احساس می کنید از نظر احساسی “گاز تمام شده است”؟ چربی را سریع امتحان کنید.


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم. اما آیا تا به حال نام روزه را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی هستید که رژیم کتو را کمی افزایش دهید ، ممکن است بخواهید سعی کنید سریع چربی خود را کاهش دهید. حدس می زنید که روزه داری عمدتا به چربی در رژیم غذایی شما مربوط می شود. بسیاری از افراد از این روش برای غلبه بر کاهش وزن یا ورود به کتوز یک روز پس از داوطلب شدن استفاده می کنند.

این روش روزه داری قوانین ساده ای برای تسریع و پیروی از وزن شما دارد. روزه می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، اما درک نحوه پیروی دقیق از دستورالعمل ها برای استفاده بیشتر از آن مهم است. اجازه دهید حفاری کنیم.

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معنی است که شما به طور معمول برای مدتی چیزی نمی خورید و فقط در پنجره های جداگانه غذا می خورید. روزه داری در این مورد ، واقعاً سریع نیست. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. در حالی که در حال افزایش وزن هستید ، از خوردن اجتناب نخواهید کرد ، اما غذاهایی را می خورد که می تواند بدن شما را دچار کتوز کند. بنابراین ، از نظر فنی صحیح نیست ، به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون شما کمک می کند که شما را به سرعت به کتوز می فرستد. این واکنش بدن شما را نسبت به روزه داری تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به چربی سوز تبدیل می کند.

معمولاً روزه داری حدود 2-5 روز طول می کشد و پر از رژیم های کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز خواهید خورد. حدود 80-90 of از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • جعبه ماهی
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • به MCT
  • پنیر چرب
  • کره و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و نان سنگین

رژیم های چربی و کتو به طور مشابه عمل می کنند اما تفاوت های جزئی با هم دارند. به طور کلی ، نسبت درشت مغذی های توصیه شده هنگام پیروی از رژیم کتو 75٪ چربی است. 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات. همانطور که در بالا گفتیم ، زمانی که سریع چربی می خورید بین 80 تا 90 درصد کالری از چربی تامین می شود.

فواید روزه داری

آره فواید زیادی دارد از جمله روزه داری

روش لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای خوردن سریع چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می فرستد. در طول لیپولیز بدن شما برای سوزاندن چربی سرشار از قند است. غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا گلوکز را می سوزاند.

برای کاهش وزن از زمین عبور کنید

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. در هر سفر کاهش وزن انتظار آن را داشته باشید. سرانجام ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می کنند ، به فلات هایی برخورد می کنند که دیگر نمی توانید وزن خود را افزایش دهید. ما فلات را محدود می کنیم که در آن کاهش وزن 4 هفته یا بیشتر طول می کشد. محتوای چربی بالا به شما امکان می دهد از فلات عبور کنید دوباره وزن کم کنید و دوباره به مسیر اصلی خود بازگردید.

در روزهایی که از رژیم کتو خود لذت می برید ، می توانید از چربی های کوتاه برای بازیابی کتوز و کنترل هوس خود استفاده کنید.

نکاتی قبل از رفتن ویا شروع کنید روزه داری

قبل از روزه شماست خیلی چیزها شما باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه خود به بهترین نحو استفاده کنید.

اثرات جانبی

مهم است که هنگام از دست دادن چربی زیادی از آنفلوآنزای کتو آگاه باشید. وقتی با کتوز سازگار می شویم ، ممکن است علائم شبیه آنفولانزا را تجربه کنیم. اکثر رژیم گیرندگان کتو این را می دانند ، و راه های شکرگزاری برای اجتناب از آن وجود دارد. حفاظت سیستماتیک از آب ؛ افزایش الکترولیت ها و همه چیز ، از جمله روغن MCT ، عوامل مهمی در جلوگیری از بیماری هستند. اگر هنوز مکمل مصرف نکرده اید ، باید ویتامین های با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

ورزش های سنگین انجام ندهید

ممکن است سریع وزن خود را کاهش دهید ، اما ممکن است ورزش گسترده را برای شما آسان تر کند. این بدان معناست که شما نباید برای انجام تمرینات گسترده در روزهای روزه داری برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که شما غیرفعال هستید. شما فقط می خواهید ورزش های سبک انجام دهید.

