قسمت 323 – برترین استراتژی های بازسازی مغز برای خلق و خو و حافظه بهتر


چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

در این قسمت:

بازسازی مغز یک مفهوم مهم است که در محیط امروزی حیاتی است. مغز شما مرکز فرمان سیستم عصبی شما و مرکز تمام عملکردها و سیستم های بدن شما است.

سلامت مغز برای حافظه، یادگیری، انرژی ذهنی و خلق و خو و پیشگیری از مشکلات سلامت روان و اختلالات عصبی ضروری است.

حتی اگر بیشتر سلول های مغز شما در رحم و در دوران نوزادی تشکیل می شوند، تحقیقات جدید نشان می دهد که مغز شما قادر به بازسازی و ایجاد سلول های جدید در طول زندگی است. این بدان معنی است که شما می توانید سلامت مغز، انرژی ذهنی و حافظه خود را حتی با افزایش سن حفظ کنید.

در این پادکست خواهید آموخت که بازسازی مغز، BDNF و نوروپلاستیسیتی چیست و چرا برای سلامت مغز مهم هستند. متداول ترین چیزهایی که می تواند به مغز شما آسیب برساند را خواهید فهمید. من همچنین 12 راه قدرتمند برای بهبود سلول های مغز و حمایت از سلامت مغز شما را به طور طبیعی به اشتراک خواهم گذاشت.

  • 05:50 درک نوروپلاستیسیته و اینکه چگونه تفکر ما از مغز تغییر کرده است
  • 09:04 BDNF چیست؟
  • 12:48 چگونه مغز ما از الکترولیت ها استفاده می کند
  • 14:45 “نورون هایی که با هم شلیک می کنند، با هم سیم می کشند”: تغییر الگوهای فکری ما
  • 21:51 چگونه سطوح BDNF خود را به روشی سالم کنترل کنیم
  • 23:19 چگونه قند خون پایین سطوح BDNF شما را مختل می کند
  • 26:25 نوروتوکسین های شناخته شده ای که به مغز ما آسیب می رسانند چیست که باید از آنها اجتناب کنیم؟
  • 27:53 داشتن سبک زندگی کم تحرک چه اشکالی دارد؟
  • 30:33 قدردانی از روده به عنوان “مغز دوم” ما
  • 31:31 برخی از استراتژی‌های ساده‌تر بازسازی مغز که می‌توانیم استفاده کنیم چیست؟
  • 32:41 چربی خوب چیست و چربی بد چیست؟
  • 33:55 بهترین غذاها برای مقابله با التهاب کدامند؟
  • 38:54 چگونه روزه متناوب را شروع کنیم و یک روال سالم بسازیم
  • 39:30 کتون ها چیست و چگونه برای انرژی بهتر از گلوکز هستند؟
  • 47:10 قدردانی از فواید حرکت
  • 48:04 چرا قدردانی به نوروپلاستی شما کمک می کند
  • 49:02 چگونه می توانم شب بهتری بخوابم؟
  • 51:15 چه تمرین‌های «عصبی» را می‌توانید معرفی کنید تا اوضاع را تغییر دهید؟
  • 56:06 چرا منیزیم اینقدر مهم است؟
  • 57:03 چه مقدار منیزیم باید در روز مصرف کنم؟
  • 58:48 بهترین غذاها و گیاهان برای افزایش اتوفاژی چیست؟
  • 1:00:00 درک اکسیژن هایپرباریک به عنوان یک محرک پاداش

دکتر جوکرز استراتژی‌های برتر بازسازی مغز خود را برای خلق و خو و حافظه بهتر در این قسمت جذاب از تغذیه عملکردی به اشتراک می‌گذارد. در مورد نوروژنز، «نوروبیک»، و تغییرات رفتاری و شیوه زندگی سالمی که می‌توانید با افزایش سن ایجاد کنید، بیاموزید. لطفا به ما بپیوندید.

یک مغز سالم تحت نوروژنز قرار می گیرد و هر روز حدود 700 نورون جدید در هیپوکامپ، جایی که حافظه ذخیره می شود، ایجاد می کند. “

~ دکتر جوکرز

https://www.youtube.com/watch?v=nY3XRgnmMCwرارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارارا

حامیان اپیزود

ما با شرکت‌های بزرگی همکاری می‌کنیم که محصولات برتری تولید می‌کنند که می‌توانند به سلامت شما کمک کنند. این محصولات توسط دکتر جوکرز و تیمش مراحل بازبینی و بررسی را پشت سر گذاشته اند و محصولاتی هستند که ما استفاده می کنیم و به دیگران توصیه می کنیم.

آنها واقعاً بهترین مکمل ها، ابزارها و منابعی هستند که می توانید برای کمک به بهبود سلامت خود پیدا کنید! حتی بهتر از آن، ما با تولیدکنندگان کار کرده‌ایم تا تخفیف‌های انحصاری جامعه را برای شما دریافت کنیم تا بتوانید آنها را با کمترین قیمت در اینترنت دریافت کنید.

Purality – قارچ Mindboost

مغز ما به بسیاری از ترکیبات موجود در طبیعت متکی است. اینها شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی، اما چیزهایی مانند پلی ساکاریدها، فلاونوئیدها، اسیدهای آمینه، کاروتنوئیدها، فولات‌ها، آنزیم‌ها و غیره هستند. اما در واقع چند مورد از اینها را دریافت می کنید؟

به دلیل شیوه‌های کشاورزی مدرن، آلودگی محیط‌زیست و از دست دادن مداوم مواد مغذی در غذاهای ما، اکثر مردم تقریباً به اندازه کافی نیاز مغزشان را دریافت نمی‌کنند.

اگر مشکلات شناختی مانند از دست دادن حافظه یا مه مغزی را تجربه می کنید، احتمالاً شما نیز بسیاری از این ترکیبات مهم را از دست داده اید.

خبر خوب؟ قارچ های دارویی حاوی همه این ترکیبات و بیشتر هستند!

به همین دلیل است که دوستان ما در Purality Health پنج مورد از مغذی‌ترین قارچ‌های دارویی را با فرمول MICELLE LIPOSOMAL خود برای ایجاد Mushroom Mindboost تزریق کرده‌اند.

فرمول ثبت اختراع Purality Health اجازه می دهد تا این ترکیبات قارچی کمیاب و بسیار مفید به طور ایمن مستقیماً وارد جریان خون شما شوند. نتیجه تفکر واضح تر، بهبود حفظ حافظه، و احساس شادابی دوباره مانند خود جوان شماست!

بهترین قسمت؟ طعم قارچ Mindboost درست شبیه شربت شکلات است، اما بدون شکر یا شیرین کننده های مصنوعی! و امروز، ما یک کوپن تخفیف 30٪ برای شما داریم! فقط کافی است به puralityhealth.com مراجعه کنید و از کوپن DRJ برای دسترسی به 30٪ تخفیف خرید امروز استفاده کنید!

PaleoValley – مجتمع ACV

قسمت امروز توسط مجتمع سرکه سیب Paleovaley حمایت می شود. یکی از مکمل های غذایی مورد علاقه من برای حمایت از هضم، تثبیت قند خون و هوس ها. آیا می دانستید که هضم ضعیف می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود که می تواند باعث نفخ، گاز معده، افزایش وزن، سلامت پوست و ناخن و موارد دیگر شود؟

مجموعه سرکه سیب پالئووالی راه حلی برای داشتن روده ای شاد و سالم است. امروز می توانید با مراجعه به paleovalley.com/jockers و وارد کردن کد “JOCKERS” در هنگام پرداخت، 15٪ تخفیف دریافت کنید!

فرمول سلامت کبد + نانو امگا 3،

برای هر کسی که به دنبال تحریک متابولیسم چربی سوز، افزایش انرژی و تغییر ظاهر و احساس خود است، باید مراقبت از کبد خود را آغاز کند. کبد شما سم زدای اصلی بدن شماست. هر روز بیش از 500 عملکرد کلیدی را در بدن شما انجام می دهد. پس از دهه‌ها فرسودگی، کبد ما کند می‌شود و تنبل می‌شود. خوشبختانه، یک راه حل ساده و کاملا طبیعی وجود دارد که من توصیه می کنم. به آن فرمول سلامت کبد می گویند.

فرمول سلامت کبد حاوی 12 ماده گیاهی قوی است که از نظر بالینی ثابت شده است که کبد شما را در سطح سلولی شارژ کرده و از آن محافظت می کند. این به بازیابی توانایی های سم زدایی کبد شما کمک می کند. فرمول سلامت کبد را کاملاً بدون خطر امتحان کنید و با سفارش امروز 5 هدیه رایگان دریافت کنید. فقط کافی است به GetLiverHelp.com/Jockers بروید تا عرضه بدون خطر فرمول سلامت کبد و همه 5 هدیه جایزه را دریافت کنید.

منابع:

ارتباط با دکتر دیوید جوکرز:

افرادی که به این پادکست گوش دادند نیز از:

روزه یک روزه، چرا هر هفته یک روزه روزه می گیرم

این مقاله به شما کمک کرد؟

آرهخیر