نایک اولین کشتی کانتینری داخلی با نیروی هیدروژن را راه اندازی کرد


آخرین به روز رسانی در 24 مه 2023 ساعت 02:37 بعد از ظهر

نایک اولین کشتی کانتینری داخلی با موتور هیدروژنی را به نام “H2 Barge 1” راه اندازی کرده است که برای کمک به ایجاد دنیایی بهتر برای همه ورزشکاران اقدام می کند.

بارج یکی دیگر از مولفه های تلاش شرکت نایک برای کاهش انتشار کربن و ارائه محصولات به ورزشکاران با تأثیر کمتر بر روی کره زمین است.

نایک-گرین-بارج

هدف نهایی نایک آینده ای بدون کربن و بدون اتلاف است. با راه اندازی اولین کشتی کانتینری داخلی با انرژی هیدروژنی جهان، نایک برای کمک به ایجاد دنیایی بهتر برای همه ورزشکاران* و گامی دیگر در سفر حرکت به سمت صفر خود اقدام می کند.

“H2 Barge 1” اولین کشتی داخلی در جهان است که بر روی هیدروژن حرکت می کند. نایک بارج دیزلی اصلی را بهسازی کرد تا موتور احتراقی آن را با فناوری هیدروژن جایگزین کند، سیستمی که انتشار دی اکسید کربن صفر دارد.

تنها ماده ای که بارج ساطع می کند هوای مرطوب و آب تمیز است. نایک با استفاده از پیل‌های سوختی و هیدروژن سبز در “H2 Barge 1” انتظار کاهش 2000 تنی انتشار CO2 در سال را دارد.

علاوه بر این، بارج داخلی بسیار ساکت‌تر از کشتی‌های دیزلی سنتی است – این برای محیط زیست بهتر و برای خدمه کشتی راحت‌تر است – و انرژی کمتری را از طریق ارتعاشات بدنه و گرما هدر می‌دهد.

بارج کانتینری داخلی که با نیروی هیدروژن کار می کند، محصولات NIKE، Inc را به اروپا منتقل می کند و بین روتردام در هلند و پردیس لجستیک اروپایی نایک (ELC) در بلژیک حرکت می کند.

نایک-گرین-بارج

“H2 Barge 1” بر اساس چندین گام نوآورانه است که نایک در تدارکات پایدار برای نزدیک شدن به هدف 2025 خود، کاهش انتشار کربن و ارائه محصولات به ورزشکاران با تأثیر کمتر بر روی کره زمین، انجام می دهد.

در اروپا، 99 درصد کانتینرهای ورودی از طریق آب به ELC می رسند، که باعث حذف حدود 14000 سفر کامیون در سال می شود. فراتر از حمل و نقل با موتور هیدروژنی، نایک در حال حاضر در مرحله آزمایش نهایی یک کامیون هیدروژنی برای تحویل مشتریان در اروپا است. در همین حال، این شرکت همچنین در حال افزایش تحویل ون برقی در شهرهای کلیدی اروپایی از جمله پاریس و لندن است.

در سطح جهانی، نایک استفاده خود از حمل و نقل هوایی را با همسو کردن برنامه‌های تولید با حرکت‌های حمل‌ونقل اقیانوسی و تنوع بخشیدن به ردپای توزیع خود برای نزدیک‌تر و سریع‌تر کردن محصول به مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهد.

این کار بسیار مهمی است زیرا حمل و نقل هوایی 42 برابر بیشتر از حمل و نقل دریایی انتشار کربن تولید می کند. برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای، این شرکت همچنین وزن کارتن های حمل و نقل مورد استفاده برای جابجایی محصول در سراسر جهان را کاهش می دهد. در سال مالی 2021، وزن کارتن حمل و نقل حدود 1.6 میلیون پوند کاهش یافت.

نوئل کیندر، مدیر ارشد پایداری نایک، می‌گوید تصور مجدد حمل‌ونقل برای کمک به پیشرفت پایدار – همراه با همه تغییراتی که می‌تواند انتشار کربن را کاهش دهد – یک فرآیند مداوم است و چالشی است که تیم‌های سراسر شرکت همچنان با تخیل و نوآوری مواجه خواهند شد. کیندر می‌گوید: «ما می‌دانیم که وقتی با نبوغ و ظرافت به یک مشکل نزدیک می‌شویم، شانس موفقیت افزایش می‌یابد.

همانطور که به سمت سال 2025 پیش می رویم، عزم ما ثابت است، و برای مدت طولانی در آن هستیم و متعهد به پیشرفت بیش از کمال هستیم، زیرا همچنان به ایجاد راه حل ها و اعمال نفوذ خود برای ایجاد شتاب و حرکت جهان به جلو از طریق ورزش ادامه می دهیم.

“H2 Barge 1” در ماه ژوئن با مشارکت شرکت کشتیرانی هلندی Future Proof Shipping، ارائه دهنده هیدروژن Air Liquide و شبکه پایانه های داخلی BCTN آغاز به کار خواهد کرد.

*اگر بدنی دارید ورزشکار هستید.