مثلا می توانید در حالت ناشتا مانند پیاده روی کاردیو انجام دهید. شما می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با انجام حرکت های کششی و اسکات انجام دهید. اما ساده باشید و تمرینات خود را کوتاه نگه دارید. شما بدن خود را به خوبی می شناسید. پس به آن گوش دهید و در آن زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

شما نیازی به پیگیری کالری خود ندارید ، اما ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از میزان مناسب چربی سریع این است که تقریباً 200-250 کالری در روز ، 4-5 بار در روز ، در هر وعده غذایی مصرف کنید. اگر در ردیابی کالری مشکل دارید ، دریافت برنامه ای برای پیگیری رژیم غذایی مفید خواهد بود. آره، می توانید آن را روی کاغذ انجام دهید. اما هنگامی که از یک برنامه استفاده می کنید ، به این معنی است که اطلاعات خود را به راحتی از دست نخواهید داد. برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید بدون توجه به نوع دستگاهی که در اختیار دارید ، ماکروها و میزان کالری دریافتی خود را ردیابی کنید. ممکن است یکی را پیدا کنید که مخصوص چنین غذاهایی طراحی شده باشد.

غذاهایی که هنگام غذا خوردن باید از آنها اجتناب کرد

وقتی صحبت از چربی می شود ، برخی غذاها را دارید باید بخورد نباید خوردنمی تواند در اینجا لیستی از غذاها آمده است باحاله سریع چربی بخورید

محصولات چربی سالم

  • گوشت های چرب / غذاهای دریایی مانند بیکن ، ماهی ساردین و ماهی آزاد
  • روغن زیتون روغن نارگیل روغن هایی مانند روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) شامل تخم مرغ آسیب دیده و زرده تخم مرغ
  • آووکادو و زیتون سرشار از میوه های چرب هستند
  • آجیل های پرچرب مانند ماکادامی یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط مقدار کمی از آن با کره و روغن تغذیه می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ؛ شامل کرم ریشه نیلوفر آبی سنگین و پنیر خامه ای است
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که دوست دارید بخورید آورده شده است اجتناب کردن در حالی که چربی را سریع استخراج می کنید

  • حبوبات
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (فقط در کره یا روغن بخورید ، مگر در مقادیر بسیار کم). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج انتخاب های خوبی هستند
  • محصولات لبنی کم چرب محصولات لبنی مانند پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید کنترل چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر رژیم کتو را دنبال می کنید و به طور منظم وزن خود را کاهش می دهید ، در صورت ابتلا به کتوز و احساس خوب نیازی به روزه داری ندارید. سرانجام ، روزه به طور کلی در موارد معدودی استفاده می شود. تسلیم شدن در مراحل عمیق کتوز سریع پس از تسلیم شدن یا عبور از فلات به مدت طولانی.

این رژیم بین 2 تا 5 روز طول می کشد و بر غذاهای چرب تمرکز دارد. یاد آوردن بیش از 5 روز برای مدت کوتاهی روزه نگیرید. روزه گرفتن بیش از حد توصیه شده می تواند شما را از مواد مغذی ضروری محروم کند. اما اگر به درستی انجام شود ، روزه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

اگر مطمئن نیستید که در حال کاهش وزن هستید ، قبل از غذا با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. هر کس منحصر به فرد است ؛ برخی ممکن است برای دستیابی به کاهش وزن سالم به راهنمایی خاصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان باتجربه کاهش وزن ما می توانند به شما در کاهش وزن شخصی کمک کنند. در صورت داشتن سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید