اصول آماده سازی غذا: خوشمزه کردن مرغ


نوشته اوینا دل پیتزو

به یک دوشنبه شب شورشی دیگر خوش آمدید. به سمت یخچال می روید – و دسته تصادفی موادی که در بخش ارگانیک فروشگاه مواد غذایی مورد علاقه خود انتخاب کرده اید – به این امید که انرژی خود را برای پختن یک غذای سالم و خوش طعم که اهداف تناسب اندام شما را برآورده می کند جمع آوری کنید. یادتان می‌آید که مرغ خریده‌اید و یک مرغ سوخاری زیبا با پوست ترد، لعاب کره‌ای فوق‌العاده و چاشنی رزماری را تصور کنید. یک گزینه وسوسه انگیز – اما نه دقیقاً آن چیزی که در هنگام شروع رژیم غذایی خود در ذهن داشتید و به کره گفتید که پیاده روی کند. همچنین چیزی که خریدید سینه مرغ بدون پوست بود. برمی‌گردی و چشم‌های امیدوار شوهر، همسر، فرزند، سگ و/یا ماهی قرمز خود را می‌بینی و فکر می‌کنی: «چرا مرغ طعم بیکن افرای عسلی ندارد؟ با آن چه کنم؟»

که شما را به این سوال وا می دارد که “چگونه می توانم این منبع اولیه و خشک پروتئین را به یک شاهکار آشپزی تبدیل کنم؟”

پخت و پز بعد از یک روز طولانی می تواند خسته کننده باشد، و آماده کردن غذا می تواند ترسناک باشد، به خصوص زمانی که از خوردن یک مرغ خسته کننده همیشه خسته شده اید، اما با گزینه های ترشی کردن و آب نمک می توانید یک غذای سالم و خوشمزه را بدون هیچ مشکلی میل کنید. زمان. کمی قبل از آماده سازی لازم است، اما ارزش آن قدم اضافی آسان برای دریافت وعده های غذایی مورد نظرتان را دارد.


زیبایی برینینگ

شور کردن توسط بسیاری از فرهنگ های مختلف برای نگهداری، چاشنی و نرم کردن گوشت استفاده شده است به گونه ای که در غیر این صورت ممکن نیست. چند راه برای آب نمک مرغ وجود دارد. اولین روش و احتمالاً رایج‌ترین روش، آب نمک مرطوب است که از شما می‌خواهد مرغ را در حمام نمک غوطه‌ور کنید. به طور متوسط ​​دستور غذا به نسبت 3/4 فنجان نمک به یک گالن آب نیاز دارد و برای طعم بیشتر می توانید شکر، گیاهان و ادویه جات را اضافه کنید. به عنوان مثال، برگ بو و گیاهان پروونس.

اجازه دهید مرغ حداقل 4 ساعت در آب نمک در دمای اتاق بماند یا یک شب آن را در یخچال بگذارید. اگر از سینه‌های مرغ استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را پروانه کنید تا طعم بهتری پخش شود. قبل از پروانه زدن آنها حداقل 15 دقیقه آب نمک بزنید و از 6 ساعت تجاوز نکنید. اساساً، اگر مرغ قبلاً نازک است، نمی خواهید برای مدت طولانی آب نمک بزنید زیرا باعث از بین رفتن بافت می شود.

آب نمک مرطوب از طریق اسمز کار می کند و آب و نمک به داخل پروتئین کشیده می شود، جایی که نمک به مرغ کمک می کند آب را حفظ کرده و مرطوب بماند.

روش دیگر آب نمک خشک است که عبارت است از مالیدن مرغ با نمک و سایر گیاهان خشک و ادویه جات ترشی جات و سپس بستن آن در کیسه ای برای یک یا دو روز قبل از پختن.

روش مورد علاقه من این است که مرغ را در حین پختن آب نمک و در آب خودش بمالید. این کار وقت گیرتر است، اما مرغ طعم خوشمزه ای دارد و چند روز در یخچال مرطوب می ماند.


مرغ سوخاری مورد علاقه اوینا

برای این روش ترجیح می‌دهم از مرغ کامل استفاده کنید، اما می‌توانید قسمت‌های مرغ را هم کباب کنید.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. از تابه مناسب مرغ استفاده کنید، مانند تابه هتلی 200، و مرغ را در تابه، سمت سینه به سمت بالا قرار دهید، اگر پرنده کامل است. دو فنجان آب به تابه اضافه کنید. مرغ را نمک بزنید و به مزه مزه دار کنید. آن را با دمای 350 به مدت 30 دقیقه بپزید و سپس مرغ را از فر بیرون بیاورید و در آب ماهیتابه ای که در حال پختن است بریزید.

دما را تا 450 درجه فارنهایت افزایش دهید و هر 10 دقیقه، 2 یا 3 بار، بسته به اندازه مرغ، آن را بمالید.

حرارت را به 350 درجه فارنهایت برگردانید و هر 5 دقیقه یکبار آن را بمالید تا مرغ طلایی شود. برای اینکه پوستی ترد داشته باشید، فر را روشن کرده و تا زمانی که تردی مورد نظرتان به دست آید، بپزید. به نظر من این روش بهترین است زیرا آب، نمک و ادویه ها مقداری از چربی های طبیعی را از سینه و پوست مرغ خارج می کنند. شما اساساً سینه مرغ و بقیه پرنده را در یک آبجوش طبیعی می ریزید. وقت گیرتر است، اما طعم آن لذیذ است و ارزش تلاش را دارد زیرا مرغ شما تا روزها بعد مرطوب می ماند.

برینینگ یک ابزار ضروری برای پختن مرغ مرطوب است، چه در حال پختن آن باشد و چه در ماهیتابه آن را سرخ کنید، و می توان از آن با سایر گوشت های بدون چربی نیز استفاده کرد.

مارینینگ تنوع بی پایانی را ارائه می دهد

ماریناد کردن یک روش کمی پیچیده تر برای آماده سازی است و شما را دعوت می کند تا هنگام ساختن ماریناد برای مرغ خود خلاق شوید. این موضوع به حفظ رطوبت زیاد مربوط نمی شود، بلکه در مورد خوش طعم کردن مرغ است. ماریناد معمولا از هر ترکیبی از روغن، اسید، ادویه جات ترشی جات و سبزی خرد شده یا خرد شده تشکیل می شود. می توانید مرکبات و سایر میوه ها و سبزیجات خاص را نیز در ماریناد بگنجانید تا طعم و بافت بیشتری به آن ببخشید.

یک ماریناد باید از طعم خاصی پیروی کند. به عنوان مثال، ممکن است یک پروفایل طعم آسیایی مانند زنجبیل و مرکبات یا نیمرخ جنوب غربی با سس چیپوتل شیرین و تند و عسل را دوست داشته باشید. امکانات بی پایان هستند. اگر اهل آزمایش بیش از حد در آشپزخانه نیستید، دستور العمل های زیادی برای مارینادهای خوب آنلاین وجود دارد. مانند آب نمک خیس، مرغ نباید بیش از حد در ماریناد مرکباتی بنشیند، در این مورد نباید بیش از 4 ساعت بماند، زیرا می تواند باعث شود که گوشت نرم و لطیف شود.

نگهداری مرغ برای مدت طولانی در ماریناد مرکبات یا سرکه باعث لطافت بیشتر آن نمی شود. از طرف دیگر، از آنجایی که مارینادها فقط طعم سطحی را ارائه می دهند، هر چه مدت طولانی تر آن را مرینیت کنید، مرغ بیشتر طعم ماریناد را حفظ می کند – و این در مورد همه انواع گوشت صدق می کند، نه فقط مرغ. بسته به آنچه در ماریناد است، تعادل را پیدا کنید.

ماریناد عسل چیپوتل اوینا

یکی از مارینادهای مورد علاقه من برای سینه مرغ، مخلوط چیپوتل عسلی است.

1 1/2 پوند سینه مرغ

4 قاشق غذاخوری عسل

آب مرغ 4 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری رب چیپوتل

11/2 قاشق غذاخوری آبلیمو

نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

سینه های مرغ را در کیسه فریزر قرار دهید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مخلوط را روی مرغ بریزید. برای بهترین نتیجه، در صورت امکان به مدت 4+ ساعت یا یک شبه مارینت کنید. با این حال، سینه های مرغ بدون پوست و بدون استخوان پس از 30 دقیقه آماده پخت و پز یا گریل شدن هستند.

