ورزش بریتانیا استراتژی پایداری زیست‌محیطی را برای محافظت از «تیم فردا» راه‌اندازی می‌کند


UK Sport امروز استراتژی پایداری محیطی خود را منتشر کرده است که شامل یک هدف برای ورزش های با عملکرد بالا است که تا سال 2040 تأثیر مثبت خالصی بر محیط زیست داشته باشد.

این جاه طلبی مبتنی بر هدف کاهش اثرات منفی زیست محیطی فعالیت ها و عملیات خود UK Sport است تا تا سال 2030 به صفر خالص برسد.

این استراتژی که در اینجا در دسترس است، دوره 2023-2025 را پوشش می دهد و اولین گام را برای اطمینان از اینکه نسل بعدی قهرمانان – تیم فردا – به ارائه لحظات ورزشی خارق‌العاده‌تر ادامه دهید.

در کنار اقدامات و اهداف خاص، این استراتژی همچنین تأثیر گسترده‌تر ورزش‌های با عملکرد بالا و نقش مهمی را که ورزش می‌تواند در حمایت از پایداری محیطی و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه ایفا کند، برجسته می‌کند.

با هشدار به اینکه فقدان اقدامی برای مقابله با تغییرات اقلیمی تهدیدی قابل توجه برای آینده سیاره ما و همچنین ارتباط طولانی مدت و حتی وجود خود ورزش با عملکرد بالا است، اولویت های کلیدی که در استراتژی مشخص شده اند عبارتند از:

  • الزامی برای نهادهای حاکمیتی ملی برای تجزیه و تحلیل اثرات زیست‌محیطی خود و تدوین برنامه اقدام پایداری زیست‌محیطی تا پایان مارس 2025، همسو با چارچوب اقدام سازمان ملل برای ورزش برای آب و هوا؛
  • استفاده از صدا، نفوذ و پلت فرم ورزش با عملکرد بالا برای حمایت از پایداری محیطی و الهام بخشیدن به تغییرات مثبت؛
  • ادغام اقدامات مربوط به پایداری زیست محیطی در مناقصه، میزبانی و تحویل رویدادهای مهم؛
  • خرید مسئولانه کالا و خدمات برای کاهش اثرات منفی زیست محیطی؛
  • ادامه گزارش سالانه اثرات زیست محیطی، افزایش دامنه اقدامات پایداری گزارش شده در مورد. گزارشی درباره انتشار کربن UK Sport در سال 2021/22 در اینجا موجود است.

به عنوان بخشی از ارائه این استراتژی، UK Sport بقیه چرخه المپیک و پارالمپیک پاریس را تا مارس 2025 به ایجاد پایه‌های لازم برای دستیابی به این هدف بلندمدت با شناسایی مناطقی در ورزش‌های با عملکرد بالا اختصاص خواهد داد که بیشترین تأثیر را می‌تواند داشته باشد. ارائه شود و باعث پیشرفت در این زمینه ها شود.

استراتژی پایداری زیست‌محیطی ورزش انگلستان به طور خاص پنج مورد از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را به عنوان چارچوبی برای اقدام برای ورزش با عملکرد بالا برجسته می‌کند، یعنی: مصرف و تولید مسئولانه. اقدام اقلیمی؛ زندگی در خشکی؛ زندگی زیر آب و مشارکت برای اهداف.

یکی از عناصر کلیدی این استراتژی، شرکای حمایت از ورزش انگلستان، نهادهای حاکم ملی و جامعه ورزشی با عملکرد بالا است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند و تأثیر مثبت خالص زیست محیطی داشته باشند.

برای کمک به ورزش‌ها برای محاسبه ردپای کربن و تأثیرات زیست‌محیطی، توسعه برنامه‌های پایداری زیست‌محیطی و آموزش، یادگیری و فرصت‌های توسعه، پشتیبانی اختصاصی از ورزش انگلستان ارائه خواهد شد.

UK Sport در حال حاضر تخصص پایداری زیست محیطی و راهنمایی های فنی را برای نهادهای حاکمیتی ملی ارائه می کند تا از طریق یک پروژه آزمایشی تغییرات سیستمی را در عملیات خود اعمال کنند.

این شامل حمایت از ورزش های سه گانه بریتانیا، دو و میدانی بریتانیا، شنای بریتانیا و هاکی انگلستان، در کنار انستیتو ورزش انگلیسی، برای تسریع سفر پایداری زیست محیطی، اندازه گیری ردپای کربن و سایر اثرات زیست محیطی و توسعه یک برنامه عملیاتی پایداری است.

سالی موندی، مدیر اجرایی ورزش بریتانیا گفت:

«تغییر آب و هوا بر همه ما تأثیر می گذارد. ما شاهد آبگرفتگی پیست ها و زمین ها بوده ایم و گرمای شدید بر ورزشکاران، تمرینات و مسابقات آنها تأثیر می گذارد.

عدم اقدام در حال حاضر نه تنها تهدیدی برای ارتباط و جذابیت طولانی مدت ورزش با عملکرد بالا است، بلکه وجود خود ورزش با عملکرد بالا را در آینده نیز تهدید می کند. بدون اقدام فوری، تیم فردای ما در معرض تهدید است.

«UK Sport مصمم است تأثیر فعالیت‌ها و عملیات خود را کاهش دهد، با هدف قرار دادن صفر خالص تا سال 2030، و همچنین حرکت و پیشرفت در پایداری در سراسر ورزش با عملکرد بالا.

هدف ما این است که ورزش المپیک و پارالمپیک بریتانیا، همراه با رویدادهای ورزشی مهمی که در بریتانیا میزبانی می کنیم، تا سال 2040 تأثیر مثبت خالصی بر محیط زیست داشته باشد.

«ورزش این قدرت را دارد که مردم را در سراسر مرزها متحد کند و الهام بخش تغییرات مثبت باشد. علاوه بر اینکه خودمان اقدامی معنادار در مورد پایداری انجام می دهیم، باید از صدا، نفوذ و پلت فرم ورزش های با عملکرد بالا برای حمایت از اقدام در زمینه پایداری محیطی و تشویق دیگران برای اقدام و ایجاد تفاوت استفاده کنیم.

اندی سالمون، مدیر عامل شرکت سه‌گانه بریتانیا، گفت:

“به عنوان یک ورزش، ورزش سه گانه به طور ذاتی با محیط طبیعی در تمام سطوح مشارکت مرتبط است و همکاری با ورزش انگلستان و NGB های شریک ما یک گام فوق العاده هیجان انگیز و مهم برای ما است.

فضاهای آب های آزاد پاک و محیط های طبیعی سالم در قلب آموزش، مسابقه و لذت بردن از شنا، دوچرخه سواری، دویدن قرار دارند و ما قبلاً اقداماتی را برای همکاری در کنار کارشناسان مستقل انجام داده ایم تا ببینیم چگونه Triathlon بریتانیا می تواند از جامعه شنا، دوچرخه سواری و دویدن حمایت کند. و شبکه ورزشی گسترده تر برای کاهش تأثیر آن و حمایت از پایداری زیست محیطی برای محافظت از محیط طبیعی برای نسل های آینده.

جیمی اسکیگز، مدیر امور مالی و تجاری در موسسه ورزش انگلیسی گفت:

همه ما به طور فزاینده ای از اهمیت پایداری زیست محیطی آگاه هستیم و EIS خوشحال است که با ورزش بریتانیا و چندین نهاد حاکمیتی ملی همکاری می کند تا اقدامات ملموس در این زمینه را در نظر بگیرد. ما در مراحل اولیه یادگیری و سفر خود هستیم، اما مشتاقانه منتظر توسعه برنامه اقدام خود برای این هستیم تا بتوانیم نقش خود را به عنوان یک سازمان کلیدی در جامعه با عملکرد بالا در بریتانیا ایفا کنیم.

ملوان، مگان فارار گفت:

ما در مجموع قدرت ایجاد تغییرات مثبت، تأثیرگذاری بر همتایان و فدراسیون‌های خود را داریم، مانند کاری که هانا میلز با The Great Plastic Pledge انجام داد.

“در ساحل جنوبی، من از دست اول، ویرانی را می بینم که اقدامات ما برای حیات وحش ایجاد می کند و من دیده ام که ورزشکاران بعد از مسابقه وقتی آب دریا را بلعیده اند واقعا بیمار هستند.

«مکان هایی که ما دوست داریم در حال ریختن فاضلاب در آب هستند. من مرتباً در جایی که تمرین می کنم این را می بینم اما در چند سال اخیر بدتر شده است. چه چیزی در مورد قایقرانی لذت بخش یا ایمن است؟

توماس یانگ دونده سرعت گفت:

ما باید قهرمان سیاره زمین باشیم. بدون هیچ اقدامی، تیم فردا و فضاهای تمرینی و مسابقه‌ای آن‌ها در خطر است.»

بن کامبرلند ورزشکار سه گانه گفت:

ما شاهد آب و هوای شدیدتری هستیم که بر مسابقه و تمرین تاثیر می گذارد. در مسابقات قهرمانی جهان سه‌گانه در مونترال سال گذشته، دریچه‌های سیلاب باید باز می‌شد که منجر به ریختن فاضلاب به رودخانه و غیرقابل شنا شدن آب شد.

رسانه‌های اجتماعی به ما دسترسی و توانایی بسیار بیشتری برای تأثیرگذاری بر دیگران در سیستم و همچنین عموم مردم می‌دهد. من می‌خواهم راه‌های بهبود یافته بازیافت و استفاده مجدد از قطعات تجهیزات را ببینم، به عنوان مثال، چگونه چرخ‌ها یا پره‌های آسیب‌دیده را بازیافت می‌کنیم تا از رفتن آنها به محل دفن زباله جلوگیری کنیم.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد ورزش انگلستان تیم فردا کمپین، لطفا اینجا را کلیک کنید.