چگونه بار عاطفی و ضربه را رها کنیم


آیا می دانستید که بیش از دو سوم کودکان حداقل یک رویداد آسیب زا از نظر عاطفی را قبل از سن 16 سالگی گزارش می کنند؟ در حالی که ممکن است همه اینها آسیب‌های «T بزرگ» مانند سوء استفاده، تجاوز، و سایر اشکال خشونت نباشد، اشکال دیگر آسیب‌های عاطفی بسیار رایج‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند.[1].

مشکل تروما این است که اغلب به گونه ای رخ می دهد که آگاهی از آن یا پردازش آن را برای ما سخت می کند. برخلاف ناراحتی‌های عاطفی کوچک‌تر که می‌توانیم راحت‌تر از عهده آنها برآییم، تروما می‌تواند در ذهن و بدن ما گیر کند – و این می‌تواند در زیر آگاهی خودآگاه ما اتفاق بیفتد.

در مورد PTSD، تروما بخشی از زندگی روزمره شما می شود، زیرا حتی محرک های کوچک می توانند شما را از مسیر خارج کنند.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • PTSD و تروما چیست و چگونه با هم تفاوت دارند
  • چگونه ریشه ترومای خود را پیدا کنید – جایی که انتظار دارید نیست
  • تاثیری که میدان انرژی شما بر ذهن و بدن شما می گذارد
  • چرا تروما شما را در الگوهای قدیمی نگه می دارد و چرا گفتار درمانی در التیام این نوع درد عاطفی بی فایده است
  • چگونه با ذهن، بدن و انرژی خود کار کنید تا یک بار برای همیشه خود را از آسیب رها کنید

آیا PTSD و تروما یکسان هستند؟

ترومای رشدی و PTSD (اختلال استرس پس از سانحه) اصطلاحات قابل تعویض نیستند، اگرچه این دو وضعیت می توانند بسیار به هم مرتبط باشند. در حالی که بیشتر مردم PTSD را با جانبازان جنگ مرتبط می دانند، ترومای رشدی دوران کودکی کاملاً متفاوت ظاهر می شود اما مزمن تر است.

هنگامی که شما نوعی شوک، ترس یا رویداد خطرناک را تجربه می کنید، طبیعی است که بدن شما در یک واکنش “جنگ یا گریز” قرار گیرد و سیستم عصبی شما در طول و بلافاصله پس از آن رویداد در معرض خطر قرار گیرد. برای افراد مبتلا به PTSD، این رویداد آسیب زا همچنان سیستم عصبی آنها را در معرض خطر قرار می دهد، حتی زمانی که هیچ خطری در چشم نیست. چیزهای کوچکی که رویداد را به آنها یادآوری می کند می تواند به عنوان محرک عمل کند و سیستم عصبی آنها را دوباره به حالتی قوی برگرداند که گویی آن رویداد دوباره در حال وقوع است.[2].

این چه ارتباطی با آسیب های دوران کودکی دارد؟

افرادی که در دوران کودکی دچار حوادث آسیب زا می شوند با تمایل به نمایش مسائل با تنظیم هیجانی بزرگ می شوند. این ممکن است به عنوان ناتوانی در مدیریت احساسات و برای برخی، ناتوانی در درک یا آگاهی از احساسات خود نشان داده شود. برخلاف جانبازان جنگ، بسیاری از افراد مبتلا به ترومای دوران کودکی آن رویداد آسیب زا را به یاد نمی آورند، و بنابراین کلید درمان آنها در ناخودآگاه آنها پنهان است.[3].

به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات عاطفی نمی توانند راه حلی را که به دنبال آن هستند در روش هایی مانند گفتار درمانی به دست آورند. اگر نمی توانید ریشه ترومای خود را بیابید یا حتی آن را به خاطر بسپارید، هیچ راهی برای از بین بردن آن از طریق تلاش آگاهانه مانند صحبت با یک درمانگر وجود ندارد.

بنابراین، اگر صحبت کردن از طریق آن کارساز نباشد، چگونه می‌توانید آن را درمان کنید؟ شما باید ریشه را پیدا کنید.

ریشه تروما و PTSD

در حالی که ما بسیار آگاه هستیم که رویدادهای آسیب زا می توانند اثری بر مغز و سیستم عصبی ایجاد کنند، وقتی دانشمندان علوم اعصاب سعی می کنند ریشه رویدادها و خاطرات آسیب زا را در مغز بیابند – با دست خالی به ذهنشان خطور می کند.

محرک‌های عاطفی بر مسیرهای عصبی شما تأثیر می‌گذارند و حتی می‌توانند سیم‌کشی مغز شما را تغییر دهند تا مراکز خاصی در حضور یک تهدید درک شده روشن شوند. با این حال، زمانی که دانشمندان در مغز کاوش می کنند و به دنبال ناحیه، سلول یا حتی مسیری می گردند که حاوی تروما است، نمی توانند به طور دقیق مشخص کنند که خاطرات این رویداد در کجا ذخیره شده است.

دلیل؟ آنها در ماده فیزیکی مغز یا سیستم عصبی شما ذخیره نمی شوند. آنها در میدان انرژی اطراف بدن شما به نام بیوفیلد وجود دارند.

اگرچه سیستم های پزشکی باستانی مانند طب سنتی چینی و آیورودا مفهوم بیوفیلد را برای هزاران سال درک کرده اند، تحقیقات غربی به تازگی در چند دهه گذشته به این موضوع پی برده است.[6].

ما اکنون از نظر علمی ثابت کرده‌ایم که میدانی از انرژی وجود دارد که از بدن شما ساطع می‌شود و فرکانس‌هایی از اطلاعات را حمل می‌کند که مستقیماً بر عملکرد فرم فیزیکی شما تأثیر می‌گذارد.

چیزی که این میدان انرژی را بسیار جذاب می‌کند این است که وقتی محققان میدان انرژی اطراف بدن شما را بررسی می‌کنند، می‌توانند با ارزیابی فرکانس‌های خاص موجود، تعیین کنند که در چه نوع حالت احساسی هستید.

وقتی فردی شاد، شاد و متعادل است، بیوفیلد او پر از فرکانس های ارتعاشی بالا خواهد بود که منسجم و قوی هستند. زمانی که فردی استرس، افسرده، غمگین، عصبانی یا هر احساس منفی دیگری را تجربه می کند، ناسازگاری هایی در این زمینه وجود خواهد داشت. این ناسازگاری‌ها الگوهای منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند برای روشن کردن حالات عاطفی خاص شناسایی شوند.

دانشمندان علوم اعصاب مانند دکتر کارل پریبرام معتقدند که این فرکانس های پرانرژی از الگوهای موج الکتریکی تجمعی ناشی می شوند که از شلیک نورون ها به یکدیگر ناشی می شوند. به عبارت دیگر، در حالی که ممکن است یک ضربه یا خاطره در بدن فیزیکی ذخیره نشود، طرح پرانرژی در بیوفیلد شما زندگی می کند.[5].

چگونه این فرکانس های نامنسجم بر ذهن و بدن تأثیر می گذارد؟

بنابراین، انرژی اطراف بدن شما در سطح سلولی چگونه بر شما تأثیر می گذارد؟ بیایید نگاهی به فناوری هایی مانند PEMF (درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی) بیندازیم. PEMF استفاده از میدان های الکترومغناطیسی در ناحیه ای از بدن برای حمایت از بهبود آن است. به عبارت دیگر، PEMF انرژی منسجم را در یک محدوده خاص به ناحیه ای از بدن وارد می کند که نتیجه فیزیکی ایجاد می کند. این بدان معنی است که میدان انرژی می تواند بر عملکرد بدن شما در سطح سلولی تأثیر بگذارد.

این دقیقاً همان کاری است که بیوفیلد شما در تمام روز، هر روز انجام می دهد. این همچنین به این معنی است که وقتی رشته شما نامنسجم باشد، باعث ایجاد عدم انسجام در بدن فیزیکی شما و در نهایت اختلال در عملکرد فیزیکی می شود. [4].

ما می دانیم که عدم انسجام در زمینه شما منجر به اختلال در تنظیم سیستم عصبی شما می شود. به طور خاص، می تواند عملکرد عصب واگ شما را مختل کند، که مسئول رساندن شما به حالت تسلط پاراسمپاتیک (استراحت و هضم و سم زدایی) و خارج از حالت سمپاتیک (جنگ یا فرار) است.

وقتی بدن شما در حال مبارزه یا فرار است، از نظر عاطفی بیشتر احساس خطر، اضطراب، استرس، ترس و ناامنی خواهید کرد.

بنابراین، اگرچه ریشه تروما ممکن است در زمینه انرژی شما باشد، اما اگر می خواهید التیام پیدا کنید، نیاز به آگاهی از تمام جنبه های وجود شما – ذهن، بدن و انرژی دارد.

پرداختن به تروما در ذهن، بدن و میدان انرژی

بیشتر مردم سعی می کنند با مراجعه مستقیم به ذهن، آسیب های خود را برطرف کنند. آنها تمام اشکال روان درمانی را که قرار است آرامش یا درک تجربیات زندگی خود را به ارمغان بیاورند، امتحان می کنند و اغلب هزاران دلار را صرف درمان هایی می کنند که واقعاً سوزن را تکان نمی دهند.

آنها واقعاً در روان رنجورهای خود متخصص می شوند.

این درمان ها تا حد زیادی با شکست مواجه می شوند زیرا اکثر آنها حتی آگاهانه از آسیب های عاطفی خود آگاه نیستند. می توانید سعی کنید در مورد مشکلات درک شده خود صحبت کنید و گذشته خود را تا آنجا که می خواهید روشنفکرانه بسازید، اما اگر در زمینه انرژی خود کار نکنید، شما را به همان الگوهای ذهنی و عاطفی بازمی گرداند. در همان زمان، شما همچنان همان شبکه‌ها را در مغزتان راه اندازی می‌کنید و بدن خود را در حالت تسلط دلسوزانه آموزش می‌دهید.

پس پاسخ این است که با هر سه ناحیه بدن – ذهنی، انرژی و جسمی کار کنید.

وقتی متوجه شدم که ریشه تروما در زمینه انرژی وجود دارد، به یافتن پاسخ هایی برای التیام خاطرات حل نشده مشغول شدم تا در نهایت بتوانم از چیزی که مرا عقب نگه می دارد رهایی بخشم. طی بیش از پانزده سال تحقیق، روش‌های انگشت شماری برای ذهن، بدن و انرژی (بیوانرژیتیک) پیدا کردم که وقتی با هم استفاده می‌شوند، نقشه‌ای برای رهاسازی آسیب‌های عمیق ایجاد می‌کنند.

من هیجان زده هستم که به اشتراک بگذارم که سرانجام تمام تحقیقات و مطالعاتم را جمع آوری کردم و یک برنامه درمانی فراگیر به نام برنامه سم زدایی عاطفی.

در این دوره، من راهنمایی هایی را برای درمان تروما از سطح ذهن، بدن و انرژی ارائه می کنم. در اینجا یک عکس فوری از فقط است مقداری از مطالبی که پوشش خواهیم داد:

  • در ماژول انرژی زیستی، راه‌های ساده‌ای برای تشخیص احساسات منفی و آسیب‌های عاطفی در زمینه انرژی خود و پاکسازی آن‌ها خواهید آموخت.
  • در ماژول روانشناسی، تمرکز خود را به ذهن شما معطوف خواهیم کرد و شما یاد خواهید گرفت که با آرام کردن سیستم عصبی خود، طرز فکر خود را تغییر دهید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه احساسات خود را احساس کنید و با آنها کار کنید به جای اینکه اجازه دهید آنها در بدن شما جمع شوند و به دام بیفتند.
  • در ماژول فیزیکی، یاد خواهید گرفت که چگونه هورمون های خود را متعادل کنید، قند خون خود را تنظیم کنید، ریتم شبانه روزی خود را دنبال کنید و بدن خود را برای سم زدایی عاطفی بهینه آماده کنید.

اگر آماده هستید که از چرخ همستر پیاده شوید، مبارزه با بدن خود را متوقف کنید و شروع به التیام ضربه خود کنید، اکیداً توصیه می کنم که بررسی کنید برنامه سم زدایی عاطفی.

بردن

فرقی نمی‌کند با PTSD، ترومای دوران کودکی، یا حتی یک ترومای کوچک دست و پنجه نرم کنید، تأثیرات این رویدادهای ناگوار در حوزه انرژی شما زندگی می‌کنند و بر کل سیستم ذهن، بدن و انرژی شما تأثیر می‌گذارند.

تعداد معدودی از روش‌های موجود برای درمان تروما هدف قرار می‌گیرند، اما اکثر آنها کوتاهی می‌کنند، زیرا تنها به یک یا دو سیستم از سیستم‌هایی که نیاز به پرورش دارند، دست می‌زنند. و به قول معروف پروفسور ون در کولک، برترین پژوهشگر تروما در جهان، “یاپینگ کار نمی کند.” برای رسیدن به هسته اصلی تروما یا PTSD، بسیار مهم است که به هر سه زمینه نگاه کنید.

شادی، آزادی، و شادی نه تنها یک گزینه هستند – آنها حق اولیه شما هستند. تو سزاوار این هستی که احساس خوبی داشته باشی و من می‌خواهم کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به آن هدف به تو نشان دهم.

*این اظهارات توسط FDA بررسی نشده است. برنامه سم زدایی عاطفی برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از هر بیماری در نظر گرفته نشده است. این برنامه جایگزین هیچ دارویی یا روش درمانی تجویز شده توسط پزشک شما نیست.