دولت بایدن، ادعاهای نتانیاهو درباره تاریخ حمله به رفح را «رجزخوانی» می‌داند


مقامات ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفتند، دولت بایدن اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر تعیین تاریخی برای حمله زمینی به رفح را رد می‌کند و آن را صرفا غوغا و هیاهویی می‌داند که علت آن جایگاه سیاسی ضعیف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی است.

به گزارش مخبران، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا هدف ادعایی از بین بردن حماس را با فشار عظیم دستیابی به آتش‌بسی که منجر به آزادی اسرای صهیونیست شود، متعادل کند. مقامات صهیونیست استدلال می‌کنند که چهار گردان حماس در رفح باقی مانده‌اند که باید خارج شوند.

پیشتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه حمله زمینی این رژیم به رفح اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تاریخ حمله هم مشخص شده است. او با بیان اینکه پیروزی کامل بر حماس مستلزم ورود نظامیان صهیونیست به شهر رفح در جنوب غزه است، گفت: «این اتفاق خواهد افتاد؛ تاریخش مشخص شده است.»

با این حال دیدگاه خصوصی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حاکی از آن است که اظهارات نتانیاهو لاف پهلوان پنبه است. چندین مقام ارشد دولت بایدن به‌طور خصوصی، اظهارات نتانیاهو را گزافه‌گویی و رجزخوانی خوانده و رد کرده‌اند.

طبق بیانیه‌های عمومی دولت بایدن هم، مقامات ارشد علنا اصرار نتانیاهو مبنی بر تصمیم‌گیری رژیم صهیونیستی در مورد زمان حمله به این شهر جنوبی غزه را زیر سوال برده‌اند. مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که ایالات متحده چیزی شبیه به یک طرح جامع از سوی صهیونیست‌ها در مورد نحوه اجرای چنین عملیاتی، از جمله انتقال حدود ۱.۴ میلیون غیرنظامی از رفح، ندیده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت: ما تاریخی برای هیچ مدل عملیاتی برای رفح نداریم، حداقل تاریخی که اسرائیلی‌ها به ما اطلاع داده باشند. من چیزی قریب‌الوقوع نمی‌بینم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اگر او (نتانیاهو) تاریخی داشته باشد، آن را با ما در میان نگذاشته است.

همچنین چندین منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته تل‌آویو هنوز در حال تنظیم یک برنامه و آماده‌سازی لازم برای تهاجم احتمالی به رفح است و او به این موضوع اشاره‌ای نکرده که تاریخی برای عملیات تعیین شده است.

انتهای پیام



منبع