اگر سینه‌های مرغ را می‌پزید، فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید و 25 تا 30 دقیقه بپزید. آنها را از فر خارج کرده و قبل از سرو 5 دقیقه استراحت دهید. با خیال راحت خلاق باشید و کم و بیش هر طعمی را اضافه کنید.


چه زمانی از آب نمک و ماریناد استفاده کنیم

تفاوت های مشخصی در دو روش پیش آماده سازی مرغ وجود دارد و آنها تفاوت هایی را در نحوه بیرون آمدن مرغ شما ایجاد می کنند. برینینگ یک روش مبتنی بر نمک است که در درجه اول برای نرم کردن و مرطوب نگه داشتن مرغ استفاده می شود. این می تواند طعم فوق العاده ای به مرغ شما بدهد، اما طعم آن به اندازه ای که از مرین کردن به دست می آورید، نخواهد بود. برینینگ برای پخت و سرخ کردن مرغ عالی است، اما اگر مرغ خود را کبابی می کنید، انتخاب خوبی نیست.

ترشی کردن یک راه عالی برای طعم دادن است، اما از آنجایی که اکثر مارینادها بر پایه نمک نیستند، گوشت آنقدر مرطوب نخواهد بود، به خصوص مارینادهایی که بر پایه شکر و عسل هستند. با این حال، اگر بیشتر به کباب کردن مرغ خود علاقه دارید، روش مرینیت کردن طعم و بافت بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

هر دو روش مرغ شما را زنده می کند و هر شامی را سرگرم کننده تر می کند.

مزایای سلامتی برینینگ در مقابل مارینادها

به طور کلی، من معتقدم که آب نمک گزینه بهتری است زیرا می توانید رطوبت بیشتری را در مرغ حفظ کنید و در عین حال طعم آن را ببخشید. اگر مرغ در آب نمک بوده باشد، احتمالاً در روز دوم لذت بیشتری خواهید برد، در حالی که مرغ ترشی شده برای غذایی که قرار است بلافاصله بعد از پخته شدن آن بخورید، بهتر است.

ممکن است در مورد نمک مورد استفاده در آب نمک تعجب کنید. آیا مقادیر به ظاهر زیاد نمک آن را ناسالم نمی کند؟ وقتی در نظر بگیرید که تمام مرغ را در یک وعده نمی خورید، متوجه می شوید که از مصرف بیش از حد سدیم نسبتاً ایمن هستید. برای اکثر مردم، یک وعده معمولی پروتئین 4-6 اونس، تقریباً به اندازه یک مشت است. یک قسمت 4 اونس مرغ که قبل از پختن آب نمک شده باشد به طور متوسط ​​300-400 میلی گرم سدیم دارد. طبق گفته سازمان غذا و دارو، هر فرد به طور متوسط ​​باید حداقل 180 میلی گرم سدیم در روز و حداکثر 2300 میلی گرم سدیم مصرف کند. در واقع، طبق انجمن قلب آمریکا، یک آمریکایی به طور متوسط ​​بیش از 3400 میلی گرم سدیم در روز مصرف می کند.

بنابراین، حتی اگر مراقب مصرف نمک خود باشید، 400 میلی گرم در یک وعده شام ​​مرغ واقعاً زیاد نیست. بقیه بشقاب شما نباید بیش از 100 میلی گرم سدیم داشته باشد و این تنها در صورتی است که غذای خود را بیش از حد نمک بزنید. یک بشقاب غذای معمولی برای یک فرد سالم می‌تواند شامل یک وعده مرغ، نصف فنجان بروکلی و یک فنجان برنج قهوه‌ای باشد که تقریباً 430 میلی گرم سدیم دارد. اگر این همان غذایی است که معمولاً برای خود می‌سازید، سدیم موجود در مرغ چیز مهمی نیست.

اگر دستور پخت مرغ دارید که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید، لطفاً آن را در نظرات زیر ارسال کنید و در صورت تمایل این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.