راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + برنامه غذایی

حال به این نکته توجه کنید که استفاده از کتوژنیک می تواند باعث شود که مبتلا شدن به بیماری هایی متفاوت اعم از دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندروم در بدن دانلود رژیم کتوژنیک pdf افراد کمتر شود. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. یکی از جنبه های منحصربهفرد اسکنر تغذیه Fooducate این است که شما را از مواد کمتر سالمی که معمولاً در محصولاتی پنهان شدهاند، آگاه میکند.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستن که به صورت اسید آلفا لینولنیک، درون ترکیبات غذاهایی مثل گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره به وفور وجود دارن. برای افرادی که وزشکار هستن میتونن یک پیمانه از این مکمل رو بعد از باشگاه برای عضله سازی بیشتر میل کنن. ضمن اینکه در صورت حذفش تو بدن با افت ناگهانی قند خون مواجه میشه و همین موضوع تمایل بیشتر به مصرف گلوکز رو فراهم میکنه.

روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه

کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. بله، درست شنیدید. اگر نتوانستید در برابر یک تکه کیک یا پاستای خوشمزه مقاومت کنید و تصمیم گرفتید که کمی کربوهیدرات اضافی بخورید، اصلا استرس نداشته باشید. و اینکه همراه با رژیم میتونم پیاده روی یا ورزش تو خونه داشته باشم؟ رژیم هایی که برای بازه زمانی خاصی هستند هیچ تضمینی نداشته و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارند. Con​tent w as creat᠎ed ᠎by GSA Content G ener᠎at or DE​MO!

رژیم کتوژنیک چطوریه

یکی از بزرگترین محاسن رژیم لاغری کتوژنیک، احساس سیری همراه با کاهش وزن هست. از آنجایی که در رژیمهای کم کربوهیدرات و کتوژنیک، غذاها و گروههای غذایی مشابهی را باید در مصرف آنها محدودیت ایجاد کرد، اغلب این دو رژیم مشابه هم یا یکسان در نظر گرفته میشوند. برای مطمئن شدن از پخته شدن کیک کتوژنیک، یک خلال دندان بردارین و اون رو درون کیک فرو کنین. بعدش یک تابه مناسب بردارین و اون رو با روغن نارگیل چرب کنین. یک کاسه مناسب بردارین و تخم مرغ ها رو در اون بشکنین.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

تخم مرغ آب پز که ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد. سس تند (بدون شیرینی) که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارد. روغن مایع، نارگیل سرد فشرده، میوه خرما، روغن زیتون، دانه کتان، فندق و روغن آووکادو که در هر قاشق غذاخوری، کاربید خاص صفر دارد. رژیم کتوژنیک به جای تکیه بر قند (گلوکز) بهعنوان منبع انرژی، که از کربوهیدرات ها (مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه ها) به دست می آید، از کتونها استفاده میکند.

[arpw limit=”10″]

معایب رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

شربت هایی مانند افرا، کاروب، ذرت، کارامل و میوه. از خواص تخم مرغ پیش از این در یک مقاله مفصل صحبت کرده ایم پس توصیه می شود مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.علاوه بر این، با توجه به داده های موجود در دست، تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهند. در ادامه لیستی از میان وعده های کتوژنیک که میتونید از اونها استفاده کنید قرار داده شده.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

چندین مطالعه نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند به تسریع در بهبود عضلات بعد از تمرین کمک کند. مغز عضوی گرسنه است که هرروز انرژی زیادی مصرف میکند و نمیتواند مستقیماً برای دریافت انرژی، چربی را مصرف کند. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات، ایجاد شرایط متابولیکی را تحت عنوان کتوزیس به وجود می آورد. پرو تئین ها و چربی های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می یابد و چربی های شکمی خود را از دست می دهند. Po st h​as been c reated ᠎by G​SA C​ontent G en erat​or  DEMO !

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

در این بخش در مورد مکمل های رژیم لاغری کتوژنیک به صورت کامل توضیح میدیم. در این مطلب به صورت اختصاصی به بررسی رژیم کتوژنیک در شیردهی میپردازیم. ممکنه اضافه کردن عمدی چربی به رژیم غذایی خود غیر منطقی به نظر برسه، اما چربی های سالم هم برای شما و هم برای کودکتون در هنگام شیردهی بسیار مفیده. محتوای چربی زیاد در رژیم کتوژنیک میتواند پوست را براق و سالم نشان دهد، چون این رژیم باعث میشود چربی بیشتری توسط غدد چربی روی پوست آزاد شود. کتون ها منبع اصلی بدن شما میشوند و در واقع بدن شما بدون اینکه به عضلات آن آسیبی برسد، وارد فرایند چربی سوزی میشود.

کتوژنیک و لاغری

از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. ۲/۱ آووکادو با برش های ماهی آزاد که ۳ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. از سوی دیگر ، بالا بودن سطح پروتئین به معنای بالا بودن سطح کربوهیدرات است. هرچند، مصرف بالای پروتئین و سطوح بالای کتون، در کم کردن احتمال از دست دادن عضله کمک می کند. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

معایب کتوژنیک

آموزش غذای کتوژنیک مصرف گوشت پر چرب و گوشتی که با علف تغذیه شده باشد، بهتر است زیرا حاوی چربی های امگا ۳ زیادی هستند. در ابتدا می توانید مواد و دستور العمل های ساده را انتخاب کنید. روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. سبزیجاتی که کمی کربوهیدرات بالاتری دارند مانند مارچوبه، قارچ، ساقه های بامبو، جوانه لوبیا، فلفل دلمه ای، نخود قند، شاه بلوط آبی، تربچه، جیکما، لوبیا سبز، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی که به صورت خام در هر یک فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

سبزیجات اضافی (خام و پخته شده) با سس خانگی که ۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. همه سبزیجات برگ سبز، از جمله قاصدک یا چغندر سبز، کولارد (نوعی کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسنی تلخ، کاسنی سالادی، اسکارول، رازیانه، کاسنی قرمز، رومین (نوعی کاهو) ، گیاه گوزن نر، اسفناج، کلم پیچ و چارد (نوعی چغندر) و غیره که در ۱ فنجان، حدود ۵/۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. گوشت گاو یا بوقلمون که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

[catlist name= post_type=”post”]

کتو یا رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی محبوب است که تابهحال به بسیاری از افراد برای کاهش وزن و کنترل قندخون کمک نموده است. این مطالعه نشان داد چندین کتون اگزوژنیک، و همچنین روغن MCT، می توانند بواسطه کاهش گرسنگی و در نتیجه مصرف کالری کمتر بطور طبیعی، عاملی موثر در کاهش وزن باشند. مصرف پروتئین باید معتدل باشد ، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳٫ بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs.

ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد. تخم مرغ و زرده تخم مرغ که ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارند. در این مرحله باید تخم مرغ ها رو با شیرین کننده های طبیعی، وانیل و روغن نارگیل میکس کنین. این مواد رو میکس کنین تا یک دست بشه.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

احتمالا متوجه خواهید شد که ادرار شما افزایش پیدا کرده است و مقدار بالایی از نمک از دست می رود. مواد رو تا یک دست شدن هم بزنین. در هر رژیم لاغری امکان کم شدن مواد معدنی در بدن یک موضوع کاملا طبیعی هستش. اگر در خارج از کشور زندگی میکنید و به این مواد دسترسی دارین، میتونید از این برنامه ی یک هفته ای استفاده کنید. وقتی میخواهید برای کاهش وزن و تناسب اندام از رژیم لاغری کتوژنیک استفاده کنید، ممکن است احساس کنید که تپش قلب شما محکم تر شده است.

۱۰ سوال رایجی که ممکن است راجعبه رژیم کتو داشته باشید. آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. ماکیان، از جمله بوقلمون، جوجه، بلدرچین، قرقاول، مرغ، غاز، اردک که در هر ۵ اونس، صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. یکی از راه های استفاده از این روغن اینه که اون رو به ماست یا دوغ و یا حتی سالادتون خود اضافه کنید.