آیا خالکوبی سمی است؟ – Myersdetox.com


آیا جوهر روی پوست بدن شما را خراب می کند؟

خالکوبی می تواند به عنوان یک منبع منحصر به فرد برای بیان خود عمل کند و اغلب برای ما معنای عمیقی دارد. به همین دلیل است که این شکل از هنر بدن بسیار محبوب است. در واقع، تخمین زده می شود که تقریباً 24٪ از جمعیت ایالات متحده حداقل یک خالکوبی روی پوست خود دارند.[1].

می دانیم که آیین خالکوبی بدن به دوران مصر برمی گردد، اما به ندرت این واقعیت را در نظر می گیریم که خالکوبی در واقع منبع بالقوه فلزات سنگین و سایر ترکیبات سمی است.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • فلزات سنگین رایج در جوهر خالکوبی
  • چگونه خالکوبی می تواند با الکترومغناطیس طبیعی بدن شما تداخل داشته باشد
  • چرا جوهر قرمز از همه مضرتر است؟
  • بهترین راه برای کاهش سمیت جوهر تاتو

فلزات سنگین: خطرات خالکوبی

ممکن است به اندازه کافی بی ضرر به نظر برسد، اما وقتی خالکوبی می کنید، نه تنها سطح پوست خود را رنگ می کنید، بلکه جوهر را به بدن خود تزریق می کنید، جایی که ممکن است در نهایت با خون رسانی و سیستم لنفاوی شما برخورد کند و به طور بالقوه در مغز شما تجمع پیدا کند. اندام ها و بافت ها

به نظر می رسد گفتگو در مورد ایمنی خالکوبی ها زیر فرش کشیده شده است. مردم به سمیت بالقوه خالکوبی فکر نمی کنند.

اول، درک این نکته مهم است که جوهرهای تاتو به عنوان مواد دارویی یا آرایشی طبقه بندی نمی شوند و هیچ تاییدیه FDA ندارند. به عبارت دیگر، هیچ مقرراتی در مورد اینکه چه نوع ترکیباتی را می توان در این جوهرها استفاده کرد وجود ندارد[2].

دوم، و شاید تکان دهنده ترین، بیشتر جوهرهای خالکوبی ساخته می شوند از قصد با فلزات سنگین، زیرا رنگ های زنده ای را ایجاد می کنند که مردم می خواهند[3].

به عنوان مثال، کبالت، کادمیوم و جیوه اغلب به عنوان پایه جوهرهای سبز، آبی، زرد و قرمز استفاده می شود. این بسیار نگران کننده است، به ویژه در مورد جوهر قرمز، که به عنوان حاوی کادمیوم و جیوه شناخته شده است – یک ماده سمی بسیار سمی با پیامدهای مضر سلامتی.[4].

در همین حال، آهن و تیتانیوم رنگ های قهوه ای، سفید، سیاه و بنفش را ایجاد می کنند. و از فلزات سنگین کادمیوم و آلومینیوم برای به دست آوردن رنگ های مختلف روشنایی استفاده می شود[5].

شگفت‌انگیزترین چیز این است که این اطلاعات به طور گسترده در دسترس است و به ظاهر توسط اکثر مقامات بهداشتی مورد تردید قرار نمی‌گیرد.

و ما در مورد مقدار کمی جوهر حاوی این سموم نیز صحبت نمی کنیم. یک مطالعه نشان داد که از 30 جوهر مورد تجزیه و تحلیل، 87٪ حاوی آلومینیوم و 67٪ حاوی تیتانیوم بودند.[6].

تنها تعداد انگشت شماری از اثرات مضری که این فلزات سنگین با آنها همراه است شامل می شود[7][8][9]:

  • خستگی – اختلال در عملکرد میتوکندری
  • پوسیدگی و مرگ سلولی
  • التهاب
  • آسیب اکسیداتیو
  • آسیب به مغز، سیستم عصبی، کبد، ریه ها و کلیه ها
  • از دست دادن استخوان
  • مسائل مربوط به سلامت روان
  • صدها علامت

تمام این تغییرات سیستمیک ناشی از فلزات سنگین ممکن است باعث ایجاد شرایط مضر تری شود که می تواند تقریباً بر هر سیستم و اندام بدن شما تأثیر بگذارد. به زبان ساده، فلزات سنگین شوخی نیستند و استفاده از آنها در جوهر خالکوبی را نباید ساده گرفت.

اما جنبه دیگری از خطر جوهر خالکوبی وجود دارد که حتی کمتر از خود فلزات سنگین مورد بحث قرار گرفته است: الکترومغناطیس.

الکترومغناطیس و جوهر تاتو

سلامت پوست و بافت های شما می تواند تعیین کند که بدن شما چقدر سیگنال های الکتریکی خود را هدایت می کند. به عنوان مثال، هنگامی که شما یک اسکار دارید، می تواند جریان تکانه های الکتریکی را که به طور معمول از بدن شما عبور می کند و اطلاعات را ارسال می کند، مختل کند. این به وضوح با مسائلی که از بافت اسکار در قلب ایجاد می‌شود و باعث ایجاد AFib و سایر ناهنجاری‌های قلبی می‌شود، مشهود است. گفته می شود، بی نظمی در پوست می تواند هر ناحیه از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. و شما آن را حدس زدید – خالکوبی ها به این روش مانند جای زخم عمل می کنند[10][11].

این اغلب در MRI دیده می شود، جایی که افراد خالکوبی ممکن است احساس سوزش را تجربه کنند. این احساس به دلیل فلزات سنگین که به عنوان عناصر مغناطیسی عمل می کنند در جوهر خالکوبی که در پوست آنها رسوب می کند ایجاد می شود.[12][13].

مطالعات نشان می دهد که برای مثال اکسید آهن ممکن است با میدان مغناطیسی خارجی واکنش داده و مغناطیسی شود[3].

در حالی که تحقیقات در مورد فلزات سنگین، خالکوبی و میدان الکترومغناطیسی شما هنوز در مراحل ابتدایی است، این نگرانی را در مورد اینکه چگونه خالکوبی های شما ممکن است با میدان های مغناطیسی اطراف شما تداخل داشته باشد، ایجاد می کند، به خصوص که امروزه بیش از هر زمان دیگری با فرکانس های الکترومغناطیسی قوی تر سروکار داریم.

چگونه از مکانیسم های سم زدایی طبیعی بدن خود در حذف فلزات سنگین از جوهر تاتو حمایت کنیم

جوهر خالکوبی

راستش را بخواهید، وقتی کسی را می بینم که خالکوبی های زیادی دارد، فکر می کنم زیباست. و شکل جالبی از ابراز وجود. و برخی آثار هنری ناب هستند. اما نمی توانم به سمومی که آنها به بدنشان اضافه می کنند فکر نکنم – و عواقب سلامتی این انتخاب. اما اگر خالکوبی دارید کارهای زیادی برای حذف سموم می توانید انجام دهید.

اگر در حال حاضر خالکوبی دارید، می توانید چندین قدم مفید بردارید و اگر قصد انجام آن را دارید، بهترین روش ها را دنبال کنید. اگر تازه جوهر گرفته اید، این مراحل از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اما حتی اگر برای مدتی خالکوبی کرده باشید، حمایت از بدن برای کمک به خارج کردن ترکیبات سمی ناخواسته ضروری است.

شماره 1 به بدن خود کمک کنید فلزات سنگین را از بین ببرد به طور طبیعی

مستقیم ترین راه برای حمایت از بدن شما پس از خالکوبی، کمک به توانایی بدن در حذف فلزات سنگین است. اگر به تازگی خالکوبی کرده اید، هر چه سریعتر روی آن بپرید تا مسیرهای سم زدایی خود را راه اندازی کنید، زیرا چند روز اول پس از جوهر، بدن شما با ترکیبات سمی غرق می شود.

گفته می‌شود، هر کسی که خالکوبی داشته باشد، چه قدیمی یا جدید، از مکانیسم‌های سم‌زدایی طبیعی بدن شما به طور منظم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید از فلزات سنگین سم‌زدایی کنید. در حالی که خالکوبی های جدید بیشترین غلظت را در فلزات دارند، این ترکیبات سمی می توانند سال ها یا حتی دهه ها به بدن شما نفوذ کنند.

با این حال، مشکل اینجا این است که هر چه مدت بیشتری برای سم زدایی صبر کنید، فلزات سنگین زمان بیشتری برای دفن عمیق‌تر در سلول‌ها و بافت‌های شما دارند. به همین دلیل ضروری است که روش سم زدایی را انتخاب کنید که برای هدف قرار دادن سموم سخت مانند فلزات سنگین طراحی شده باشد.

برای اینکه این فرآیند واقعاً کار کند، نه تنها به حمایت کبدی نیاز دارید، بلکه به مواد مغذی نیز نیاز دارید که می توانند به بدن شما کمک کنند تا ترکیبات سمی ذخیره شده را آزاد کند، آنها را خنثی کند و سپس از بدن خارج کند.

ممکن است به نظر سخت بیاید، اما دقیقاً به همین دلیل است که فرموله کردم CitriCleanse. CitriCleanse یک فرمول سه در یک است که به طور خاص برای رسیدن به آن فلزات سمی سرسخت که در اعماق بافت های شما گیر کرده اند و به آرامی آنها را احاطه کرده و به طور طبیعی از بدن شما خارج می کند، طراحی شده است. برای انجام این کار، CitriCleanse حاوی سه ماده قوی است: پکتین گریپ فروت، عصاره گشنیز و مواد معدنی فولویک.

  • پکتین گریپ فروت یک ماده مغذی منحصر به فرد است که می تواند فلزات سنگین (و بسیاری از سموم دیگر) را به هم متصل کند، و در عین حال از سلامت کلی گوارش حمایت می کند و حذف آنها را تسریع می کند.
  • عصاره گشنیز یک شلاتور طبیعی است که به بدن شما در حذف فلزات سنگین کمک می کند و در عین حال از عملکرد کبد حمایت می کند و در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.
  • مواد معدنی Fulvic به بیرون راندن فلزات سنگین از بدن شما کمک می کند، آنها را خنثی و آزاد می کند و در عین حال از یک پاسخ التهابی سالم و سم زدایی کلی حمایت می کند.

با ترکیب این سه ماده مغذی، فرمول جامع سم زدایی فلزات سنگین را به دست می آورید که فلزات عمیق را هدف قرار می دهد و بدن شما را از بار سمی آن خلاص می کند.

#2 از سیستم لنفاوی خود حمایت کنید

علاوه بر هدف قرار دادن مستقیم منبع سمیت، شما همچنین می خواهید از سیستم لنفاوی خود حمایت کنید، زیرا سموم ناشی از خالکوبی می توانند به راحتی در غدد لنفاوی اطراف محل تزریق شما جمع شوند.

در حالی که قلب شما به عنوان یک پمپ برای تامین خون شما عمل می کند، سیستم لنفاوی شما به فعالیت بدنی نیاز دارد تا اشیا را در جریان نگه دارد. این بدان معناست که اگر می خواهید به سم زدایی لنف خود کمک کنید، باید فعال باشید. برخی از بهترین راه‌ها برای حرکت دادن سیستم لنفاوی شامل پریدن بر روی یک ترامپولین کوچک (ریباندر)، راه رفتن یا دویدن است.

همچنین می‌توانید از درمان سرد و گرم استفاده کنید، که به عروق خونی شما اجازه می‌دهد منقبض شده و آرام شوند و سیستم لنفاوی شما را به سمت جلو هدایت کند. این می تواند شبیه گرفتن یک دوش آب گرم و سپس چرخاندن آب به مدت 30 ثانیه به سمت سردی و سپس دوباره گرم شدن باشد و سه تا پنج بار تکرار شود.

اگر واقعاً می خواهید لنفاوی خود را به حرکت درآورید، می توانید به یک متخصص ماساژ لنفاوی نیز مراجعه کنید که می تواند تخلیه لنفاوی را برای شما انجام دهد. برای کسانی که خالکوبی های تازه دارند، این گزینه به ویژه مفید خواهد بود.

شماره 3 به دنبال جوهر تمیز باشید

خبر خوب این است که به نظر می رسد جوهرهایی وجود دارند که مواد شیمیایی سمی کمتری دارند و حتی ممکن است عاری از آنها باشند. اول، انتخاب جوهر سیاه به جای جوهر رنگی به طور طبیعی به شما کمک می کند تا از برخی از نگران کننده ترین فلزات مانند جیوه جلوگیری کنید. با این حال، اگر تحقیق خود را انجام دهید، ممکن است جوهرهایی پیدا کنید که در واقع کاملاً طبیعی هستند، اما من توصیه می‌کنم با شرکت یا هنرمند صحبت کنید تا مطمئن شوید جوهر آنها فاقد فلزات سنگین است.

بردن

اگر خالکوبی دارید یا به انجام آن فکر می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که پوست شما نفوذپذیری بالایی دارد و بنابراین، آنچه روی آن می گذارید به راحتی جذب بدن شما می شود. در حالی که تعداد انگشت شماری از شرکت های جوهر خالکوبی وجود دارند که محصولات ایمن تری تولید می کنند، اکثریت قریب به اتفاق جوهرهایی که معمولاً استفاده می شوند مملو از سمومی مانند فلزات سنگین هستند.

حتی اگر خالکوبی شما چندین دهه قدمت داشته باشد، این ترکیبات سمی می توانند در بدن شما بچسبند و در اندام ها، استخوان ها، مغز و چربی تجمع کنند. و با توجه به تحقیقات در مورد فلزات سنگین، آنها مطمئناً می توانند در برخی موارد کمک کنند یا باعث مشکلات سلامتی شوند.

قدیمی یا جدید، اگر روی بدن خود خالکوبی دارید، باید به طور جدی به انجام سم زدایی فلزات سنگین با فرمولاسیونی مانند CitriCleanse. در حالی که سایر روش های سم زدایی ممکن است از عملکرد کبد حمایت کنند، CitriCleanse به طور خاص برای حفاری عمیق در بافت ها و آزادسازی سموم ذخیره شده فرموله شده است.

*این اظهارات توسط FDA بررسی نشده است. اطلاعات در اینجا در نظر گرفته نشده است تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از هر بیماری. منظور هم نیست جایگزینی یا جایگزینی برای صحبت با یک پزشک پزشکی و/یا پزشک دارای مجوز. هیچ محصولی که مورد بحث قرار می‌گیرد برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از بیماری نیست. آنها برای جایگزینی هیچ دارو، آزمایش(های) پزشکی یا روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک شما در نظر گرفته نشده اند. لطفا قبل از شروع یک رژیم مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید.