و بدون کافئین هر دو اثر محافظتی بر روی کبد دارند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند احتمال بیشتری دارد که سطح آنزیم های کبدی در محدوده سالم داشته باشند.

کارشناسان می گویند نوشیدن حداکثر 2.5 فنجان قهوه در روز مفید است.

8) آزمایش خون منظم

آزمایش خون را می توان برای موارد زیادی مورد استفاده قرار داد، از جمله بررسی سطح گلوکز، کلسیم، کلسترول و الکترولیت های خون، و همچنین آزمایش خون برای اندازه گیری عملکرد کلیه.

این نشانه ها به پایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گردش خون و دیابت یا نحوه مدیریت بیماری شما کمک می کند.

آزمایش خون برای مواد شیمیایی و پروتئین های مختلف نیز می تواند نشان دهد که کبد یا کلیه شما چگونه کار می کنند.

انجام منظم آزمایش خون راه خوبی برای تشخیص زودهنگام بیماری یا بیماری است، بنابراین انجام حداقل یک آزمایش در سال توصیه می شود.

9) تنفس

ما هر روز نفس می کشیم، اما اغلب حتی به نحوه نفس کشیدن خود فکر نمی کنیم.

در مواقع استرس، نفس ما به طور خودکار با کوتاه شدن و افزایش سرعت پاسخ می دهد و این می تواند باعث فشار بیشتر بر بدن شود.

با تمرین تنفس، بدن می‌تواند به طور خودکار تنفس را کنترل کند و از آن به عنوان یک ابزار آرام بخش در مواقع استرس استفاده کند.

تنفس نیز مستقیماً بر میزان اکسیژن دریافتی سلول‌های ما تأثیر می‌گذارد، بنابراین وقتی تنفس را از الگوی معمول آن عمیق‌تر و کندتر می‌کنیم، اجازه می‌دهیم اکسیژن بیشتری وارد هر سلول شود.

برای تمرین نفس کشیدن، 4 ثانیه دم و 6 ثانیه بازدم کنید. این کار را حدود 10 دقیقه در هر جلسه تکرار کنید. برای بهترین نتیجه، این کار را یک بار در صبح و یک بار در عصر انجام دهید.

10) درمان با نور قرمز (RLT)

نور قرمز درمانی (RLT) یک روش محبوب است که برای بهینه سازی سلامت کلی پوست استفاده می شود. RLT همچنین به تقویت ریکاوری عضلات، کاهش درد و التهاب، حمایت از سلامت سیستم عصبی و به طور کلی افزایش سطح انرژی کمک می کند.

برای کسانی که التهاب و درد را با التهاب تاندون آشیل تجربه می کنند و علائم پیری پوست و آسیب پوست را دارند.

تحقیقات نشان می دهد که RLT ممکن است پوست شما را صاف کرده و به رفع چین و چروک کمک کند. RLT همچنین برای کمک به اسکارهای آکنه، سوختگی ها و علائم آسیب اشعه ماوراء بنفش شناخته شده است.

برای تکمیل درمان، در یک تخت یا غلاف LED با نور قرمز تمام بدن دراز بکشید یا توسط یک متخصص با دستگاهی مجهز به پانل های چراغ قرمز درمان شوید.

متخصصان توصیه می کنند درمان با نور قرمز را سه بار در هفته به مدت 10 دقیقه به مدت حداقل یک ماه انجام دهید.