از انتصاب رییس پلیس جدید کشور تا اتخاذ تدابیر دارویی در برابر موج هشتم کرونا


حکم فرماندهی کل انتظامی کشور امروز از سوی مقام معظم رهبری به سردار سرتیپ احمدرضا رادان ابلاغ و رئیس جدید نیروی انتظامی کشور منصوب شد.

به گزارش مخبران، با پایان ماموریت سردار اشتری، سردار احمدرجا رادون با حکم مقام معظم رهبری، فرمانده انتظامی کشور شد. به گفته حسین محمد صالحی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی، یکی از مهمترین اخبار امروز این است که این انتصاب می تواند منجر به تقویت حس امید و امنیت در جامعه شود.

در متن حکم فرمانده کل قوا خطاب به سرتیپ رادون آمده است: «توصیه اکید اینجانب است که رضای خداوند متعال و همراه با آن سعادت مردم عزیز را در پاسداری، تأمین امنیت و آسایش عمومی، ارتقاء سطح کیفی و ارتقای سطح امنیت جامعه را به دنبال داشته باشد». توانمندی های سازمان و حفظ حیثیت کارکنان و ویژه بخش های مختلف امنیتی یکی دیگر از توصیه های مهم آموزش پلیس است. انتظار می رود سازمان های مختلف کشوری با نیروی انتظامی کشور همکاری کنند.

رادون در دوران جانشینی روسای پلیس در کشور به دلیل ارتباط موثر با بدنه و کارکنان نیروی انتظامی به یکی از محبوب ترین فرماندهان نیروی انتظامی کشور تبدیل شد و صراحت، اقتدار و حضور رسانه ای وی را به یکی از محبوب ترین ها تبدیل کرد. پلیس ها آمار در بین مردم شهرتی که علیرغم غیبت هشت ساله او از رسانه ها همچنان ادامه داشت. اجرای طرح ضربتی برای مقابله با اراذل و اوباش، اجرای طرح امنیت اخلاقی، اجرای طرح های امنیتی محله محور، انسداد مرزها و … از جمله اقداماتی است که رادون را در افکار عمومی شهرت داد.

فرمانده جدید که نامی قدیمی در این مجموعه است در حوزه ماموریتی خود با چالش های زیادی مواجه است. چالش گشت امنیتی اخلاقی و چگونگی ادامه فعالیت آن، چالش جرایم فضای مجازی، سرقت های خرد، معتادان و فروشندگان مواد مخدر، ترافیک و آلودگی هوا، کیفیت خودروها، معیشت ماموران پلیس و… در مواجهه با آن و البته او این مزیت را دارد که با تمام این موارد در کارنامه خود یک تجربه رویایی دارد و با هیچ چیز غریبه نیست.

«محمد» مشاور «فتاح» شد.

مصطفان امروز با تصمیم سید محمد فتاح مشاور رئیس بنیاد شد.

وی پیش از این دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است.

بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور

اما جدای از خبر استخدام، در روزی که بحران آلودگی هوا نفس کشیدن را برای بسیاری از مردم سخت کرده است، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر خوبی بود که توجه مخاطبان و بیش از همه را به خود جلب کرد. امروز از اخبار اجتماعی بازدید کرد.

بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی مخاطرات جوی و مدیریت بحران کشور، از بعدازظهر امروز در استان های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در برخی مناطق شمال غرب و فردا یکشنبه (28 دی) بارش برف و باران رخ می دهد. بارش ها در استان های ساحلی خزر تشدید می شود، شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و در شمال شرق بارش باران و برف و در شرق و جنوب شرق بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

در پی کاهش ساعت کار کارکنان «زن» آموزش و پرورش

رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان و دبیر قرارگاه جوانان وزارت آموزش و پرورش از احداث مهدکودک ویژه بانوان کارمند وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: احداث و احیای مهدکودک های تعطیل در تمامی دستگاه ها اجرا شده است. از دهه 80 و آموزش و پرورش از این قاعده مستثنی نیست.

وی همچنین از تلاش برای کاهش ساعات کار زنان در ریاست اداری خبر داد و مکاتباتی انجام شده و اصرار داریم که در این وزارتخانه به نتیجه قطعی برسیم. پاسخ اولیه وزارتخانه در این خصوص این است که ساعت کار ادارات به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه تا ساعت 16 تمدید شده است.

وظایف «پلیس کودک» چیست؟

به گفته سرهنگ مکفایی، رئیس پلیس پیشگیری تهران، پلیس کودک برای رسیدگی به جرایم کودکان پنج و هفت ساله نیست.

وی گفت: در مجموعه پلیس پیشگیری و در سطح کلانتری واحدهای مشاوره و مددکاری داریم که زیر نظر کمیسران اجتماعی فعالیت می کنند و هم اکنون در این مراکز مراکز پلیس کودک راه اندازی کرده ایم. در پلیس کودک، کودکان می توانند به شاکی، متهم، نیاز به کمک، گم شدن و غیره تبدیل شوند. هدف از ایجاد پلیس کودک ایجاد محیطی امن برای کودکان در محیط های انتظامی است و هیچ گزارش و تحقیقی در کلانتری انجام نمی شود. پرونده های تشکیل شده در اداره پلیس اطفال و نوجوانان به دادسرای اطفال و نوجوانان می رود، جایی که هم پلیس و هم قوه قضائیه بر پیگیری پرونده نظارت دارند.

موفحی با بیان اینکه افسرانی که به این امور می پردازند آموزش های ویژه ای دیده اند، گفت: فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی، علوم تربیتی، اجتماعی، حقوق و سایر رشته های مرتبط، این افسران بر اساس خود به امور مربوط به کودکان رسیدگی می کنند. آموزش، پیگیری آموزشی.

کرونا آخرین آمار جهانی; آمار تلفات روزانه ژاپن به رکورد بالایی رسید

ظهور مجدد کرونا در جهان به رکوردهای جدیدی در برخی کشورها از جمله ژاپن منجر شده است. آخرین آمار جهانی کروناتعداد کل مبتلایان به کووید-19 در جهان به 668 میلیون و 138 هزار و 445 نفر و فوت 6 میلیون و 710 هزار و 395 نفر تایید شده است.

در عین حال، ارقام نشان می دهد که ژاپن با 456 مورد مرگ در شب گذشته بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کووید را در جهان دارد. همچنین وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد روز گذشته (جمعه) 456 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را تایید کرد که بالاترین میزان مرگ و میر روزانه در این کشور از زمان شروع همه‌گیری است.

در ایران در حالی که تعداد کشته شدگان هنوز تک رقمی و در برخی روزها صفر است، شهرهای زرد هم همینطور هستند. نقشه رنگی کرونا کشور نیز افزایش یافته است طبق اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته دو بیمار کووید-19 در کشور جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به 144 هزار و 706 نفر رسید.

وضعیت تامین آنتی بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مبارزه با موج هشتم

مشاور رسانه ای رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر. سجاد اسماعیلی گفت: واردات سرم بر اساس نیاز کشور و پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد کرونا ادامه خواهد یافت. گفت: پیش از این، ما آنتی بیوتیک ها و تحویل سرم را برای کنترل تجویز آن هدف قرار دادیم. زیرا این داروها عمدتاً در بیمارستان ها و موارد بستری تجویز می شوند، اما متاسفانه تجویز این داروها در موارد سرپایی غیرعاقلانه بود. به همین دلیل در چند ماه گذشته بیشتر تمرکزمان بر توزیع در بیمارستان ها و داروخانه های دولتی بود، اما اکنون این محدودیت بسیار کاهش یافته و سرم در داروخانه های خصوصی توزیع می شود.

انشاالله در موج هشتم کرونا مشکلی در تامین سرم و آنتی بیوتیک نداشته باشیم و گفت: با توجه به روند تامین و توزیع انشالله مشکلی نخواهیم داشت. عرضه این داروها برنامه‌ریزی‌های لازم برای داروهای خاص کرونا نیز انجام شده و دپوها در حال حاضر وجود دارد و مشکلی نداریم.

در سال 1402 بودجه شهرداری از مرز 60 هزار میلیارد گذشت

در این صورت فرض می شود لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران باید تا پایان دی ماه به شورای شهر ارائه شود علیرضا زاکانی شهردار تهران وی امروز رقم پیشنهادی را اعلام کرد و گفت: قطعا بیش از 60 هزار میلیارد تومان است و قرار است قدم بزرگی برای شهرستان برداریم.

علاوه بر لایحه بودجه شهرداری، مجلس شهری پایتخت در نظر دارد برنامه چهارم توسعه شهرداری را نیز بررسی کند و به همین دلیل شورا برخلاف هفته های گذشته، جلسه عمومی فردا ندارد

پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی مخبران:

بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور

کاهش ساعات کاری کارمندان «زن»/ احیای مهدکودک های اداری تعطیل شده

ماهانه 17 هزار میلیارد تومان «حقوق» بازنشستگی است.

وضعیت تامین آنتی بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مبارزه با موج هشتم

کرونا آخرین آمار جهانی; آمار تلفات روزانه ژاپن به رکورد بالایی رسید

انتهای پیام/