وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با مخبران، درخصوص وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، گفت: در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرقی فارس در ساعات بعدازظهر و اویل شب، افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی افزود: همچنین جمعه (۲۷مرداد) در برخی نقاط واقع در شمال غرب رگبار پراکنده رخ می‌دهد. شنبه (۲۸ مرداد) در مناطقی از شمال غرب و برخی نقاط واقع در غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و روز یکشنبه (۲۹ مرداد) علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق واقع در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه (۳۰ مرداد) در برخی نقاط واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: از امروز تا شنبه (۲۶ لغایت ۲۸ مرداد) در نوار شرقی بویژه منطقه زابل و یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) در بخش‌هایی از مرکز و برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ادامه داد: لازم به ذکر است طی روز شنبه (۲۸ مرداد) با افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق،‌ انتقال گرد و خاک به جنوب غرب و مناطق مرزی غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گفته وی امروز (۲۶ مرداد) خلیج فارس و دریای عمان بویژه مناطق شرقی دریا و از جمعه تا دوشنبه ( ۲۷ لغایت ۳۰ مرداد) شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مرداد) صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی با افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۸ مرداد) کمی ابری و افزایش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است. 

انتهای پیام