سوپ فوق العاده: چگونه آب استخوان می تواند سلامت و شادابی شما را بهبود بخشد


لیندسی کنت، مربی استاد

نوشته لیندسی کنت

آبگوشت استخوان در محافل تغذیه ای به یک عبارت پر سر و صدا تبدیل شده است و بسیاری از مردم تعجب می کنند که این همه تبلیغات درباره چیست. راهروهای خواربارفروشی مملو از سوپ مرغ، سبزیجات و گوشت گاو، آبگوشت و آبگوشت است. تفاوت آنها با “آب استخوان” چیست و آیا واقعاً مزایای آبگوشت استخوان بهتر از بقیه است؟


شکستن Bراث

تفاوت اصلی بین آبگوشت استخوان، آب گوشت و آبگوشت معمولی زمان پخت است. همه آنها با آب شروع می شوند. آبگوشت آبی است که معمولاً با گوشت، سبزیجات، مواد معطر و گاهی اوقات استخوان می پزند، اما زمان پخت آن کوتاه است، معمولاً دو ساعت یا کمتر. استاک آبی است که با استخوان ها، مواد معطر و سبزیجات برای مدت زمان پخت کمی طولانی تر، معمولاً شش ساعت یا کمتر، جوشانده می شود. آبگوشت استخوان از استخوان، با گوشت یا بدون گوشت ساخته می‌شود و به فرآیند جوشیدن طولانی‌تری نیاز دارد که طی آن مواد مغذی، کلاژن و ژلاتین بهبود دهنده روده از استخوان‌ها استخراج می‌شود. آب استخوان مرغ معمولاً حدود 24 ساعت طول می کشد و گوشت گاو برای حداکثر سود باید 48 ساعت یا بیشتر بجوشد.

آنچه از آن جوشیدن طولانی بدست می آورید

بیایید به برخی از اثرات مثبت مصرف آبگوشت استخوان بپردازیم.

1) سلامت روده. روده نشتی عارضه ای است که در اثر شکسته شدن پوشش روده ایجاد می شود. هنگامی که پوشش داخلی نفوذپذیر می شود، ذرات غذا، باکتری ها و زباله ها از طریق روده مستقیماً به جریان خون نشت می کنند. سیستم ایمنی بدن بیش فعال می شود که منجر به واکنش التهابی و اختلال در عملکرد می شود. سطوح بالایی از آنتی‌بادی‌ها آزاد می‌شوند که می‌تواند پاسخ خود ایمنی را تحریک کند – بدن شروع به حمله به بافت‌های سالم می‌کند.

به ویژه ورزشکاران می توانند مستعد ابتلا باشند. مطالعات نشان می دهد که تا 50 درصد از ورزشکاران علائم گوارشی را گزارش می کنند که با افزایش شدت ورزش، علائم افزایش می یابد. در طول ورزش فشرده، بدن جریان خون را از دستگاه گوارش به سمت قلب و سایر عضلات در حال کار هدایت می کند. دمای مرکزی بدن بالا می رود و ترکیبی از کاهش جریان خون و افزایش دمای حرارتی به مخاط روده آسیب می رساند و باعث پاسخ التهابی و آسیب به سد روده می شود.

آب قلم، آبگوشت استخوان به ترمیم پوشش روده و افزایش رشد پروبیوتیک ها در محیط گوارش کمک می کند. این در مطالعه ای که در این مقاله منتشر شد، تقویت شد مجله گوارش بالینی، که نشان داد ژلاتین به طور خاص از سلامت و یکپارچگی روده پشتیبانی می کند، همراه با کلاژن و اسیدهای آمینه پرولین، گلوتامین و آرژنین که در اعماق مغز استخوان های جوشانده شده برای آبگوشت یافت می شوند. همه آنها به مهر و موم کردن منافذ پوششی روده کمک می کنند و یکپارچگی سیستم گوارش را حفظ می کنند.

2) سم زدایی فواید بسیاری از پاکسازی و سم‌زدایی بدن دانش عمومی است، اما به دلیل رگبار آلاینده‌های محیطی که در معرض آنها قرار داریم – مواد شیمیایی، آفت‌کش‌ها، فلزات سنگین و مواردی از این دست، برای بدن دشوار است که با این فرآیند همراه شود. آبگوشت استخوان حاوی پتاسیم و گلیسین است که به سیستم گوارشی کمک می کند تا مواد زائد را دفع کند، به توانایی کبد در حذف سموم کمک می کند و همچنین به بازسازی سلولی کمک می کند، عملکردهای کلیدی در تمیز نگه داشتن بدن.

