شکستن به کتوز – 3 راه رادیکال غیرقابل اشتباه برای ایجاد کتوز


شکستن به کتوزدر تلاش برای شکستن کتوزیس، مهم نیست که چه کار می کنید؟ برخی از ما چیزی را داریم که دکتر اتکینز آن را “مقاومت متابولیک بالا” می نامید. این بدان معنی است که شکستن کتوز واقعاً سخت است – بسیار سخت تر از یک فرد معمولی.

بدیهی است که گاهی اوقات ما بدون اینکه متوجه شویم، کتو خود را خرابکاری می کنیم (مطمئناً این کار را در ابتدای شروع کارم انجام دادم).

برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که می تواند از کتوز جلوگیری کند، به عنوان مثال، نفوذ کربوهیدرات های پنهان به داخل.

اما گاهی اوقات کتوز از شما طفره می رود حتی اگر تمام دستورالعمل های استاندارد کتو را دقیقاً رعایت کنید. اگر اینطور است، شاید نوبت به روش های رادیکال رسیده باشد!

آنها سخت تر از کتو معمولی هستند. اما واقعا در القای کتوز موثر است. اساساً، شما چاره‌ای جز تغییر روی بدن خود باقی نمی‌گذارید. هنگامی که این اتفاق افتاد، می توانید به کتو استاندارد برگردید.

لطفا توجه داشته باشید – این روش ها را فقط در صورتی توصیه می کنم که به طور کلی از سلامت کامل برخوردار باشید، باردار نباشید و به هر دلیلی تحت نظارت پزشکی نباشید. اگر هر یک از این موارد در مورد شما صدق می کند، ابتدا با پزشک یا متخصص بهداشت دیگری مشورت کنید.

1) روزه چربی را امتحان کنید

Fat Fast توسط دکتر اتکینز برای آن دسته از بیمارانش طراحی شده است که برای شکستن کتوز در القای اتکینز تلاش می کردند.

A Fat Fast اساسا یک نسخه بسیار افراطی از Keto است. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم.

شما سطح کالری خود را بسیار پایین نگه می دارید، به حدود 1200 کالری در روز. اما 90 درصد این کالری باید از چربی باشد. برای این کار باید کالری ها و ماکروها را با دقت ردیابی کنید.

به دلیل داشتن مقادیر زیاد چربی، احساس گرسنگی نخواهید کرد. معمولاً یک روزه چربی در عرض 2 تا 3 روز باعث ایجاد کتوز می شود. بیش از 5 روز به عنوان حداکثر مطلق روی آن نمانید.

2) گوشتخوار صفر کربوهیدرات را امتحان کنید

رژیم گوشتخوار اساساً فقط محصولات حیوانی است. گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ. برخی افراد لبنیات پرچرب مانند کره و خامه را نیز اضافه می کنند. خودشه!

اگر فکر می کنید این به اندازه کافی افراطی نیست، نسخه ای وجود دارد که در آن مردم فقط گوشت قرمز می خورند و هیچ چیز دیگری نمی خورند – بنابراین فقط استیک ریبی، گوشت چرخ کرده چرب و نبات همبرگر.

وقتی برای اولین بار با Carnivore آشنا شدم، فکر کردم دیوانه است. و این واکنش متداول زانویی بیشتر افراد عادی است.

اما همانطور که بیشتر در مورد Carnivore یاد گرفتم، متوجه شدم که آنقدرها هم که به نظر می رسد دیوانه نیست.

به نظر می رسد برای افرادی که با بیماری های خودایمنی و مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند، واقعا مفید است. در چند سال اخیر با برخی از اینفلوئنسرهای برجسته مانند Shawn Baker و Joe Rogan محبوبیت پیدا کرده است.

شواهد حکایتی فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد که کار می‌کند. و منظور من از “حکایتی” صدها هزار نفر است که در این شیوه غذا خوردن رشد می کنند.

