بازگشت به موسم باران: سلامت خود را بهبود بخشید


بازگشت به بارندگی های موسمی – باران زمانی از سال است که همه چیزهایی که در تابستان جمع آوری می شوند باید تمیز شوند. هنگامی که طبیعت تصمیم گرفت خاک و باران را تمیز کند ، یک تغییر کامل ایجاد می شود و آیورودا توصیه می کند که تغییر غذا و شیوه زندگی به تدریج در عرض دو هفته انجام شود. به تدریج زندگی قدیمی را رها کرده و زندگی جدید را بپذیرید. Monsoon Retreat بهترین مکان برای بازدید از موسمی است. اگر می خواهید سلامت خود را بهبود بخشید و از بیماری ها جلوگیری کنید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با رژیم غذایی مناسب ، رژیم غذایی ، داروهای آیورودا و شاتایو آیورودا یوگا عقب نشینی ، آب و هوا را تغییر دهید.

درمان برتر آیورودا برای عقب نشینی موسمی

درمان آیورودا در فصل بارندگی بسیار محبوب است زیرا بدن به دلیل آب و هوای مرطوب که بر بدن تأثیر می گذارد و تومورهای روی پوست را باز می کند ، تحت درمان و درمان قرار می گیرد. عقب نشینی Shathayu Ayurveda بهترین باران برای بازگشت به هند است.

  • ماساژ ابیانگا / آیورودا

    شیرینی روغن آیورودا یکی از رایج ترین روش ها برای کمک به ورزش است تقویت امنیت فصل بارانی. این باعث آرامش مفاصل و مفاصل می شود که در فصل بارندگی رخ می دهد.

  • عرق / هوای گرم

    از آنجا که باران سوراخ هایی را در پوست باز می کند ، باعث ایجاد بخار برای حذف ناخالصی ها و جوان سازی بدن می شود. درمان ها همچنین شامل ماساژ درمانی با چشمه های آب گرم یا دوش خشک است.

  • باستی / خروجی

    این عامل تنقیه به بدن و سپس سم زدایی پانکاکرما در فصل بارانی آسیب می رساند.

غذاهای برتر موسمی در موسم باران

  • آب آشامیدنی باید با کمتر از نیمی از حجم آن جوشانده شود
  • قبل از غذا وعده های کوچک نمک با سنگ بخورید.
  • ادویه جات مانند گشنیز ، زیره ، زردچوبه و رازیانه به هضم غذا کمک می کنند زیرا در فصل بارندگی ظرفیت هضم کاهش می یابد.
  • از زنجبیل تازه ، فلفل سیاه ، لیمو برای تحریک هضم استفاده کنید.
  • غذاهایی بخورید که ترش ، شور و چرب نیستند.
  • لوبیا ، سوپ ، گندم قدیمی و ماست نازک و غذا مصرف کنید.
  • از کره کره بسیار نازک استفاده کنید یا از آب پنیر با آسافوئیتیدا ، برگ کاری ، برگ لیمو (برچسب) و زنجبیل تازه به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.
  • گوشت گاو ، خورش ، سبز سبز ، جو ، برنج ، گندم و کمی جو دو سر را ترکیب کنید
  • از غذاهای خام و سرد دوری کنید.
  • در فصل بارندگی از خوردن غذاهای پروتئینی خودداری کنید.
  • سبزیجات باید از پنیر و لوبیا مانند urad (Vigna mungo) و rajma (لوبیا قرمز) خودداری کنند.
  • آب گوشت برای غیر گوشت خوک مفید است.
  • از خوردن گوشت (که حفر آن دشوار است) یا ماهی هایی مانند ماهی خودداری کنید.
  • در فصل بارندگی از آب سرد و غذا استفاده نکنید
  • عصرها یا شبها ورزش نکنید.
  • از خوردن غذاهای خام و سنگین مانند غذاهای پخته ، فرآوری شده ، گوشت ، غذاهای چرب ، غذاهای دریایی خودداری کنید. غذاهای خام مانند سالاد.

زندگی در موسم باران تغییر می کند

  • بدن خود را در ماه ژوئن (نیمه دوم) تا آگوست (نیمه اول) بشویید.
  • ماه های موسمی ماه خوبی برای انجام است پانچاکارما به ویژه درمان باستی یا واستی (درمان انما).
  • در هند ، ما روزهای زیادی را در ماه شروان یا ساوان روزه داریم تا روده ها را شاداب و شاداب کنیم.
  • از خوابیدن در طول روز و خوابیدن در شب خودداری کنید.
  • برای حمام از آب گرم یا گرم استفاده کنید.
  • روغن دانه کنجد مطمئناً برای استفاده مناسب است پوستبه
  • برای جلوگیری از عفونت های پوستی ، اغلب شستشو دهید ، لیپاس (بسته های دارویی) بدهید.
  • مراقبت های مخصوص باران را به عنوان مراقبت از پا انجام دهید ، از کفش مناسب استفاده کنید.
  • موهای خود را پایین بیاورید تا تمیز و خشک بمانند. دوبار در هفته موها را با شامپو طبیعی بشویید.
  • با موهای کثیف و لباس های مرطوب وارد اتاق تهویه مطبوع نشوید.
  • همیشه در جای خشک و تمیز نگهداری شود. اجازه ندهید آب در اطراف آن جمع شود. خطرات ناشی از پشه ها حتی بیشتر است.
  • بدن خود را گرم کنید پوشیدن لباس محافظ برای جلوگیری از باد سرد ، باد و باران مهم است. می توانید چای گرم گیاهی بنوشید که دارای خاصیت ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و ایمنی است.
  • از پیاده روی در آب سیاه در فصل بارندگی خودداری کنید زیرا خطر ابتلا به لپتوسپیروز و قارچ پا بسیار بیشتر است.
  • خشک کردن لباس ها با دود لوبان و برگ های خشک نیم نیز در متون آیورودا ذکر شده است.



دیدگاهتان را بنویسید