چگونه می توان بدنسازی را شکست داد – مجله سلامت پایدار


آخرین به روز رسانی در 27 دسامبر 2023 ساعت 12:43 بعد از ظهر

با نزدیک شدن به ژانویه، بسیاری از مردم برای شروع عادات سالم تر در سال جدید آماده می شوند. بازگشت به ورزشگاه یا پیوستن به آن یکی از رایج ترین راه حل ها در مورد تناسب اندام است، و با توجه به اینکه بیشتر روزهای شلوغ باشگاه در هر سال در ماه های ژانویه و فوریه است، واضح است که شروع تازه برای شروع تناسب اندام عالی است. کارهای روزمره.

با این حال، برای بسیاری از افراد، رفتن به باشگاه می تواند یک تجربه بسیار ترسناک از جمله برای ستاره های ورزشی مانند ونوس ویلیامز.

در واقع، بیش از یک پنجم (21٪) از مردم می گویند که طبق داده های گزارش تناسب اندام جدید PureGym در انگلستان، ورزشگاه را ترسناک می دانند، به طوری که زنان به طور قابل توجهی (25٪) بیشتر از مردان (16٪) “ترس بدنسازی” را تجربه می کنند. به همین دلیل از باشگاه اجتناب کنید.

برای کمک به مبارزه با این احساسات تا مردم بتوانند در سال 2024 در باشگاه احساس راحتی کنند، همراه با کمک PureGym، که با دکتر Margee Kerr، متخصص ترس، و مربیان شخصی PureGym Ian Scarrott از PureGym Loughborough، Jamie Thorp از PureGym Leeds و مولی مک هیو از PureGym Plymouth.

  1. مقدمه یا کارگاه را رزرو کنید

اگر نگرانی های باشگاه شما به دلیل ندانستن تجهیزات در کجا یا نحوه استفاده از آن است، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک دوره مقدماتی رزرو کنید.

هر باشگاهی جلسات مقدماتی را ارائه می دهد – اینجا جایی است که یکی از اعضای تیم به شما اطراف و نحوه استفاده از تجهیزات را نشان می دهد تا بتوانید قبل از اولین تمرین خود با فضا آشنا شوید.

ایان توضیح می‌دهد: «تلقینات راهی عالی برای شناخت باشگاه و احساس راحتی بیشتر در مناطق مختلف است. همچنین این یک راه خوب برای یادگیری وزنه هایی است که قابل کنترل هستند و ایده هایی برای تمرینات خود به دست آورید.

PureGym همچنین کارگاه‌های Learn To Lift را اجرا می‌کند که برای افراد جدید ورزشگاه مناسب است تا تکنیک‌های بلند کردن ایمن و مؤثر را بیاموزند و همچنین با افرادی که در موقعیتی مشابه شما هستند ملاقات می‌کنند و شروع به ایجاد یک انجمن در باشگاه می‌کنند.

  1. ترس های خود را بپذیرید، اما به خود یادآوری کنید که کنترل خود را در دست دارید

به گفته دکتر کر، پذیرش ترس خود اولین گام برای مقابله با آن است: «زمان بگذارید و به این فکر کنید که دقیقاً چه چیزی شما را از رفتن به باشگاه عصبی می کند.

آیا نمی دانید چگونه از تجهیزات استفاده کنید؟ قضاوت دیگران؟ ترسی از این که شاید آنقدر که می‌خواهید قوی نباشید، یا شاید مثل سابق قوی نباشید؟

هر یک از ترس های خود را روی کاغذ بنویسید، سپس از خود بپرسید چرا این شما را می ترساند و اگر ارزش آن را داشته باشد که همه چیزهایی که به دست آورید را رها کنید.

اذعان به اینکه کنترل تجربیات خود را در دست دارید نیز می‌تواند به کاهش ترس کمک کند: «مطالعات نشان می‌دهند که احساس عاملیت یا کنترل، تحمل و غلبه بر رویدادهای ترسناک را آسان‌تر می‌کند.

بنابراین، اذعان کنید و مکرراً به خود یادآوری کنید که این شما هستید که این چالش ترس آور را انتخاب می کنید. پزشک، همسر، عضو خانواده، مربی و غیره شما این را انتخاب نکردند، شما انتخاب کردید.

شما همیشه می‌توانید تمرین را متوقف کنید و در هر زمانی باشگاه را ترک کنید، بنابراین اگر به‌طور خاص عصبی هستید، چالش‌های کوچکی را برای خود در نظر بگیرید تا یک تمرین کامل را انجام دهید – برای یک تازه‌کار در باشگاه، راه رفتن روی تردمیل برای 10 نفر. دقیقه می تواند بهترین مکان برای شروع باشد و به شما کمک کند در محیط اطراف مستقر شوید.

  1. فهرستی از تمام دستاوردهای مثبتی که با رفتن به باشگاه به دست خواهید آورد، تهیه کنید

دلایل را به خود یادآوری کنید چرا شما به باشگاه می روید همچنین به شما کمک می کند تا ترس را از بین ببرید.

به گفته دکتر کر: «ترس دوست دارد تمام افکار مثبت شما را به پشت ذهن شما فشار دهد و هر چه به یک موقعیت ترسناک نزدیکتر شوید، اضطراب را افزایش می دهد.

داشتن فهرست دستی برای مرور قبل از رفتن به باشگاه و حتی در راه رفتن به باشگاه زمانی که اضطراب شما به اوج خود می رسد، به شما کمک می کند تا از پس آن برآیید.

چرا یک لیست روی تلفن خود تهیه نمی کنید و قبل از جلسه بعدی نگاهی به آن بیندازید تا آنقدر که به شما نیاز دارید کمک کند؟

  1. یک لیست پخش با موسیقی مورد علاقه خود بسازید

ممکن است ساده به نظر برسد اما پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌تان با هدفون می‌تواند راه خوبی برای غلبه بر اعصاب شما در حالی که در باشگاه هستید باشد.

مولی توضیح می‌دهد: «از بین بردن سر و صدای بیرون، مغز شما را از محیط باشگاه پرت می‌کند، بنابراین زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد آنچه در اطرافتان می‌گذرد و زمان بیشتری را صرف تمرکز بر روی خودتان می‌کنید.

تهیه یک لیست پخش از آهنگ های شاد مورد علاقه خود به شما کمک می کند تا ورزشگاه را به تجربه ای مثبت تر تبدیل کنید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

مطالعه قبلی توسط PureGym نشان داد که گوش دادن به موسیقی عملکرد بدنسازی شما را نیز بهبود می‌بخشد، که همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد جلسات باشگاه خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

  1. با یک دوست تمرین کنید

رفتن به باشگاه با یک دوست می تواند به کاهش اعصاب و حفظ انگیزه شما کمک کند، که برای افرادی که تازه وارد باشگاه می شوند ایده آل است. ایان می‌گوید: «داشتن یک دوست با شما کمک می‌کند تا از تهدید درک شده افرادی که «می‌دانند چه می‌کنند» در باشگاه و در حال تماشای شما هستند، حواس‌تان را پرت کنید.

اکثر مردم احساس راحتی بیشتری می‌کنند که با یک دوست خود کیت یا تمرینات جدید را امتحان کنند، که می‌تواند به شما کمک کند تا راه خود را در باشگاه سریع‌تر یاد بگیرید تا حتی به تنهایی احساس راحتی کنید.

جیمی موافقت می‌کند و اضافه می‌کند: «اوردن یک دوست نه تنها کار کردن را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا در طول زمان به آن پایبند باشید».

  1. روی پیشرفت خود تمرکز کنید نه دیگران

مقایسه خود با افراد دیگر می‌تواند باعث ایجاد ترس از ورزش در بسیاری از افراد شود، زیرا احساس می‌کنند برای حضور در آنجا «به اندازه کافی خوب» نیستند.

در واقع، PureGym دریافت که از هر 10 نفر 1 نفر (13٪) در حال حاضر خود را با اینفلوئنسرهای تناسب اندام در اینستاگرام و TikTok مقایسه می کنند، این رقم برای افراد بین 18 تا 24 سال به 32 درصد می رسد.

مولی توضیح می‌دهد که چرا این نوع تفکر درست نیست: «هر فردی که در باشگاه می‌بینید در مقطعی مبتدی بوده است – حتی ورزشکاران! همه ما آنجا بوده‌ایم، یعنی قضاوت نمی‌کنیم.»