ما هنوز هیچ مطالعه معناداری برای توضیح چرایی یا چگونگی کارکرد آن نداریم، زیرا هنوز واقعاً جدید است. اما برخی از کارشناسان معتقدند که گوشتخوار اساسا روزه داری را تقلید می کند. بنابراین فواید برای سیستم ایمنی مشابه است.

اما من پرت می شوم.

اگر می خواهید به گوشتخوار به عنوان یک روش دائمی غذا خوردن نگاه کنید، این جدید را بررسی کنید کتاب دکتر شاون بیکر – او یکی از مقامات برجسته در آن جامعه است.

اما برای اهداف این مقاله، من فقط به منظور القای کتوزیس، فقط برای 2-3 روز خوردن گوشتخوار را توصیه می کنم.

از گوشت های واقعا چرب مانند استیک های دنده ای، ساق بره، پای مرغ و گوشت چرخ کرده با حداقل 20 درصد چربی استفاده کنید. ماهی های چرب مانند سالمون و خال مخالی مشکلی ندارد.

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می‌خرید از غذاهای کامل خالص باشد – بدون ماریناد، بدون مالش، بدون سس (اینها میدان مین کربوهیدرات‌های پنهان هستند)!

3) یک روزه آب را به مدت 24 ساعت امتحان کنید

این گزینه هسته ای است!

24 ساعت ناشتای آب انجام دهید. به معنای واقعی کلمه فقط چیزی نخورید. نوشیدن مقدار زیادی آب.

روزه داری هر چه باشد باعث کتوز می شود. بدن شما به سادگی چاره ای جز شروع چربی سوزی برای انرژی نخواهد داشت.

اگر قبلاً کربوهیدرات ها را کاهش داده اید، احتمالاً 24 ساعت کافی است تا ذخایر گلیکوژن خود را به طور کامل تخلیه کرده و تغییر دهید.

روزه گرفتن آنقدرها هم که مردم فکر می کنند سخت نیست. وقتی برای اولین بار آن را امتحان کردم، متقاعد شدم که جهنم روی چرخ خواهد بود. اما در کمال تعجب متوجه شدم که بسیار ساده‌تر از حد انتظار بود – به سختی گرسنگی واقعی، انرژی زیاد، وضوح ذهنی عالی…

تنها مشکل واقعی بی حوصلگی بود. و به نوعی مانند این خلأ خالی در زندگی من که قبلاً غذا بود. اما در کل بسیار، بسیار ساده تر از چیزی که فکر می کردم.

نکته پاداش: مکمل ها ممکن است کمک کنند (کمی)

یکی دیگر از مواردی که می توانید امتحان کنید مکمل های کتون های اگزوژن است. اگرچه این روش به اندازه روش‌های توضیح داده شده در بالا بی‌خطر نیست.

بدون توجه به آنچه سازندگان این محصولات ادعا می کنند، مکمل ها قطعا نمی توانند جایگزین کتوز واقعی شوند.

با این حال، اگر شما در حال حاضر در آستانه شکستن به طور طبیعی به کتوز هستید، محصول مناسب می تواند آخرین ضربه را در جهت درست به شما بدهد.

نمک های BHB رایج ترین فرمت ها، چه به صورت پودر یا به صورت کپسول هستند.

یکی دیگر برای امتحان این است کوآنزیم Q10 در ترکیب با ال کارنیتین. این دو مکمل برای تحریک متابولیسم چربی سوزی در سطح سلولی با هم کار می کنند. دکتر اتکینز آنها را برای تسریع کتوز توصیه کرد.

خلاصه: چگونه به سرعت به کتوز نفوذ کنیم

اگر برای شکستن کتوز با استفاده از دستورالعمل‌های استاندارد تلاش کردید، یکی از این راه‌های رادیکال را امتحان کنید – لاشخور بدون کربوهیدرات، یا چند روز روزه آب.

هنگامی که وارد کتوز شدید، فقط به کتو استاندارد برگردید و به سمت وزن هدف خود حرکت کنید.

به روش رادیکال وارد کتوز شوید