آیا بیماران تیروئیدی می توانند کلم یا سبزیجات چلیپایی بخورند؟


اگر از کم کاری تیروئید رنج می برید ، ممکن است این توصیه رایگان را شنیده باشید. “از خوردن سبزیجات چلیپایی مانند کلم ، گل کلم ، گل کلم ، سبزی خردل ، کلم پیچ و هویج خودداری کنید.”

بیایید بررسی کنیم که آیا این ایده درست است یا خیر.

چرا سبزیجات چلیپایی برای بیماران تیروئیدی خطرناک تلقی می شود؟

سبزیجات چلیپایی منحصر به فرد هستند زیرا با ارتفاع مرتبط هستند سطوح ترکیبات گوگردی موسوم به گلوکوزینولات ها که به گواترروژن نیز معروف هستند ، می توانند با دخالت در استفاده از ید ، ماده مغذی مهم مورد نیاز غده تیروئید برای عملکرد صحیح ، تولید هورمون تیروئید را مختل کنند.

آیا باید به طور کلی از آنها اجتناب کرد؟

اما ناامید نشوید. نیازی به اجتناب از سبزیجات چلیپایی نیست. آنها منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و باید بخشی از رژیم غذایی همه باشند.

طبق یک مطالعه دانشگاه ایالتی اورگاندر صورت بروز کمبود ید ، مصرف منظم سبزیجات چلیپایی خطر کم کاری تیروئید را در انسان افزایش نمی دهد. بنابراین اگر کمبود ید دارید ، مهم است که بررسی شود.

اگر می توانید سطح تیروئید خود را کنترل کنید ، ممکن است سبزیجات چلیپایی بیشتری داشته باشید. اما در غیر این صورت ممکن است بخواهید مصرف خود را محدود کنید.

تمرکز بر سبزیجات چلیپایی است ، اما گواتروژن در سویا ، لوبیا و عدس نیز یافت می شود. توت فرنگی ، اسفناج ، این ماده در غذاهای دیگر مانند بادام زمینی و آجیل ماکادامیا یافت می شود.

چگونه غذا بخوریم؟

  1. پخت خواص گواترژنیک به طور قابل توجهی خواص گواترژنیک را کاهش می دهد. بنابراین سبزیجات چلیپایی را سبز بخورید.
  2. همه چیز در مقدار مناسب خوب است. می توانید با خیال راحت نصف فنجان از این سبزیجات تهیه کنید.
  3. شما نباید آنها را در یک لیوان آب میوه بنوشید. شما می توانید خیلی بیشتر از آنچه می خواهید بخورید.

MD Ayla Bakar ، MD ، از Northwestern Medicine می گوید: “سبزیجات چلیپایی بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی سالم هستند.” من از بیماران مبتلا به اختلالات تیروئید می خواهم که مصرف آنها را در حد اعتدال ادامه دهند. Yشما در خوردن این سبزیجات زیاده روی خواهید کرد و در تولید هورمون تیروئید و ید ناسالم اختلال ایجاد می کنید. ”

اگر از توصیه های بالا پیروی کنید ، باید با خیال راحت سبزیجات چلیپایی بخورید. اما همیشه ایده خوبی است که وضعیت تغذیه خود را با متخصص تغذیه / پزشک خود در مورد وضعیت سلامتی خود در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید