ارزیابی خطرات محتوای قند – دکتر رضا اطمینانانی


اثرات تلخ شیرین کننده ها (مطالعه اثرات قند)

هر فرد سالم باید 55 درصد از نیاز روزانه خود را از کربوهیدرات تامین کند. کربوهیدراتها شامل مونوهیدراتها (مانند گلوکز و فروکتوز) هستند. دو قند (مانند ساکارز یا شکر) ؛ بسیاری از قندها (یا کربوهیدراتهای پیچیده مانند نشاسته) به چند دسته تقسیم می شوند. آنچه ما قند می نامیم در واقع نوعی قند است ، مانند گلوکز یا فروکتوز ، که به عنوان یک محصول جانبی در صنایع غذایی استفاده می شود. دو دکتر دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان قصد دارد اثرات قند ما را بررسی کند.

این به این دلیل است که بسیاری از غذاها حاوی قند هستند. پیروی از رژیم غذایی که حاوی این مواد نیست کار آسانی نیست. با این حال ، در رژیم غذایی روزانه ما ، غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی ها ؛ مایعات صنعتی ؛ دسرها و سایر قندهای قندی را می توان با محدودیت منظم حذف کرد. در صورت ابتلا به دیابت یا بیماری جدی دیگر ، قند را از رژیم غذایی آنها جدا کنید.

برای قند مضر است

1) چاقی

چاقی یکی از ساده ترین و قابل توجه ترین اثرات قند است که برای همه شناخته شده است. برخلاف قندهای ترکیبی ، تک و دو قندی به سرعت انرژی بدن ما را تامین می کنند. علاوه بر این ، هنگامی که ما به این انرژی نیاز نداریم ، بدن اضافی را به استفاده بعدی تبدیل می کند. بنابراین پرخوری یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است.

2) تغییرات چربی خون

مطالعات نشان می دهد که مصرف قند باعث افزایش قابل توجه تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) می شود.

3) فشار خون

در حالی که ما نمک را یکی از مهمترین عوامل افزایش فشار خون می دانیم. مطالعات نشان می دهد که خوردن قند نیز با فشار خون بالا ارتباط دارد.

4) سرطان

سلول های سرطانی از قند تغذیه می کنند. علاوه بر این ، آنها هورمون هایی را ترشح می کنند که رشد سلول های سرطانی را تحریک می کند. مطالعات نشان می دهد که قند می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه ، بیماری های قلبی و سکته را افزایش دهد. သား အိမ်، پروستات ادرار ရိ ယ ریه ها این بیماری با ایجاد سرطان هایی مانند سرطان مثانه و معده ارتباط دارد.

5) تولید رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد اتم ها یا مولکول هایی هستند که می توانند باعث آسیب به لایه نهایی الکترون ها و مقبولیت الکترون ها شوند. بیماری های قلبی عروقی؛ داخل ابر. این بیماری در بسیاری از بیماری ها مانند آرتریت و پیری و پیری زودرس نقش دارد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن شکر باعث افزایش رادیکال های آزاد در بدن می شود.

6) تغییرات در دستگاه گوارش

شکر می تواند باعث سوء هاضمه ، اسهال و یبوست شود. سوء هاضمه ؛ این باعث مشکلات گوارشی بسیاری از جمله نفخ و زخم می شود.

7) پوسیدگی دندان

ارتباط بین پوسیدگی دندان و مصرف قند برای همه آشکار است.

8) پوکی استخوان

برخی تحقیقات ارتباط بین مصرف قند و پوکی استخوان را نشان می دهند. این به این دلیل است که قند باعث تولید اسید در بدن می شود که حاوی مقدار زیادی کلسیم و آهن است. کلسیم ، منبع اصلی استخوان ، از بین می رود تا این اسید از بین برود و بدن متعادل شود. این فرآیند منجر به تشکیل حفره در استخوان ها می شود.

9) سایر موارد

بیماری آلزایمر کمبود مس ؛ کاهش جذب کلسیم و منیزیم ؛ تشکیل سنگ آب مروارید بزرگ شدن کبد و کبد چرب ؛ سنگ کلیه و کلیه ؛ افسردگی در کودکان با عدم تعادل هورمونی همراه است. در مردان ، سطح استروژن افزایش می یابد و سطح هورمون رشد کاهش می یابد.

ارائه می دهد

همانطور که قبلاً ذکر شد ، حذف قند از رژیم غذایی کار ساده ای نیست. با این حال ، می توانید از تصاویر قندی مضر برای بدن استفاده کنید. این بدان معنی است که ما سعی می کنیم از ترکیبی از قندها (به اصطلاح کربوهیدرات) به نام قندهای خوب استفاده کنیم. میوه ها سبزیجات ؛ این مواد مغذی موجود در حبوبات و آجیل ها (به ویژه غلات کامل) ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کند. مواد معدنی ؛ پروتئین و فیبر را تجزیه می کند و جذب قند را کند می کند ، که باعث کاهش سریع قند خون می شود. مقدار انرژی مورد نیاز بدن خود را برای مدت طولانی افزایش ندهید.

توجه داشته باشید که در مورد میوه ها بهتر است از میوه (به جای میوه آن) به هیچ وجه استفاده نکنید. همه میوه ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند که به بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این ، برخی از غذاها ، مانند نان سفید ، برای بدن شیرین نیستند ، اما به دلیل فیبر پایین و میزان جذب زیاد ، می توانند باعث افزایش قند خون شوند.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب توصیه شده:

رابطه بین تغذیه و خلق و خو

مضرات رژیم بدون کربوهیدرات

چربی های سالم

محصولات تراریخته و تغذیه ای



دیدگاهتان را بنویسید