تغییر متابولیسم راه آیورودا | عقب نشینی شاتایو آیورودا


هر چند وقت یکبار می شنوید که کسی می گوید چاق است زیرا در هضم بسیار دیر است؟

بیایید با متابولیسم کامل خود این بهانه را از بین ببریم. حتی اگر بهترین برنامه کاهش وزن خود را دنبال می کنید ، آیا باعث نمی شود که چربی سوزی خود را به بزرگترین وزن بدن خود تسریع کنید؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آنها وزن کم کنید. برخی هستند طب قدیم آیورودا ، گزینه های سبک زندگی ، در حالی که دیگران دارای ارزش غذایی بیشتری هستند.

قبل از شما همه آن را خوانده اید اجازه دهید متابولیسم آن باعث ترفندها شود می فهمیم چی دقیقاً متابولیسم است.

متابولیسم

به طور خلاصه ، میزان متابولیسم آن چگونه بدن شما “چربی” می سوزاند. تعداد کمی از افراد متابولیسم سریع دارند. کاهش سریع وزن به شما کمک می کند تا بیش از افرادی که وزن ، رژیم غذایی و وزن یکسانی دارند وزن کم کنید. مواردی وجود دارد که می توانید آنها را بهبود بخشیده و تغییر دهید ، و برخی موارد را نمی توانید انجام دهید.

زاکا – کاهش متابولیسم هر ده سال 5 درصد ، در 40 سالگی ، احتمالاً به دلیل کاهش وزن کاهش می یابد.

جنسیت – مردان اغلب بیشتر از زنان چربی می سوزانند زیرا ماهیچه های بیشتری دارند.

تولدy – می توانید میراث الکترونیکی خود را از نسل های قبلی به ارث ببرید.

بیماری تیرویید – کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار).

توصیه هایی برای تحریک متابولیسم و ​​ذهن آگاهی

  1. فعالیت خود را افزایش دهید – این هیچ رازی نیست ، اما مانند اندازه گیری حجم ماهیچه ها و متابولیسم شما عمل می کند! افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کالری بیشتری می سوزانند و انرژی بیشتری دارند ، نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند ، کالری می سوزانند. فعالیتهای ساده مانند پیاده روی ، شنا با سوختن چربی از متابولیسم آن حمایت می کند ، در حالی که تمرینات قدرتی یا YOGA باعث کاهش عضله در افراد مسن می شود. هر دوی این تمرینات نشان می دهد که بلافاصله پس از شرکت در فعالیت متابولیسم را افزایش می دهند ، در حالی که تمرینات قدرتی طولانی مدت منجر به سوزاندن چربی بیشتر در 24 ساعت شبانه روز حتی در خواب می شود.
  2. استفاده از پروتئین ها -برخی شواهد نشان می دهد که میزان انرژی کم گروه های غذایی با پروتئین بالا در مقایسه با رژیم های پر کربوهیدرات و کم پروتئین وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که کاهش وزن ناشی از کالری کمتر و افزایش فعالیت است ، نه با تغییر مقدار کربوهیدرات در مقابل پروتئین در رژیم غذایی شما. ثابت شده است که رژیم های غذایی با پروتئین بالا باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود. مطمئن شوید که خوب غذا می خورید لوبیا ، دال ، پنیر ، گوشت بدون چربی و غیره و برنج یا روتی ساده خود را 20 درصد کاهش دهید
  3. خواب کافی – خواب بیش از 7 ساعت در روز می تواند بر هورمون های بدن و رژیم غذایی تأثیر بگذارد. در مطالعات کنونی ، دارای اضافه وزن و اضافه وزن ، افرادی که خواب کافی ندارند ، عادت بسیار سنگین تری دارند.
  4. از سم زدایی آیورودا استفاده کنید – آیورودا مهمترین عامل هضم و متابولیسم مانند Agni را شناسایی کرده است و برای از بین بردن AMA ها به نام سم مورد نیاز است. این یکی از کارهایی است که بدن هنگام تجزیه هورمون ها و آنزیم ها انجام می دهد. مانند این اثر انگشت ، برای همه منحصر به فرد است. داروهای قدیمی سم زدایی به خلاص شدن از شر آکنه کمک می کند بنابراین متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند. ما اغلب پرونده ای از برنامه سم زدایی 14 روزه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه متابولیسم و ​​متابولیسم آن را نیز بهبود می بخشد.
  5. از خوردن غذا غافل نشوید – مهم است که بیش از پنج ساعت قبل از غذا برای خوردن صبر نکنید. انتظار بیش از حد و پرش کردن متابولیسم را کاهش داده و انرژی را از شما می گیرد. همچنین مهم است که متابولیسم خود را با روزه گرفتن هر روز صبح مجدداً شروع کنید تا به شما انرژی بدهد و از پنهان شدن در هنگام غذا خوردن دوری کنید. لطفا توجه داشته باشید: همچنین مهم است که همیشه میزان کالری دریافتی خود را با دقت کنترل کنید.
  6. کاهش چاقی – برخی از مکمل هایی که دارای اثر تقویت کننده هستند می توانند متابولیسم شما را بهبود بخشند. در رژیم غذایی از زردچوبه ، دارچین ، فلفل ، دانه های کتان بلند ، دانه های چیا ، تخمه کدو ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن استفاده کنید.

نکات زیر به شما کمک می کند تا جایی که می توانید متابولیسم خود را افزایش دهید. با این حال ، تمام روش های Ayurveda panchakarma به هضم غذا و سپس استفاده از متابولیسم آن کمک می کند. بهتر است به طور مرتب آن را بشویید تا بهترین و بهترین نتیجه را بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید