دانه‌های مغذی در کاهش بیماری‌های قلبی موثر هستند


بر اساس مطالعه جدید محققان؛

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که آجیل‌های درختی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش وفناوری، خوراکی‌های مفیدی وجود دارند که افراد با استفاده از آن‌ها می‌توانند به افزایش سلامتی خود کمک کنند. دانه‌های مغذی برای ضدپیری، کاهش التهاب و کاهش وزن پیشنهاد می‌شود. افراد برای افزایش سلامت خود به دنبال راه‌های درمانی عجیب وغریب هستند، اما با استفاده از ساده‌ترین راه حل‌ها می‌توانند عوامل خطر را در بدن خود کاهش دهند.

دانه‌های مغذی راه حلی ساده و در عین حال جادویی برای درمان بیماری‌ها محسوب می‌شوند. افراد با مصرف روزانه این دانه‌ها، می‌توانند عوامل خطر مرتبط با بیماری قلبی را کاهش و میزان سروتونین را در بدن خود افزایش دهند. بر اساس مطالعات سازمان غذا و دارو مصرف ۱.۵ اونس از آجیل‌های درختی مانند گردو، بادام، بادام هندی، فندق و پسته منجر به کاهش وزن، فشار خون و ضربان قلب می‌شود.

خاصیت جادویی دانه‌های مغذی به دلیل وجود «تریپتوفان» است. تریپتوفان از خانواده اسیدآمینه‌های ضروری هستند و همچنین در موش‌ها به عنوان فاکتور رشد شناخته شده است. تریپتوفان پس از رسیدن به روده متابولیزه شده و به متابولیت‌های فعال زیستی تبدیل می‌شود. این اتفاق به تنظیم ایمنی بدن مرتبط با با بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک بزرگی می‌کند.

محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند که مصرف دانه‌های مغذی به همراه رژیم غذایی سالم و کم‌کالری می‌تواند اثر شگفت‌انگیزی بر متابولیسم روده و متابولیت‌های تریپتوفان بگذارد.

به گفته «ژائوپینگ لی»، محقق اصلی این مطالعه «ارتباط‌ تازه‌ای میان متابولیت‌های تریپتوفان و فشار خون، ضربان قلب و کاهش وزن وجود دارد. این اتفاق در سلامت بدن به خصوص سلامت قلب و عروق تاثیر به‌سزایی دارد.»

این محقق در مطالعه دوم خود دریافت که مصرف آجیل‌های درختی با افزایش هورمون سروتونین در بدن ارتباط مستقیمی وجود دارد. این خبر بسیار خوشایند است، زیرا افزایش هورمون سروتونین می‌تواند بر خلق و خوی افراد تاثیرات مثبتی بگذارد.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/