جشن های روز دو و میدانی کودکان در سال 2023 در سراسر جهان آغاز می شود


آخرین به روز رسانی در 5 مه 2023 ساعت 04:07 بعد از ظهر

فدراسیون های جهانی دو و میدانی (MFs)، باشگاه های دو و میدانی، و مردم در سراسر جهان جشن های خود را پیش از این آغاز کرده اند. روز دو و میدانی کودکان در روز یکشنبه 7 اردیبهشت.

جشن ها در حال انجام است استرالیا و نیوزلند در 24 ساعت آینده و با فرا رسیدن روز دو و میدانی کودکان در سراسر جهان ادامه خواهند داشت..

دو و میدانی استرالیا و انجمن های عضو آن در طول ماه با تعدادی ابتکار در هر ایالت و منطقه و با کمپینی برای نمایش ورزش های دو و میدانی به عنوان راهی سرگرم کننده برای فعال شدن بچه ها به سرگرمی می پیوندند.

نیوزلند روز دو و میدانی کودکان را با یک مسابقه زیر 12 مایل جشن می گیرد که به عنوان بخشی از رویدادهای دویدن آخر هفته در کنار ماراتن روتوروا برگزار می شود.

که در چین، طیف وسیعی از فعالیت های بدنی و فعالیت های تعامل در رسانه های اجتماعی در طول ماه می انجام می شود. رویدادهای برنامه ریزی شده بیش از 4000 کودک را در رویدادهای حضوری و 250000 کودک را در رسانه های اجتماعی هدف قرار می دهند.

ورزشکاری هند به تازگی دو کارگاه دو و میدانی کودکان را با بیش از 50 مربی و معلم جدید دو و میدانی کودکان که در برنامه جدید دو و میدانی کودکان آموزش دیده اند، تکمیل کرده است.

بیشتر تمرین‌کنندگان میزبان رویدادهای روز دو و میدانی کودکان در مناطق خود هستند که بیش از 20 منطقه و 2500 کودک در آن شرکت می‌کنند. Athletics India همچنین یک صفحه رسانه اجتماعی Kids’ Athletic India راه اندازی کرده است تا جزئیات رویداد را به اشتراک بگذارد.

که در لتونی، که محل برگزاری مسابقات جهانی دوومیدانی جاده ای در سال جاری است، برنامه دو روزه ماراتن ریمی ریگا با روز کودک آغاز می شود که با حمایت کمیته المپیک لتونی، “روز بچه های المپیک” نامیده می شود.

در 6 می، روز المپیک کودکان در بنای یادبود آزادی آغاز می شود و به کوچکترین شرکت کنندگان و خانواده ها اجازه می دهد تا لذت حرکت را تجربه کنند. آنها انتظار دارند حدود 5500 کودک شرکت کنند.

در ایالات متحده آمریکانوح و جوزفوس لایلز، دونده‌های نخبه، شب گذشته در حالی که برای بازی‌های شهر آتلانتا در شهر بودند، در برنامه بچه‌های باشگاه آتلانتا شرکت کردند.

برادران در برخی از دویدن و سایر فعالیت های سرگرم کننده با بچه ها شرکت کردند و با آنها در مورد اهمیت بازی و فعال بودن برای رشد و رفاه بچه ها صحبت کردند.

نوح قهرمان دوی 200 متر جهان گفت: «یادگیری چگونه بازی کردن یک مهارت است. این به شما می آموزد که چگونه از وقت یکدیگر به اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید، چگونه ایده ها را به اشتراک بگذارید و چگونه با افراد دیگر تعامل کنید که امروزه بسیار مهم است.

برای من، دویدن بخش اساسی انسان بودن و بچه بودن است. در کودکی، ورزش اصول اصلی مانند پشتکار و مسئولیت پذیری را به من آموخت و به من آموخت که چگونه در زندگی شبکه سازی کنم و در مسیر زندگی قرار بگیرم.

«فعالیت‌هایی مانند آنچه امروز اینجا انجام می‌دهیم برای فراهم کردن فضای امن برای بچه‌ها برای بازی کردن و خودشان بودن مهم هستند. من و برادرم بنیاد ورزش خود را در سال 2021 ایجاد کردیم تا کودکان را با آنچه برای موفقیت نیاز دارند و محیطی مراقبت و امن برای رشد فراهم کنیم.

دوومیدانی ایالات متحده آمریکا و بازی‌های برمودا در اواخر این ماه به نیروهای خود ملحق می‌شوند تا کلینیک پرتاب دویدن را برای کودکان 5 تا 17 ساله برگزار کنند.

در آمریکای جنوبی، دو و میدانی شیلی مدارس، باشگاه‌ها و گروه‌های اجتماعی را تشویق می‌کند تا با ایجاد چالش مدرسه، چالش باشگاهی، و چالش اجتماعی که شرایط چالش فدراسیون جهانی دو و میدانی را تقلید می‌کند، در روز دو و میدانی کودکان شرکت کنند.

هر برنده چالش یک بار جایزه 100000 دلاری (پزو شیلی) را برای چالش دو و میدانی کودکان برنده خواهد شد تا برای ترویج و فعال کردن دو و میدانی کودکان در مدرسه، باشگاه یا جامعه خود استفاده شود.

در خانه و شبکه های اجتماعی درگیر شوید

ماه گذشته، World Athletics یک جعبه ابزار “روز دو و میدانی کودکان در خانه”. برای کودکان سراسر جهان که مایل به شرکت در روز دو و میدانی کودکان در سال 2023 هستند اما ممکن است به فعالیت سازمان یافته روز دو و میدانی کودکان دسترسی نداشته باشند.

این همه اصول اولیه برای حرکت را فراهم می کند از جمله:

  • کارت های فعالیت با دستورالعمل هایی در مورد نحوه برگزاری یک مسیر با موانع، بولینگ با هوا و “بشقاب پرنده”
  • آ ‘سنبله های خود را طراحی کنیدالگوی بچه ها برای ساختن خوشه های رویایی خود
  • یک هرم فعالیت با چالش های مختلف دویدن، پریدن و حفظ تعادل

جعبه ابزار “روز دو و میدانی کودکان در خانه” را می توان به راحتی در خانه یا مدرسه چاپ کرد تا بچه ها بتوانند در حیاط خلوت خود، با دوستان خود، در زمین بازی در مدرسه – یا هر جایی که می توانند با خیال راحت ورزش کنند.

در رسانه‌های اجتماعی، World Athletics عکس‌های افراد، رویدادها و سازمان‌هایی را در سراسر جهان به اشتراک می‌گذارد که برای جشن گرفتن روز دو و میدانی کودکان به آنها پیوسته‌اند. آنها از همه افرادی که در رویدادهای روز شرکت می کنند، چه از طریق یک باشگاه یا سازمان، در مدرسه یا خانه دعوت می کنند تا با استفاده از هشتگ، تصاویری از جشن های خود را به اشتراک بگذارند. #روز دو و میدانی کودکان.

هدف آنها این است که تا حد امکان فراگیر باشند و تا جایی که می توانند به کودکان در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند تا آنها را به حرکت وادار کنند!