سفر ورزشکاران پناهنده: برنامه بورسیه پاریس 2024


بنیاد پناهندگان المپیک (ORF) از اضافه شدن پنج دارنده بورسیه ورزشی پناهنده جدید فاش کرد که گامی مهم در جهت آموزش و انتخاب بالقوه آنها برای نمایندگی تیم المپیک پناهندگان IOC در پاریس 2024 است.

با این اطلاعیه، این برنامه اکنون در مجموع از 74 ورزشکار پناهنده از 12 کشور، ساکن 24 کشور میزبان و شرکت در 14 ورزش مختلف پشتیبانی می کند.

ترکیب تیم المپیک پناهندگان برای بازی‌های آتی پاریس 2024 توسط توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) طی یک رویداد اختصاصی پخش زنده که قرار است در 2 مه برگزار شود، فاش خواهد شد.

جدیدترین گروه ورزشکاران شامل افرادی است که در رشته های مختلف از جمله وزنه برداری، شنا، بوکس، دویدن و قایق رانی برتری دارند.

شایان ذکر است، کمیته ملی المپیک (NOC) اسپانیا برای اولین بار میزبان یک ورزشکار پناهنده است.

در اینجا موارد اضافه شده جدید به برنامه آمده است:

  1. متین بالسینی (شنا؛ از ایران به میزبانی NOC: UK)
  2. فرناندو دایان انریکز (قایق رانی؛ از کوبا، میزبانی NOC: ایالات متحده)
  3. موسی سلیمان (دو و میدانی؛ از سودان، به میزبانی NOC: سوئیس)
  4. رامیرو مورا (وزنه برداری؛ از کوبا به میزبانی NOC: UK)
  5. آریان ساعد پناه (بوکس؛ از ایران به میزبانی NOC: اسپانیا)

برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، ورزشکاران باید مهارت های سطح نخبگان را در رشته های ورزشی مربوطه خود نشان دهند و دارای وضعیت پناهندگی باشند که توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) به رسمیت شناخته شده است.

انتخاب نهایی تیم المپیک پناهندگان برای پاریس 2024 توسط هیئت اجرایی IOC (EB) با در نظر گرفتن عملکرد ورزشی هر ورزشکار و همچنین تضمین نمایندگی متعادل در بین ورزش‌ها، جنسیت‌ها و مناطق تعیین می‌شود.

همانطور که آنها برای پاریس 2024 آماده می شوند، برنامه حمایت از ورزشکاران پناهنده که توسط ORF نظارت می شود و توسط کمیته همبستگی المپیک IOC تامین مالی می شود، منابع و کمک های لازم را برای این ورزشکاران برای پیگیری تمرینات و تلاش های رقابتی خود در بالاترین سطوح فراهم می کند.

هر یک از دریافت‌کنندگان بورسیه، تاب‌آوری و عزم را نشان می‌دهند و قبل از پناه بردن به کشورهای میزبان خود، بر موانع متعددی غلبه کرده‌اند.

داستان‌های آن‌ها به خوبی در مورد قدرت دگرگون‌کننده ورزش صحبت می‌کند. برای مثال:

  • موسی سلیمان، که اصالتاً یک علاقه‌مند به فوتبال از سودان بود، در سوئیس اشتیاق جدیدی به دویدن پیدا کرد که عمیقاً بر اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی او تأثیر گذاشت.
  • متین بالسینی، شناگر ایرانی، آرامش و آرامش را در آب های بریتانیا یافت.
  • رامیرو مورا، وزنه بردار اهل کوبا، با پشت سر گذاشتن چالش های اولیه، رکورددار چندین وزن شد.
  • آریان ساعد پناه، بوکسور ایرانی، گذشته پرتلاطم خود را مدیون القای قدرت و استقامت در داخل و خارج از رینگ می داند.
  • فرناندو دایان انریکز، کانوئیست کوبایی و دارنده مدال طلای المپیک، در آرزوی بازپس گیری قله موفقیت در پاریس 2024 است.

فراتر از حوزه رقابت نخبگان، تیم المپیک پناهندگان IOC و دارندگان بورسیه ورزشکاران پناهنده نمادی از مبارزات و استقامت بیش از 110 میلیون آواره در سراسر جهان هستند.

ORF علاوه بر حمایت از ورزشکاران نخبه، در تلاش است تا دسترسی به ورزش های ایمن را برای جمعیت های آواره در سراسر جهان ارتقا دهد.

از طریق ابتکاراتی مانند ائتلاف ورزش برای پناهندگان، با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و بنیاد اسکورت، و برنامه‌هایی مانند مربی ورزش +، ارائه مربیگری آگاهانه از آسیب‌های روحی با مرکز IFRC PS، ORF قصد دارد جنبشی را تقویت کند که در آن ورزش به عنوان یک کاتالیزور عمل کند. گنجاندن در تمام سطوح، توانمندسازی پناهندگان در سراسر جهان.

با دنبال کردن تیم المپیک پناهندگان IOC در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، از سفر قابل توجه آنها مطلع شوید:

با افزایش پیش بینی ها برای پاریس 2024، این ورزشکاران پناهنده نمونه ای از قدرت دگرگون کننده ورزش در غلبه بر ناملایمات و الهام بخشیدن به امید در مقیاس جهانی هستند.