چگونه در سوپرمارکت انتخاب های پایدار داشته باشیم


از آنجایی که ما دائماً خودمان را برای پایدارتر شدن به چالش می‌کشیم، مشتاقیم نوآوری‌هایی برای کاهش ردپای کربن و حذف عادات قدیمی از زندگی روزمره خود با جایگزین‌های سازگارتر با محیط زیست پیدا کنیم.

با این حال، این فقط مصرف کنندگان نیستند که سوار بر باند پایداری می شوند. سوپرمارکت ها به طور مداوم ابتکارات جدیدی را برای کاهش تأثیر خود بر محیط زیست معرفی می کنند.

بنابراین، به‌عنوان مصرف‌کننده، می‌توانیم انتخاب‌های هوشمندانه‌تری برای خرید خود داشته باشیم و از این طرح‌ها که با اهداف سبزتر ما همسو هستند، حمایت کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، دوچرخه‌های دریاچه‌های تفریحی نشان می‌دهد که در سوپرمارکت‌ها به دنبال چه چیزی باشید که می‌تواند با اهداف پایدار شما همسو باشد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

چرخ دستی های سوپرمارکت

یکی از مهمترین عوامل تغییر اقلیم انتشار گازهای گلخانه ای است.

گروه مصرف کننده کدام؟ اولین جدول پایداری سوپرمارکت ها را با بررسی داده های دقیق از گزارش های سالانه برای اندازه گیری نحوه مقایسه سوپرمارکت ها در مورد سازگاری با محیط زیست گردآوری کرد.

این جدول سازمان‌هایی را نشان می‌دهد که بیشترین عملکرد را به روشی سازگار با محیط زیست دارند و از آنچه نشان داده شده است، Lidl بیشترین تلاش را برای پایین نگه داشتن انتشار گازهای گلخانه‌ای خود انجام می‌دهد.

لیدل و سایر سوپرمارکت‌ها از استفاده مؤثرتر از انرژی گرفته تا تغییر به سوخت‌های کم کربن و تجدیدپذیر، انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش می‌دهند.

استقبال از خودروهای برقی

یکی از نوآوری هایی که توسط شرکت هایی مانند تسکو انجام شده است، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. آنها همچنین مصرف کنندگان خود را به انجام همین کار تشویق می کنند.

تسکو به اولین سوپرمارکت بریتانیا تبدیل شده است که از کامیون های تحویل الکتریکی به عنوان راهی برای بهینه سازی سیستم تحویل خود استفاده می کند تا سازگارتر با محیط زیست شود.

تحقیقات نشان داده است که HGV های باتری دار می توانند با کامیون های دیزلی رقابت کنند.

در حال حاضر، تسکو دارای دو کامیون DAF 37 تنی با باتری است که در سراسر زنجیره تامین خود در حال حرکت هستند و غذا و کالا را از کاردیف به نیوپورت حمل می کنند.

با خرید بیش از 2000 کامیون برقی، تسکو متعهد شده است که خدمات تحویل خود را تا سال 2028 به طور کامل برقی کند.

سوپرمارکت ها در سراسر کشور علاوه بر سیستم تحویل خودروهای برقی، در حال مبارزه برای تبدیل شدن به مقصد شماره یک برای رانندگان خودروهای برقی هستند.

تسکو حداقل یک شارژر EV را در هر یک از 455 فروشگاه خود در بریتانیا نصب کرده است که اکثر آنها می توانند با 7 کیلو وات شارژ شوند و تعداد کمی از آنها دارای شارژرهای ولتاژ بالاتر هستند.

در حالی که Morrisons در حال ارائه نقاط شارژ سریع در سراسر فروشگاه های خود است، شارژرهای 50 کیلوواتی در 200 فروشگاه آنها در دسترس است و Waitrose در حال برنامه ریزی برای نصب 800 ایستگاه شارژ در سراسر فروشگاه های خود تا سال 2025 است.

سوپرمارکت‌ها با نصب شارژرهای EV در سراسر فروشگاه‌های خود، مشتریان خود را تشویق می‌کنند تا از روش‌های حمل و نقل پایدارتری مانند دوچرخه‌های الکترونیکی و اتومبیل استفاده کنند.

مقابله با پلاستیک

هر ساله 56.5 میلیارد واحد بسته بندی پلاستیکی یکبار مصرف در بریتانیا فروخته می شود و صلح سبز تخمین می زند که حدود 99 درصد از بسته بندی های پلاستیکی از سوخت های فسیلی ساخته شده است.

خوشبختانه، سوپرمارکت های بزرگ در سراسر کشور شروع به بیدار شدن از آسیب پلاستیکی به محیط زیست کرده اند.

در نتیجه، آنها تلاش های بازیافت خود را افزایش می دهند. بر اساس کدام؟ جدول پایداری سوپرمارکت، Waitrose بهترین امتیاز شدت پلاستیک را دارد، در حالی که ایسلند بدترین را دارد.

به نظر می رسد که خرید 20 کالای معمولی در ایسلند می تواند منجر به استفاده 73 درصد بیشتر از بسته بندی پلاستیکی نسبت به خرید در Waitrose شود.

به همین دلیل است که بسیاری از سوپرمارکت ها مانند Co-op که پیشرو هستند، روی بسته بندی های قابل بازیافت سرمایه گذاری می کنند.

آنها بر این باورند که 94 درصد از کیسه های پلاستیکی با نام تجاری خودشان در خانه قابل بازیافت هستند و بقیه در فروشگاه قابل بازیافت هستند.

ایستگاه های شارژ مجدد

سوپرمارکت‌ها همچنین در حال سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های پر کردن مجدد هستند که کالاهای خشکی مانند غلات، غلات، آجیل، ماکارونی و برنج و همچنین محصولات مراقبت شخصی و خانگی مانند شستشوی دستی، شامپو و مایع شوینده را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

تمرکز بر محیط‌زیست حتی منجر به پیوستن سوپرمارکت‌ها با هدف متقابل کاهش زباله‌های پلاستیکی شده است.

CHEP، M&S، Morrisons، Ocado، Waitrose & Partners همگی اظهارات مثبتی در مورد آن منتشر کرده اند.

همه سوپرمارکت ها تا سال 2025 هدفی را تعیین کرده اند که بسته بندی پلاستیکی آنها باید 100٪ قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت یا کمپوست باشد.

مقابله با ضایعات مواد غذایی

یکی دیگر از مشکلات عمده ای که در سراسر کشور با آن مواجه هستیم، ضایعات مواد غذایی است، با این حال سوپرمارکت ها گام های اساسی برای مبارزه با آن برداشته اند.

آنها در عوض با فرستادن آن برای هضم بی هوازی (AD)، که غذا را به بیوگاز و کمپوست تبدیل می کند، آن را مدیریت می کنند.

بر اساس کدام؟ خوشبختانه هیچ سوپرمارکتی در بریتانیا وجود ندارد که غذای خود را به محل دفن زباله بفرستد.

در حال حاضر، Ocado دارای بهترین امتیاز شدت ضایعات غذایی است، زیرا به ازای هر کیلو غذای خریداری شده، فقط 0.4 گرم از آن به پس از میلاد می رسد. در Aldi، Co-op و Lidl، به ازای هر کیلو غذای خریداری شده، حدود 10 گرم غذا هدر می رود.

علاوه بر آن، سوپرمارکت ها به بانک های مواد غذایی در سراسر کشور کمک کرده اند که ثابت شده است که پایدارترین راه برای مقابله با ضایعات مواد غذایی است.

این ابتکاری است که تسکو و اوکادو از آن استقبال می کنند. از سوی دیگر، M&S از سال 2015 تاکنون 4 میلیون وعده غذایی به امور خیریه اهدا کرده است.

سوپرمارکت‌ها همچنین شروع به حذف برچسب‌های «بهترین قبل» روی برخی از محصولات خود کرده‌اند، زیرا محصولات زیادی وجود دارد که پس از آن هنوز می‌توان آنها را ایمن کرد. در عوض، آنها مشتریان را تشویق می کنند تا از قضاوت خود استفاده کنند.

دو سال پیش، موریسونز اولین سوپرمارکتی بود که خرماهای «بهترین قبل» را روی شیر تازه برند خودش حذف کرد، شیر تازه‌ای که به نظر آنها یکی از ضایع‌ترین اقلام است، همراه با فروش آن در یک کارتن بدون کربن.

Co-op، Ocado و Tesco با نوآوری مشابهی ظهور کردند که از بهترین تاریخ های قبل از محصولات خود مانند ماست حذف کردند.

تحقیقات انجام شده توسط Waste & Resources Action Program (WRAP) نشان می‌دهد که نیمی از ماست‌هایی که روزانه توسط شش میلیون نفر در بریتانیا خریداری می‌شوند، عمدتاً به دلیل مصرف نشدن به موقع، بدون باز کردن دور ریخته می‌شوند.

مدیر اجرایی WRAP بینش خود را ارائه کرد و گفت: «تحقیقات نشان داده است که خلاص شدن از بهترین میوه‌ها قبل از خرما روی میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌تواند به کاهش میزان غذایی که از خانه‌هایمان دور می‌کنیم تا ۵۰ هزار تن در سال کمک کند.»

در نتیجه، برداشتن گام‌هایی برای پایدارتر شدن می‌تواند از سوپرمارکت شما و جایی که برای خرید انتخاب می‌کنید شروع شود، که می‌تواند به شما در کاهش ردپای کربن کمک کند.

سوپرمارکت ها برای کاهش ردپای کربن، تولید زباله و مصرف انرژی از ابتکارات سبز مختلفی استقبال کرده اند.

به‌عنوان مصرف‌کننده، حتی آوردن کیسه‌های قابل استفاده مجدد به خانه می‌تواند به ما این امکان را بدهد که به پایداری و همچنین خرید محصولات سازگار با محیط‌زیست با استفاده از محصولات محیط‌زیست کمک کنیم.