افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری


آفتاب‌‌نیوز :

‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ داریم و این شرایط جوی فردا نیز در این نقاط حاکم است.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امشب و فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در برخی نقاط خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روز شنبه ۲۲ اردیبهشت بارشی در کشور نخواهیم داشت، اما یکشنبه موج بارشی جدید به کشور وارد می‌شود و در غرب و شمال غرب، استان‌های غربی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی مجدداً بارش خواهیم داشت.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در شمال شرق کاهش محسوس دما داریم، اما از جمعه تا یکشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد شدید و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۵ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

هشدار تشکیل موج‌های با ارتفاع بیش از ۲ متر

‌مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ تا اواخر وقت جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: این شرایط جوی در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اثر این مخاطره خطر غرق‌شدن شناگران، پاره‌شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در دستور کار باشد.



منبع