اینها سه عادت ناسالمی است که ما برای ترک آن تلاش می کنیم


آخرین به روز رسانی در 16 ژانویه 2024 ساعت 07:17 ب.ظ

از آنجایی که فصل تعطیلات 2023 اکنون پشت سر گذاشته شده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به آن عادات ناسالم کریسمس که همه ما در سال جدید مقصر آن هستیم، توجه کنیم.

پس از هفته‌ها پرخوری، نوشیدن بیش از حد و نشستن روی مبل، بسیاری اکنون به دنبال بازگشت به سبک زندگی سالم‌تر هستند، اما این همیشه آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیست.

گفتگو با کارشناسان تغذیه ورزشی، از Bulk.com آن‌ها خطرناک‌ترین بخش‌های عادات تعطیلات شما را شناسایی کردند و نکات ساده‌ای را برای پیاده‌سازی در ژانویه ارائه کردند – به ترک این عادت‌های ناسالم در تعطیلات کمک کرد.

این متخصص می‌گوید: «می‌توان به راحتی در شادی و جشن‌های جشن غرق شد، اما برای کسانی که به دنبال ترک عادت‌های ناسالم هستند، اکنون جشن‌ها به پایان رسیده است، راه‌های ساده و آسانی وجود دارد که می‌توانند دوباره بهترین حالت خود را داشته باشند.

“یک استراحت کوتاه و درمان خود در تعطیلات کریسمس فواید زیادی دارد، با این حال بسیاری از ما در ادامه این عادات پس از پایان تعطیلات مقصریم.

بنابراین، برای جلوگیری از افتادن به یک روال ناسالم بعد از کریسمس، ما سه عادت کلیدی را شناسایی کرده‌ایم که باید مراقب آن‌ها باشیم.

سه عادت ناسالم:

  1. افراط در غذاهای غنی

در طول تعطیلات، یک منبع آماده از شکلات و پنیر همیشه در حال حرکت است. در حالی که مقادیر کمی از این غذاها خوشمزه هستند، پرخوری برای مدت طولانی به دلیل تراکم کالری بالا، خطراتی برای سلامتی به همراه دارد.

علاوه بر این، هم پنیر و هم شکلات سرشار از چربی های اشباع شده هستند که به فشار خون بالا و سطح کلسترول کمک می کنند – که هر دو برای قلب شما خطرناک هستند.

  1. کمتر حرکت می کند

در طول کریسمس، بسیاری از مردم وقت خود را با نشستن روی مبل، بازی و تماشای فیلم و در عین حال صرف غذاهای خوشمزه و لذت بردن از نوشیدنی می گذرانند.

این احتمالاً بخشی از دلیلی است که تحقیقات دانشگاه Loughborough نشان می دهد که افراد در طول فصل 0.4-0.9 کیلوگرم وزن اضافه می کنند.

استراحت و استراحت در طول جشن ها راهی عالی برای لذت بردن از خود و جشن گرفتن در کنار خانواده است، اما مشخص شده است که عدم تحرک کافی در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی و همچنین بسیاری از انواع سرطان را افزایش می دهد. این یک عادت کلیدی برای شروع در سال جدید است.

  1. افراط در مصرف الکل

یک لقمه کریسمس به درد می خورد، و همیشه در تعطیلات کریسمس در جایی ساعت 5 است. با این حال، دستورالعمل NHS می گوید که نوشیدن منظم بیش از 14 واحد الکل در هفته می تواند به شدت بر سلامت شما در دراز مدت تأثیر بگذارد.

به طور رسمی، هیچ مقدار الکل را نمی توان “ایمن” در نظر گرفت. در حالی که اثرات فوری و آشکار مصرف بیش از حد، مانند مسمومیت با الکل وجود دارد، مصرف طولانی مدت آن حتی خطرناک تر است و می تواند منجر به بسیاری از انواع سرطان و افزایش خطر بیماری قلبی و کبدی شود.

بنابراین، از آنجایی که بسیاری به دنبال تغییر عادات سبک زندگی خود و رسیدن به تصمیمات سال نو برای سالم تر بودن هستند، یک متخصص از Bulk.com همچنین پنج نکته را برای بازگشت به سبک زندگی سالم‌تر نشان داده است.

پنج نکته تخصصی برتر تناسب اندام و تغذیه برای بازگشت به عادات سالم:

  1. همه جا قدم بزن

پیاده‌روی بدون شک ساده‌ترین و ارزان‌ترین ورزش در دسترس همه ماست. تقریباً کاملاً رایگان است زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت مربی یا کفش است که در آن راحت باشید.

جابه‌جایی ماشین‌های کوتاه به مغازه‌ها یا رفت‌وآمدهای روزانه‌تان راهی عالی برای وارد کردن ورزش بدون توجه به روزتان است.

پیاده روی فواید زیادی برای سلامتی شما دارد: استقامت ایجاد می کند، کالری های اضافی را می سوزاند و برای قلب سالم عالی است. کارشناسان می‌گویند که سرعت پیاده‌روی سریع برای تناسب اندام شما بهترین است و این روشی ساده و مؤثر برای احساس سلامتی است.

  1. کمتر الکل بنوشید

بعد از کریسمس، کاهش میزان مصرف الکل ممکن است دشوار باشد، اما اگر می‌خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، بسیار مهم است.

یک استراتژی موثر برای کاهش مصرف الکل، جایگزینی نوشیدنی های الکلی با جایگزین های بدون الکل است. اینها نه تنها خوشمزه هستند بلکه به سلامت کلی بهتر کمک می کنند و به کاهش عوارض جانبی منفی که بدن شما از مصرف الکل احساس می کند کمک می کند.

  1. سبزیجات را پر کنید

غذاهای فرآوری شده خطرناک هستند، زیرا می توان به راحتی صدها کالری را در وعده های غذایی کوچک مصرف کرد. سبزیجات معمولاً حجیم‌تر و کم کالری‌تر از سایر غذاها هستند، همچنین سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند.

پر کردن بشقاب خود با مقدار زیادی سبزیجات می تواند راهی آسان برای کنترل کالری دریافتی شما باشد بدون اینکه احساس کنید کمتر غذا می خورید. بهبود رژیم غذایی بدون احساس گرسنگی ممکن است سخت باشد، اما با افزایش حجم بشقاب خود با سبزیجات همچنان احساس می کنید شکمتان پر است.

سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، هویج و کلم بروکسل از سیر کننده ترین و کم کالری ترین سبزیجات هستند، بشقاب خود را با آنها پر کنید.

  1. از قندهای مخفی خودداری کنید

ساکارز، فروکتوز و دکستروز همگی نام‌های علمی برای انواع مختلف قند هستند که مصرف‌کننده‌های ناآگاه آن را به راحتی فراموش می‌کنند.

همچنین ممکن است شربت ذرت با فروکتوز بالا، مالت جو و ملاس را در لیست مواد تشکیل دهنده مشاهده کنید که همگی فقط قندها به شکل متفاوتی هستند.

علاوه بر این، قندهای طبیعی بسیار کمتر ناسالم هستند، اما همه آنها هنوز هم به همان اندازه کالری متراکم و بالقوه مضر هستند.

مراقب محصولات پر از آب میوه و عسل باشید که ادعا می کنند یک گزینه سالم هستند اما می توانند به همان اندازه کالری داشته باشند.

  1. به آرامی با ورزش شروع کنید – همه چیز در حد اعتدال!

سخت ترین بخش ورزش منظم اغلب شروع نکردن است، بلکه داشتن قدرت برای حفظ یک برنامه منظم است. این اغلب به دلیل درد و درد است که می تواند بعد از استراحت کریسمس بسیار بدتر شود.

برای جلوگیری از کار بیش از حد خود در آغاز تمرینات مبتنی بر ضربان قلب، می‌تواند یک راه عالی برای اطمینان از اینکه شما فقط به همان اندازه که آماده هستید به خودتان فشار می‌آورید. برنامه ورزشی خود را با یک ارزیابی صریح و صادقانه از تناسب اندام خود شروع کنید تا از آسیب دیدن خود جلوگیری کنید.

ویدئوهای ورزشی در خانه یک راه عالی برای رسیدن به تناسب اندام به روشی راحت و راحت است. همچنین بسیاری از برنامه ها و خدمات آنلاین عالی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سفر تناسب اندام شما را راهنمایی کند.

در نهایت، کشش را فراموش نکنید! انجام حرکات کششی برای جلوگیری از آسیب و کاهش میزان دردی که در روزهای بعد از ورزش احساس می کنید ضروری است، پس از هر جلسه تمرین، یک آموزش کششی آنلاین را دنبال کنید.