فیض اله حسینی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


  • استان: آذربایجان شرقی
  • حوزه انتخابیه: تبریز، اسکو و آذرشهر
  • شعار انتخاباتی: «صداقت، عقلانیت، تحول»

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری آنلاین با عنوان «با آنلاین انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

فیض اله حسینی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر روزمه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات آنلاین در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

– کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، کارشناس مدیریت صنعتی، دانش آموخته زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان، عضو جامعه اساتید دانشگاه، عضو جامعه فرهنگیان، فعال سیاسی فرهنگی و اجتماعی، عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، عضو هیأت اجرایی پژوهشگر در حوزه مدیریت عمومی، سازمانی و صنعتی

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

دخالت به جای نظارت قانونی در امور اجرایی. بر امور ملی و منطقه‌ای نظارت می‌کنم.وبا پیگیری قانونی مشکلات راحل می‌کنم.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

تعامل با قوا، تذکر و در آخر استیضاح استفاده از نظر واحد پژوهش مجلس و کارشناسان و اساتید دانشگاه، نخبگان علمی و فرهنگی و نظر مردم و معتمدین. از تعامل، حق نظارت و حق قانون سازی مناسب استفاده می‌کنم.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

اسباب تفکر و برخورد با واقعیات باید در اختیار نماینده قرار گیرد. دخالت در امور دیگر سازمان‌ها باید کنار گذاشته شود. اولویت رفع مشکل مسکن، معیشت و اشتغال به شکل عمومی و خصوصی باید مد نظر باشد. از امکانات عمومی و خصوصی برای حل مشکلات مردم باید استفاده شود. پیگیری قانون کسب و کار، قانون مسکن و معیشت مردم خواهم بود. به همه اقشار مردم در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، تجارت، اموزش، بهداشت و خدمات توجه خواهم نمود و پیگیر حل مشکلاتشان هستم.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

هدف خدمت به مردم و جلب رضای خدا باید باشد با علم گرایی و عمل گرایی و قانون پذیری با همه اقشار پیوند خواهم زد. قوانین مناسب باید در نظر گرفته شود. در ابعاد تجارت، صنعت و کشاورزی و عدالت و سلامت و آموزش باید علمی عمل کنیم و بر اساس قانون حرکت نمائیم.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

وکیل مردم بودن یعنی حمایت علمی و عملی از حقوق مردم داشتن. باید مردم اعتمادشان افزایش یابد و هرچه می‌توانیم کار انجام دهیم.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

یعنی مشکلات مردم در سطح ملی و محلی را درک کند. از جنس مردم بودن یعنی در میان مردم قرار داشتن. از معتمدین و مردم و قوا درجهت حل مشکلات عمومی استفاده کنیم.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

برنامه‌ها در دو سطح ملی و منطقه‌ای پیگیری می‌شود. هم به حوزه انتخابیه وهم به بعد ملی توأمان توجه می‌کنیم. مشکلات را در شهر و روستا جمع بندی می‌کنم و براساس اولویت پیگیری می‌نمایم.

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای حل معضل حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر تبریز چیست؟ با توجه به اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار مسکن غیر مجاز در این کلان شهر ساخته شده است

انتقال اب از خلیج فارس فرهنگ سازی مصرف اب در امور شرب، کشاورزی و صنعتی سد سازی هم مد نظر است. چاه‌های کشاورزی باید قانونی مورد استفاده قرار گیرند.

* برنامه شما برای حل تنش آبی در حوزه کشاورزی استان چیست؟

از محیط زیست و منابع طبیعی با ایجاد قوانین مناسب و پیگیری اجرای قوانین حمایت می‌کنم.

*استان آذربایجان شرقی با وجود صدها کارگاه تولید قطعات خودرو، حتی یک واحد تولیدی خودرو هم ندارد. علت به وجود آمدن این پدیده از نگاه شما چیست و برای حل آنچه برنامه‌ای دارید؟

از سرمایه‌های ملی و بین المللی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با دعوت در سرمایه گذاری استفاده می‌کنم. امکانات رفاهی گردشگری، آئین‌های بومی محلی و صنایع دستی را گسترش می‌دهم. همه این اتفاقات با نظارت و پیگیری قانونی محقق می‌شود. مردم عزیز حوزه انتخابیه به صورت قانونی در یازده اسفندماه از اینجانب حمایت نمایند نتیجه تحقق وعده‌ها خواهد شد. ان شاءالله.



منبع