3) متابولیسم و ​​آنابولیسم. منبع غنی اسیدهای آمینه و کلاژن موجود در آب استخوان به ساخت و ترمیم بافت عضلانی، افزایش جذب و سنتز مواد مغذی و حفظ سلامت عضلات و بافت همبند کمک می کند. گلیسین، که در بالا ذکر شد، همچنین با تبدیل گلوکز به انرژی قابل استفاده به تشکیل بافت ماهیچه ای کمک می کند. علاوه بر این، گلوکزامین همراه با کندرویتین به رشد کلاژن جدید کمک می کند، به ترمیم مفاصل آسیب دیده کمک می کند، آرتریت را کاهش می دهد و درد و التهاب را کاهش می دهد.

4) سلامت پوست آبگوشت استخوان غنی از کلاژن با حفظ استحکام بافت همبند به افزایش خاصیت ارتجاعی، رنگ و استحکام پوست کمک می کند. کمبود بافت همبند منجر به تشکیل سلولیت می شود، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که بدن شما کلاژن کافی دارد.

5) منبع معدنی غنی مواد معدنی موجود در آبگوشت استخوان شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، سیلیکون و گوگرد است. آنها به راحتی جذب می شوند و به جبران ذخایر الکترولیت بدن و حفظ سلامت مفاصل کمک می کنند.


آیا باید آب استخوان بخرید یا درست کنید؟

اکنون بسیاری از فروشگاه‌ها آب استخوان را در شیشه‌های شیشه‌ای شفاف با برچسب‌های فانتزی حمل می‌کنند که به شما وعده‌های فراوانی از فواید تغذیه‌ای را می‌دهد که چشمه جوانی شما را تقویت می‌کند. اغلب، چیزی که به دست می آورید، آبگوشتی است که از مکعب های آبگوشت با طعم گوشت تولید شده در آزمایشگاه، معمولاً حاوی مونوسدیم گلوتامات، با نام مستعار MSG، تهیه می شود که طعم گوشت را فراهم می کند اما یک سم عصبی است – سمی که روی سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

درست کردن آب استخوان خود بهترین راه برای اطمینان از بهره مندی از تمام مزایای شگفت انگیز است.

طرز تهیه آبگوشت استخوان

در اینجا اصول اولیه برای جوشاندن آب استخوان خود آورده شده است. اطمینان حاصل کنید که از گوشت و استخوان های ارگانیک یا علف خوار استفاده می کنید که آنتی بیوتیک یا هورمون ندارند.

  • برای بهترین نتیجه، از استخوان، چربی، گوشت، سبزیجات و آب استفاده کنید.
  • برای کمک به بیرون کشیدن مواد معدنی، سرکه سیب را به آب اضافه کنید.
  • بجوشانید، 24 ساعت برای مرغ و 48 ساعت برای گوشت گاو. پخت کم و آهسته برای بیرون کشیدن مواد مغذی عمیق در استخوان ها مهم است.
  • سبزیجات و سبزیجات دلخواه مانند پیاز، هویج، کرفس، سیر و جعفری را به دلخواه خود اضافه کنید.
  • آبگوشت را خنک کرده و خنک کنید. لایه نهایی چربی را که روی آبگوشت جامد می شود، درست قبل از آماده شدن برای استفاده از آن بردارید، زیرا این لایه به بسته شدن طعم و مواد مغذی کمک می کند.

هنگامی که پایه خود را پیدا کردید، می توانید با سبزیجات و پروتئین ها بازی کنید، اما آب استخوان نیز به صورت گرم از قمقمه یا لیوان نوشیدنی عالی است. در اینجا دستور العمل من برای آب استخوان مرغ به همراه یکی از دستور العمل های سوپ مورد علاقه من است.

پایه آب گوشت مرغ

1 عدد لاشه مرغ*

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 ساقه کرفس، خرد شده

1 هویج، خرد شده

½ پیاز سفید، خلال شده

½ پیاز رازیانه متوسط، هسته گرفته و برش خورده

1 حبه سیر از وسط نصف کنید

* من دوست دارم از یک قصاب محلی استخوان خام بگیرم.

فر را با دمای 425 فارنهایت گرم کنید.

