چگونه اهداف تناسب اندام را برای سال 2024 تعیین کنیم … و چرا این مهم است


آخرین به روز رسانی در 17 دسامبر 2023 در 06:26 PM

در گفتگوی اخیر با سیانا گلین، مربی سلامتی جامع، مربی شخصی، و بنیانگذار پرایمر سلامتی، او بینش ارزشمند خود را برای ایجاد اهداف تناسب اندام موثر برای سال آینده به اشتراک گذاشت.

گلین توصیه های تخصصی خود را در مورد شروع سفر تناسب اندام، تشریح روند تعیین هدف و تأکید بر اهمیت تعیین اهداف واقع بینانه ارائه کرد.

در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که او چه چیزی به من برای پیمایش در مسیر رسیدن به سلامتی و تناسب اندام در سال 2024 به من پیشنهاد کرد.

  1. وقتی نوبت به هدف گذاری تناسب اندام می رسد از کجا شروع می کنید؟

سر و صدای زیادی در صنعت تناسب اندام و تناسب اندام وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه حتی از کجا شروع کنید می تواند بسیار سخت باشد.

اولاً، توصیه می‌کنم کمی وقت بگذارید و در واقع به خودتان فکر کنید براستی خواستن

با سلامتی خود می خواهید چه کاری انجام دهید؟ چگونه می خواهید ظاهر و احساس کنید؟ آیا اخیراً چیز خاصی در ذهن شما بوده است که بخواهید انجام دهید اما هنوز این کار را نکرده اید؟ بعد، همه را یادداشت کنید.

تکنیک های مختلفی برای تعیین هدف وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها SMART نام دارد.

اس در مورد هدف واضح و مشخص باشد
م آن را با اعداد قابل اندازه گیری کنید
آ تا حد امکان دقیق باشد
آر در جزئیات واقع بین باشید
تی یک بازه زمانی ایجاد کنید

در آخر توصیه می کنم از منابع مناسب برای کمک به شما در این راه استفاده کنید. خواه یک قلم و کاغذ برای نوشتن پیشرفت خود + چک کردن مرتب با خودتان، با استفاده از یک برنامه تناسب اندام یا سلامتی متناسب با اهداف مورد نظر شما یا کار با شخصیت تر مستقیماً با متخصصان تناسب اندام آموزش دیده برای کمک به شما برای رسیدن به هدف (های) خود ).

استفاده از منابع اضافه شده راهی مطمئن برای کمک به شما برای شروع پرواز در سفر سلامتی شما خواهد بود!

  1. آیا برای تعیین اهداف تناسب اندام نکاتی دارید؟

اهداف خود را هر روز بنویسید. آیا می‌دانستید با تعیین اهداف و نوشتن آن‌ها، از نظر آماری ۸۰ درصد بیشتر احتمال دارد که به آن هدف برسید تا اینکه اصلاً آن را یادداشت نکنید.

فهرستی از اهدافی که می خواهید به آنها برسید تهیه کنید و یادداشت کنید همه چيز. نوشتن اهداف شما بخش مهمی از هدف گذاری است و ذهن ناخودآگاه شما را به کار وا می دارد!

اهداف خود را مشخص کنید. مثلا اگر می خواهید وزن کم کنید چقدر و تا چه مهلتی می خواهید وزن کم کنید؟

خاص بودن به ذهن شما شفافیت بیشتری در مورد نتیجه می دهد و ساختاری برای اهداف شما فراهم می کند.

چرایی خود را به اندازه کافی قوی کنید. گاهی اوقات ممکن است بخواهیم به هدفی برسیم، اما انگیزه ما برای دنبال کردن آن چندان قوی نیست.

آنچه را که دقیقاً می خواهید به دست آورید، اولویت بندی کنید و آن را بسازید چرا به اندازه کافی قوی در روزهایی که ممکن است بخواهید تسلیم شوید، دلیل خود را به خاطر بسپارید.

این به شما کمک می کند تا به تلاش خود برای رسیدن به هدف نهایی خود ادامه دهید.

تجسم کنید آنچه شما می خواهید تجسم آنچه می خواهید در تعیین هدف بسیار موثر است. تصور کنید که قبلاً به این هدف رسیده اید و چگونه انجام خواهید داد احساس کنید هنگامی که شما انجام دهید.

از درخواست حمایت نترسید از یک شخص قابل اعتماد که می تواند بررسی کند تا مطمئن شود که روی نتیجه خود کار می کنید. این می تواند یک همسر، دوست، عضو خانواده یا مربی آموزش دیده باشد.

کسی که بتواند آن دوست پاسخگویی باشد که برای پشتیبانی بیشتر به آن نیاز دارید.

ثبات و نظم و انضباط شخصی کلیدی هستند – ادامه بده!

  1. چرا تعیین اهداف مهم است؟

همه ما حوزه‌هایی از سلامت خود داریم که می‌خواهیم آن‌ها را بهبود ببخشیم، بنابراین تعیین اهداف و دنبال کردن آن می‌تواند به ما کمک کند یک قدم به رسیدن به پتانسیلی که می‌خواهیم نزدیک‌تر شویم.

تعیین اهداف همه بخشی از فرآیند است. اگر اهدافی را تعیین نکنید، چگونه می دانید به کجا می روید؟ نداشتن هدف در ذهن به نوعی مانند رانندگی با ماشین خود بدون مقصد نهایی است.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اهدافی را تعیین می‌کنند، در موفقیت‌ها موفق‌تر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی‌دهند.

هر آنچه را که می خواهید در زندگی به دست آورید، برای انجام آن باید اهدافی را تعیین کنید. اهداف می توانند تمرکز را ایجاد کنند، به شما امکان می دهند پیشرفت را اندازه گیری کنید (عنصر بزرگی در تناسب اندام)، به شما کمک می کند در هنگام رسیدن به نتیجه خود احساس موفقیت کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

خواه سلامتی، تناسب اندام یا به طور کلی اهداف زندگی، بزرگ یا کوچک، به اهدافی که می خواهید برسید فکر کنید، آنها را یادداشت کنید و اقدام کنید.

  1. چرا تعیین اهداف تناسب اندام واقعی مهم است؟

تعیین اهداف تناسب اندام می تواند در ابتدا سخت باشد، با این حال، هنگامی که دقیقاً آنچه را که می خواهید بنویسید و مشخص بودید، می توانید به طور واقع بینانه برنامه ای برای رسیدن به آن انجام دهید. “هر قدم نوزاد به نتایج بزرگی منجر می شود.”

تعیین اهداف تناسب اندام واقع بینانه در ابتدا مهم است تا بتوانید به آرامی خودتان را بسازید. اگر اهداف غیرواقعی را از روی جبران تعیین کنید، ممکن است در درازمدت پایدار نباشد و در نهایت نسبت به پیشرفت فعلی خود دلسرد شوید و برای حفظ ثبات تلاش کنید.

نکته مهمی که دوست دارم به مشتریانم بگویم این است که همیشه با مراقبت از خود پیشروی کنند و اگر در دیدن نتایجی که به دنبال آن هستید کند هستید، خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. به آن پایبند باشید و با تمرینات خود سازگار باشید، رژیم غذایی و خواب. نتایج خواهد آمد!

  1. نمونه ای از هدف تناسب اندام چیست؟

Yهدف ما می تواند به سادگی حرکت کمی بیشتر و گرفتن 5-10 هزار قدم در هر روز باشد. اهداف تناسب اندام هر کس منحصر به نتیجه دلخواه اوست.

هدف تناسب اندام شما می تواند به عنوان مثال کاهش وزن باشد، بنابراین ممکن است هدف خود را برای کاهش 1 پوند در هفته در ماه های بعدی تنظیم کنید، یا شاید بخواهید عضله بیشتری بسازید و قوی تر شوید، یا این که عضلات شکم را افزایش دهید. رویاهایتان، مهم نیست که چقدر با اهدافتان فاصله دارید، به یاد داشته باشید که پیشرفت = شادی. پس فقط به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

تصمیم بگیرید که اقدامات گسترده ای انجام دهید، هیجان زده شوید و سعی کنید در طول مسیر از این روند لذت ببرید!