رهایی از این عادت می تواند دشوار اما رهایی بخش باشد. دکتر کر توضیح می دهد: «ما باید آنچه را که در حال حاضر قادر به انجامش هستیم بپذیریم، و برای بسیاری، مواجهه با آن حقیقتی سخت است.

اشکالی ندارد که نمی دانید چگونه با هر ماشینی کار کنید – می توانید یاد بگیرید. به یاد داشته باشید، این احتمال وجود دارد که همه اطرافیان شما به همان اندازه ترسیده باشند! جایی که هستید را بپذیرید، جایی را که آرزو می کردید رها کنید و متعهد شوید که روی زمان حال تمرکز کنید.»

جیمی موافق است: «به یاد داشته باشید، شما آنجا هستید تا روی پیشرفت خود تمرکز کنید، نه اینکه با کسی رقابت کنید. پرده های خود را بپوشید و چشم خود را به جایزه نگاه دارید – شما!

  1. از ساعات اوج مصرف خودداری کنید

همه ما می دانیم که سالن های ورزشی ممکن است در زمان های اوج شلوغی مانند 5 تا 7 بعد از ظهر بسیار شلوغ باشند، بنابراین بازدید برای اولین بار در این ساعات می تواند هر گونه احساس ترس و وحشت را بدتر کند.

جیمی می‌گوید: «اگر در محیط باشگاه غرق شده‌اید، انتخاب زمان‌های آرام‌تر می‌تواند بازی را تغییر دهد. فضای بیشتری برای حرکت و نفس کشیدن خواهید داشت!»

مولی می‌افزاید: «اگر فقط در ساعات اوج مصرف می‌توانید به آن برسید و بر اضطراب غلبه کنید، یک تشک بگیرید، گوشه‌ای آرام پیدا کنید و چند تمرین اصلی را انجام دهید.

این می‌تواند به شما کمک کند زمانی که احساس نگرانی می‌کنید بمانید و کارهای بیشتری انجام دهید، و به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا در زمان شروع ورزش‌های بدنسازی به میدان بروید.»

طبق آخرین نسخه PureGym UK Fitness Report، یکشنبه‌ها آرام‌ترین روزها در ورزشگاه هستند، بنابراین می‌تواند روز خوبی برای اولین بازدید شما باشد. با این حال، سه‌شنبه‌ها شلوغ‌ترین روزها هستند، بنابراین می‌توان از آن اجتناب کرد تا زمانی که اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کنید.

  1. یک برنامه تمرینی را دنبال کنید

جیمی توصیه می‌کند برای کاهش اعصاب، تمرینات خود را ترسیم کنید: «با یک برنامه وارد شدن به شما یک نقشه راه واضح می‌دهد و احساس غوغا کردن را کاهش می‌دهد که نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید. یک تجربه بدنسازی ساختاریافته با تمرینات ست شده می تواند همه چیز را کمتر دلهره آور کند.”

مولی موافق است و می‌افزاید که «داشتن یک برنامه ساختاریافته، چه از یک PT یا یک برنامه باشد، می‌تواند راهنمایی لازم را به شما بدهد تا احساس راحتی کنید که به باشگاه بروید و از طریق تمرین حرکت کنید.»

را برنامه PureGym یکی از راه‌هایی است که می‌توانید این کار را انجام دهید – با برنامه‌های آموزشی رایگان، تمرین‌ها و نمایش‌های نمایشی هر قطعه از تجهیزات، دیگر نیازی به احساس گم شدن در زمین ورزشگاه نخواهید داشت.

  1. تا جایی که ممکن است موفقیت های خود را جشن بگیرید

در نهایت، دکتر کر توضیح می‌دهد که تغییر طرز فکر برای نگاه کردن به نکات مثبت به جای منفی نیز بسیار مفید خواهد بود. و هر کدام را جشن بگیرید، با تبریک به خودتان برای انتخاب چالش جدید شروع کنید.»

اگر می‌خواهید در سال 2024 چالش غلبه بر ترس‌های باشگاهی خود را انجام دهید، PureGym شروع زودهنگام را با یک پاس 3 روزه رایگان (تا 31 دسامبر) آسان‌تر از همیشه می‌کند: https://www. puregym.com/freepass/