اقتصاد منطقه یورو مدیون رشد تولید شد


جهش تولید صنعتی باعث افزایش اندک رشد منطقه یورو می‌شود.

به گزارش مخبران، داده‌های یورواستات نشان داد که بخش صنعتی گسترده منطقه یورو در ماه ژوئن بهبود یافت و رشد کلی را تقویت کرد تا به یک فصل ضعیف پایان دهد.

آژانس آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که تولید صنعتی در ۲۰ کشور مشترک یورو ۰.۵ درصد در ماه افزایش یافت که از انتظارات برای افزایش ۰.۲ درصدی پیشی گرفت، در حالی که تولید ناخالص داخلی بدون تغییر بر اساس داده‌های اولیه ۰.۳ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت. با این حال، رشد اساسی احتمالا ضعیف‌تر بوده است.

در واقع، اقتصاد منطقه یورو به طور گسترده در سه فصل گذشته رکود داشته است که به دلیل رکود تولید و هزینه‌های بالای غذا و انرژی تحت تاثیر قرار گرفته و خدمات و اشتغال نقاط روشنی را ایجاد کرده است.

اما رکود بیشتر بعید است، به‌ویژه که بیکاری در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و اشتغال به میزان ۰.۲ درصد در سه ماهه افزایش یافته است که نشان می‌دهد بازار کار همچنان داغ است. اقتصاددانان اظهار کردند که شرکت‌ها که از بهترین حاشیه‌های خود در سال‌های اخیر بهره می‌برند، نیروی کار را احتکار می‌کنند زیرا می‌ترسند که استخدام مجدد کارگران پس از رونق، آسان نباشد.

در حال حاضر، سناریوی اصلی اقتصاددانان این است که منطقه یورو در سه ماهه‌های آینده رشد اندکی داشته باشد که به کمک فصل گردشگری قوی و تقاضای مستمر برای کارگران، به ویژه در بخش خدمات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ کلیدی بانک مرکزی اروپا با ۳.۷۵ درصد، بالاترین نرخ از ابتدای قرن است اما تورم در نهایت در حال کاهش است و سیاست گذاران اطمینان می‌دهند که یک چرخه انقباض سریع و بی‌سابقه به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام