دانیل، ماویا، کویزرا، ندیکومونایو و شراب برنده تور جهانی دو و میدانی کراس کانتری 2022-2023


در پایان مسابقات پنج ورزشکار – سه مرد و دو زن – در صدر جدول رده بندی قرار گرفتند تور جهانی دو و میدانی کراس کانتری 2022-2023، که آخر هفته گذشته در آلبوفیرا به پایان رسید.

راحل دانیل از اریتره و لوسی ماویا از کنیا رهبران مشترک رقابت زنان هستند، در حالی که یان شراب فرانسوی و دو نفره بوروندیایی تیری ندیکومونایو و رودریگ کویزرا برای برتری در رده بندی مردان مساوی هستند.

هر پنج ورزشکار امتیاز کامل 3720 – حداکثر ممکن در تور کراس کانتری را به دست آوردند. به ورزشکاران بر اساس موقعیت آنها در هر مسابقه در تور کراس کانتری امتیاز اعطا می شود و سه امتیاز برتر هر ورزشکار از این سری به رتبه آنها در رده بندی کلی کمک می کند.

جایزه نقدی به شش نفر برتر این مجموعه تعلق می گیرد. در صورت تساوی – مانند این فصل – جوایز سه مقام برتر (مردان) و دو (زنان) ترکیب شده و بر این اساس تقسیم می شود. یعنی دانیل و ماویا هر کدام 9000 دلار دریافت خواهند کرد، در حالی که Schrub، Ndikumwenayo و Kwizera هر کدام 8000 دلار دریافت خواهند کرد.

دانیل سه بار در این تور حضور داشت و در هر موقعیت پیروز بود و در کامپاچیو در ژانویه و تنها دو روز بعد در الگویبار پیروز شد. او سپس در اواخر همان ماه با شرایط سخت برفی در هانوت روبرو شد، اما یک بار دیگر برنده شد.

در همین حال، ماویا در شروع تور بر مسابقات مسلط بود و در ماه اکتبر در بیدگوشچ و در ماه نوامبر در سوریا و آلکوبنداس پیروز شد. او همچنین در ماه نوامبر در آتاپورکا سوم و در اوایل امسال در سن ویتوره اولونا دوم شد.

اولین حضور شراب در این تور در پایان ژانویه زمانی که او در Hannut برنده شد، رخ داد. او نشان داد که این اتفاقی نیست زیرا در ماه فوریه در Calzadilla و Albufeira پیروز شد.

ندیکومونایو نیز در تور امسال شکست ناپذیر بود و در فاصله دو هفته در ماه نوامبر در سوریا، آتاپورکا و سویا پیروز شد.

در همین حال، Kwizera شش بار در این مجموعه حضور داشت و در چهار موقعیت پیروز شد، در Amorebieta در اکتبر، Alcobendas در نوامبر، Venta de Banos در دسامبر و در Campaccio در ژانویه برنده شد.

جدول رده بندی نهایی

زنان
1 راحل دانیل (ERI) 3720
1 لوسی ماویا (KEN) 3720
3 ایزابل باریرو (ESP) 3620
4 لورا لونگو (ESP) 3580
5 خلوص Chepkirui (KEN) 3570
6 فرانسین نیوموکونزی (BDI) 3560
جدول رده بندی کامل

مردان
1 رودریگ فیث (BDI) 3720
1 تیری من آنجا هستم (BDI) 3720
1 Yann Schrub (FRA) 3720
4 لوی کیبت (KEN)
5 Birhanu Bales (BRN) 3660
6 جوئل آیکو (UGA) 3570
جدول رده بندی کامل