یک ظرف پخت عمیق را با فویل آلومینیومی چرب شده بپوشانید و استخوان های مرغ ذوب شده یا یخ زده را در تابه تفت دهید تا قهوه ای تیره و تیره شوند، تقریباً 20 دقیقه. اجازه دهید استخوان های پخته شده به مدت 10 دقیقه بماند.

استخوان ها را به یک قابلمه بزرگ یا آرام پز منتقل کنید و با آب صاف شده پر کنید تا روی استخوان ها را بپوشاند. سرکه سیب را اضافه کنید و اجازه دهید استخوان ها، آب و سرکه به مدت 10 دقیقه بماند.

بقیه مواد را اضافه کنید و یکی از روش های زیر را دنبال کنید:

آرام پز. روی کم تنظیم کنید و 24 ساعت بپزید.

صد توپ آب گوشت را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و هرگز اجازه ندهید به نقطه جوش برسد. همانطور که شروع به جوشیدن می کند، لایه کفی که روی آن تشکیل می شود را بشویید. پخت و پز را به مدت 24 ساعت ادامه دهید و آرام آرام بجوشد.

وقتی آبگوشت تمام شد، رنگ آن طلایی می شود. استخوان ها را با انبر جدا کنید و از صافی برای جدا کردن همه سبزیجات استفاده کنید. اجازه دهید آبگوشت به مدت یک ساعت خنک شود.

روی آبگوشت را بپوشانید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

وقتی برای استفاده از آبگوشت آماده شدید، لایه چربی تشکیل شده را بردارید و آن را دور بریزید.

این آبگوشت استخوان را همانطور که هست، با تمام فواید سلامتی و طعم لذیذ و خوش طعم بنوشید، یا از آن در دستور پختی مانند دستور زیر استفاده کنید:


سوپر سوپ مورد علاقه لیندسی

1 قاشق چایخوری پیه

مغز استخوان از 2 استخوان مغز برشته شده

1 عدد پیاز رازیانه بزرگ، هسته گرفته و برش خورده

1 فنجان قارچ شیتاکه ورقه شده

1 حبه سیر، خرد شده

1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده

5 فنجان آب استخوان، انتخاب شما

2 فنجان برنج قهوه ای جوانه زده

1 فنجان عدس پخته شده

1 فنجان اسفناج

2 فنجان بوک چوی نازک برش خورده

در یک قابلمه بزرگ پیه و مغز 2 استخوان مغز برشته شده را حرارت دهید تا مایع شوند.

رازیانه را اضافه کنید و بپزید تا نرم شود. قارچ ها را اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر تفت دهید.

سیر و زنجبیل را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه مدام هم بزنید.

آبگوشت را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کرده و به مدت یک ساعت بجوشانید.

برای سرو، 1/2 فنجان برنج قهوه ای را در هر کاسه بریزید و 1/4 فنجان عدس، 1/4 فنجان اسفناج و 1/2 فنجان بوک چوی را روی آن قرار دهید.

در هر کاسه 1/4 فنجان آب گوشت بریزید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید سوپ به مدت 5 دقیقه بماند.

اختیاری. پروتئین دلخواه خود را اضافه کنید.

4 وعده درست می کند.

آیا از وبلاگ Digital Muscle Fit Recipe بازدید کرده اید؟


منابع

کلارک، ا.، و ماخ، ن. (2016). رفتار استرس ناشی از ورزش، محور روده-میکروبیوت-مغز و رژیم غذایی: مروری سیستماتیک برای ورزشکاران. مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، 13.43. https://doi.org/10.1186/s12970-016-0155-6

فراسکا، جی. کاردیل، وی. پولیا، سی. بونینا، سی. و بونینا، اف (2012). تانات ژلاتین اثرات پیش التهابی لیپوپلی ساکارید را در سلول های اپیتلیال روده انسان کاهش می دهد. گوارش بالینی و تجربی، 5، 61-67. https://doi.org/10.2147/CEG.S28792

رنارد، بو. Ertl، RF؛ Gossman، GL; رابینز، RA; و رنارد، SI (2000). سوپ مرغ در شرایط آزمایشگاهی از کموتاکسی نوتروفیل ها جلوگیری می کند. سینه، 118 (4)، 1150-1157.

ویلسون، QF (2016). آب قلم، آبگوشت استخوان. برکلی، کالیفرنیا: انتشارات سونوما.