از Deadlift تا Gym Rat – آیا این عبارات تمرینی رایج را می دانید؟


سال نو معمولاً زمان بسیار محبوبی برای افراد برای پیوستن به باشگاه و شروع یک سفر تناسب اندام است – اما جنبه های زیادی از این وجود دارد که می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد.

یکی از این نگرانی‌ها می‌تواند ترس از مجهز نشدن به زبان مناسب باشد که درخواست کمک و تشویق را برای شما دشوارتر می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان آموزش زبان در آماده کنید فهرستی از پرکاربردترین کلمات عامیانه ورزشگاه را گردآوری کرده اند تا شما را برای اولین جلسه خود آماده کنند.

از «تکرار»، «تنظیم»، تا «حجم‌سازی»، پس از یادگیری این فهرست، باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که می‌توانید به زمین بزنید.

1. ددلیفت

این عبارت نسبتاً ترسناک به نظر می رسد – و دلیل خوبی دارد. Deadlifting به بلند کردن وزنه ها بدون استفاده از نیمکت و از حالت ایستاده اشاره دارد که آنها را فقط برای افرادی مناسب می کند که می دانند چه کاری انجام می دهند.

اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام هر نوع ددلیفت، قدرت خود را کم شروع کرده اید.

2. حجیم کردن

حجیم کردن به دوره زمانی اطلاق می شود که با مصرف کالری بسیار بیشتر از حد معمول، برای عضله سازی کار می کنید.

یک دوره حجیم معمولاً تا 6 ماه طول می کشد و شامل تمرینات قدرتی زیادی برای ساخت عضلات و چربی اضافی بدن می شود.

حجیم کردن برعکس “برش” است، که در آن فرد کالری بسیار کمتری دریافت می کند تا تا حد امکان لاغر شود.

3. نماینده

یکی از مهم ترین کلمات عامیانه ورزشگاهی، مسلماً «rep» است که به تکرار یک تمرین تا زمان استراحت اشاره دارد.

به عنوان مثال، یک دراز و نشست یک تکرار خواهد بود، در حالی که پرش های پنج ستاره پنج تکرار خواهد بود – و غیره.

4. تنظیم کنید

یک “ست” با یک تکرار همراه است، زیرا افراد معمولاً در مورد انجام مقدار مشخصی از تکرارها در یک ست بحث می کنند.

برای مثال، اگر قصد انجام پرش‌های سی ستاره را داشتید، ممکن است برایتان آسان‌تر باشد که تمرین‌ها را به سه ست ده تکراری تقسیم کنید – هدف را دست یافتنی‌تر کنید.

5. پمپ

ممکن است شنیده باشید که افرادی در مورد پمپاژ کردن در باشگاه صحبت می کنند، و این به سادگی به ظاهر عضلات «پمپ شده» پس از انجام یک ست وزنه برداری هاردکور اشاره دارد.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ماهیچه ها در حین ورزش شدید کمی متورم و منبسط می شوند و برای مدت کوتاهی بزرگتر از حد معمول به نظر می رسند.

6. موش باشگاه

خوشبختانه، این عبارت به جوندگان واقعی در ورزشگاه اشاره نمی کند، بلکه به شخصی که زمان زیادی را صرف ورزش می کند اشاره دارد.

اگر حضور در باشگاه بخش بزرگی از زندگی آنها باشد و همچنین اگر جلسات طولانی مدتی را انجام دهند، شخصی خود را موش باشگاه می نامد.

اساساً، اگر این عبارت را در نمایه Tinder شخصی مشاهده کردید، ممکن است خرماهای شما حاوی مقدار بیشتری پروتئین باشد تا وعده های غذایی بیرون.

7. سود

سرنخ در نام اینجاست، زیرا به میزان پیشرفتی که بعد از رفتن منظم به باشگاه می بینید اشاره دارد.

سود می تواند به هر نوع هدفی که یک ورزشکار ممکن است داشته باشد، مانند افزایش توده عضلانی، کاهش چربی، افزایش قدرت و موارد دیگر اشاره دارد.

همچنین لازم به یادآوری است که دستاوردها می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد و ژنتیک، سن و توانایی کلی همگی می توانند تفاوت ایجاد کنند، بنابراین هرگز دستاوردهای خود را با دیگران مقایسه نکنید!

8. نقطه

در نهایت، “لکه بینی” کسی به معنای کمک به کسی در حالی که وزنه برداری می کند است. وزنه برداری می تواند خطرناک باشد، به خصوص زمانی که وزنه ها بسیار سنگین هستند.

به همین دلیل، داشتن یک نقطه می تواند ایمنی و فرم صحیح را تضمین کند، زیرا آنها پشت بالابر برای کمک به آنها می ایستند.

لکه ها همچنین می توانند حمایت و تشویق اخلاقی باشند و همچنین از هر نوع آسیبی جلوگیری کنند.