پرداختن به چالش های بهداشت جهانی: نقش عربستان سعودی


فهد الجلجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی در نشست گفت و گوی سطح بالا در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض بر تعهد عربستان سعودی به سلامت جهانی تاکید کرد.

این رویداد با حضور چهره های برجسته ای مانند بیل گیتس، نخست وزیر پاکستان، محمد شهباز شریف، و تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، بر چالش ها و ابتکارات کلیدی بهداشت متمرکز شد.

بیل گیتس-WEF

الجلجل بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای رسیدگی به خطرات بهداشتی مرتبط با آب و هوا تأکید کرد و بر نیاز به همکاری بین المللی برای کاهش اثرات همه گیری ها و شرایط اضطراری بهداشتی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش مهم عربستان سعودی در تلاش های منطقه ای و بین المللی برای ریشه کنی فلج اطفال، بر تعهد این کشور به سلامت عمومی تاکید کرد.

وزیر همچنین به مقاومت ضد میکروبی توجه کرد و آن را یک «همه‌گیری خاموش» خواند که نیازمند تلاش‌های هماهنگ جهانی است.

وی از پروژه مشترک بین بهداشت عربستان و بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای تقویت همکاری در زمینه هایی مانند نظارت بر بیماری و ابزارهای تشخیصی خبر داد.

هدف این همکاری تقویت سیستم های بهداشتی و آماده سازی برای تهدیدات بهداشتی نوظهور است.

حمایت عربستان سعودی از سلامت جهانی با مشارکت این کشور در ابتکارات مختلف بهداشتی مشهود است.

بیل گیتس و اعضای WEF

این اتحادیه از اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن سازی (GAVI) و تسهیلات COVAX حمایت کرده است و به بیش از 26 کشور کمک مستقیم برای بهبود سیستم های بهداشتی خود ارائه می دهد.

این کشور بیش از 900 میلیون دلار برای حمایت از سیستم های بهداشتی شکننده و تضمین پوشش گسترده ایمن سازی سرمایه گذاری کرده است.

به طور کلی، گفت‌وگوی سطح بالا در ریاض، رهبری عربستان سعودی را در ارتقای همکاری‌های جهانی بهداشت، با تاکید بر مقابله با چالش‌های سلامت فعلی و آینده از طریق مشارکت‌های بین‌المللی نشان داد.