سوپ سوپر جدید از کلم بروکلی بسیار قوی برای کاهش قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 استفاده می کند.


انواع خاصی از کلم بروکلی بسیار مقوی برای ایجاد یک سوپ فوق العاده استفاده شده است که می تواند به افرادی که به دنبال کاهش قند خون خود هستند – یک عامل خطر کلیدی برای دیابت نوع 2 – کمک کند.

فواید کلم بروکلی به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده مورد توجه قرار گرفته است، اما همه انواع بروکلی یکسان نیستند.

این نوع جدید و منحصر به فرد بروکلی GRextra نام دارد. این محصول که در انگلستان رشد کرده است، اکنون به یک سوپ فوق العاده به نام تبدیل شده است هوشمندتر به طور طبیعی.

به طور طبیعی

چیزی که این سوپ را خاص می کند سطوح بسیار بالای یک مولکول تقویت کننده سلامتی به نام گلوکورافانین است. هنگامی که در روده ما قرار می گیرد، شکل فعال این مولکول (به نام سولفورافان) ژن های آنتی اکسیدانی را در سلول های ما فعال می کند، که می تواند به حفظ متابولیسم سالم تر کمک کند – به ویژه با افزایش سن.

متابولیسم سالم‌تر و جوان‌تر با انواع فواید سلامتی از جمله کاهش فشار خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مرتبط است. اما در حال حاضر SmarterNaturally بر حمایت از افرادی با سطح قند خون بالا تمرکز کرده است.

این سوپ توسط دانشمندان مؤسسه Quadrum ساخته شده است، مرکزی برای تحقیقات غذا و سلامت که ترکیبی از مرکز آندوسکوپی بیمارستان‌های نورفولک و نورویچ و دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه شرق آنگلیا است.

پروفسور ریچارد میتن، دانشمند ارشد SmarterNaturally، گفت: هدف سوپ SmarterNaturally کمک به جوان نگه داشتن متابولیسم است.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک کاسه در هفته می تواند به اندازه کافی گلوکورافانین و سایر مواد مغذی سالم برای افراد کمک کند تا متابولیسم سالمی داشته باشند، که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند دیابت نوع 2، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

استیو موریسون، بیوشیمی‌دان پزشکی که سرپرست تحقیقات بالینی SmarterNaturally است، می‌گوید: «کاری که سولفورافان انجام می‌دهد این است که مجموعه‌ای از ژن‌ها را فعال می‌کند که توسط پروتئین NRF2 که در کنترل قند خون نقش دارند، تنظیم می‌شوند.

قند ذخیره شده از بدن خارج می شود و ما از ریختن قند بیشتر جلوگیری می کنیم، به طوری که با مصرف منظم بروکلی غنی از گلوکورافانین، سطح گلوکز خون کاهش می یابد.

پروفسور ریچارد میتن این کلم بروکلی خاص را در حال رشد وحشی در سیسیل کشف کرد. پس از بیش از 2 دهه تحقیق، اکنون بالاخره در دسترس افرادی است که به دنبال حفظ سلامتی خود با افزایش سن هستند.

یک کاسه سوپ SmarterNaturally حاوی همان مقدار گلوکورافانین فعال است که خوردن بیش از 5 سر کلم بروکلی خام و با هزینه ای مشابه (5 پوند).

پختن کلم بروکلی اغلب آنزیم مورد نیاز برای مشاهده مزایای سلامتی گلوکورافانین را غیرفعال می کند، از این رو خام بودن آن را شرط می کند. با خوردن کلم بروکلی که به خوبی پخته شده است، دریافت گلوکورافانین قابل توجهی می تواند بسیار دشوار باشد.

مکمل‌های فعال گلوکورافانین وجود دارند، اما خوردن یک کاسه سوپ SmarterNaturally معادل مصرف 14 قرص مکمل در یک بار است – یا مصرف دو قرص هر روز، به جای خوردن فقط یک کاسه سوپ در هفته و با هزینه مشابه (£ 5 در هفته).

سوپ SmarterNaturally همچنین حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی برای سلامتی ناشی از خوردن بروکلی است که در مکمل‌ها وجود ندارد.

SmarterNaturally سال گذشته “سوپر سوپ” خوشمزه را روانه بازار کرد و بسیاری آن را به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای بسیاری از بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند، می دانند.

به اکثر افراد پیش دیابتی به سادگی گفته می شود که رژیم غذایی خود را تغییر دهند و بیشتر ورزش کنند، اما ارقام نشان می دهد که رعایت آنها کم است و 20٪ در عرض پنج سال به دیابت کامل مبتلا می شوند.

سوپ SmarterNaturally خوشمزه، مقرون به صرفه و ساده برای سرو است، و آن را به روشی کاملاً جدید برای حمایت از افرادی تبدیل می‌کند که سعی می‌کنند قند خون خود را به سطوح سالم‌تر کاهش دهند و امیدوارند از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کنند.

سخنگوی SmarterNaturally گفت: “تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد خوردن سطوح بالای گلوکورافانین در رژیم غذایی شما می تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی فراتر از کاهش قند خون بالا داشته باشد – مانند کمک به کاهش کلسترول، کمک به پیشگیری از بیماری قلبی و حتی به کاهش یا جلوگیری از رشد برخی سرطان ها کمک می کند.

و از آنجایی که یک کاسه سوپ SmarterNaturally نسبت به هر محصول دیگری در بازار حاوی گلوکورافانین بسیار بیشتری است (برداشت فعلی ما حاوی پنج برابر گلوکورافانین است)، تأثیر بسیار کمی بر سبک زندگی دارد و چسبیدن به آن آسان و ساده است.