از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»


سردار احمدرضا رادان که روز شنبه 26 دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی کشور منصوب شد، امروز در مراسمی رسما فعالیت خود را به عنوان «پلیس جدید» آغاز کرد. رئیس کشور» و از برنامه خود به عنوان یک معمار آینده صحبت کرد.

به گزارش مخبران، ظهر امروز مراسم معارفه و تکریم فرمانده انتظامی کشور با حضور تنی چند از مقامات لشکری ​​و کشوری در ستاد فرماندهی فرج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حکم انتصاب سردار رادان توسط سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا قرائت شد.

در ادامه فرماندهی فراضه از سوی فرمانده کل قوا به سردار رادان اهدا شد و از سردار حسین اشتری فرمانده سابق فراضا با اهدای لوح تجلیل شد.

سرلشکر باقری فرمانده کل ارتش، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، احمد واحدی وزیر کشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده کل قوا، سردار اشتری، فرمانده سابق فرج سردار اسماعیل احمدی مقدم -فرمانده فرج، حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات و… در این مراسم حضور داشتند.

فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشتند.

همچنین فرمانده پیشین فراجا در پایان ماموریت خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در فراجا طی هشت سال گذشته، از مردم، افسران و مقام معظم رهبری در قبال کوتاهی‌ها و خطاهای احتمالی عذرخواهی و طلب مغفرت کرد.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید فرج گفت: نیروی انتظامی شبانه روز به شدت از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم دفاع کرده است. بیش از 110 روز. او با حوصله و زیرکی امنیت را به کشور بازگرداند و کسانی را که با جنگ هماهنگ تلاش می کردند در کشور مشکل ایجاد کنند ساکت کرد.

بیماران موج هشتم کرونا تا چه زمانی باید قرنطینه شوند؟

به گزارش مخبران، یک هفته است که وارد موج هشتم کرونا شده ایم و در شبانه روز گذشته 135 بیمار کووید 19 شناسایی شده اند. در این شرایط با توجه به توصیه های متخصص، بیماران باید بسته به شدت و ضعف علائم خود را به مدت 5 تا 10 روز محدود کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و ۱۳۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بیماران موج هشتم کرونا تا چه زمانی باید قرنطینه شوند؟

ما رسما وارد موج هشتم شدیم و با وجود اینکه مردم مانند موج اول دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، نباید کرونا را دست کم بگیریم.

در حال حاضر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز مانند هفته های گذشته صفر و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از چهار شهر به هفت شهر افزایش یافته است. همچنین تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 62 شهر به 101 شهر افزایش یافته است در حالی که تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی که از نظر کرونا نرمال تلقی می شوند از 382 شهر به 340 شهر کاهش یافته است.

بر این اساس، کمیته علمی ملی مبارزه با کرونا در نشست اخیر خود که با موضوع موج هشتم و شرایط پایه جدید کرونا برگزار شد، اقدامات بهداشتی مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات شلوغ و بسته را توصیه کرد. دور، دست ها را ضدعفونی کنید و مانند قبل انجام دهید.

در عین حال افرادی که دارای علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بی حالی و ضعف، علائم گوارشی و … هستند، باید توجه داشته باشند که ممکن است به کرونا و زیرشاخه های جدید امیکرون مبتلا شوند. بنابراین بر اساس توصیه های علمی حداقل پنج روز در خانه قرنطینه و استراحت کنند. به افرادی که علائم شدیدتری دارند توصیه می شود به مدت یک هفته تا 10 روز قرنطینه شوند و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم باید با پزشک یا مرکز پزشکی تماس بگیرند.

کاهش قابل توجه دمای هوا در کشور

از امروز تا جمعه (19 تا 23 دی ماه) کاهش محسوس دما در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود. با توجه به این موضوع احتمال نفوذ هوای سرد و خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد که در این راستا سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگی صادر کرده است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی مخاطرات اقلیمی و مدیریت بحران، دمای هوا در شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین 7 تا 10 درجه کاهش می یابد.

وی از پیش بینی سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان پس از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و توصیه کرد کوهنوردان از رفتن به کوه و مردم به دلیل لغزنده بودن جاده و برف از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. پاس های سرپوشیده، نکن

همچنین اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی، افزایش بارندگی همراه با ابر، برف و وزش باد و کاهش محسوس دما در تهران دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (30 دی) ابری همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود.

کاهش 4 درصدی موالید در سال جاری/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

آمارها حکایت از کاهش تولد نوزاد از ابتدای امسال تا فصل پاییز دارد.

بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و تشویق خانواده ها به فرزندآوری می گذرد، تعداد ولادت های ثبت شده در 9 ماهه امسال چهار مورد کاهش داشته است. درصد یا به عبارتی بیش از 33 هزار کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

به گزارش مخبران، هنوز سه ماه به پایان سال باقی مانده و مشخص نیست که میزان موالید امسال نسبت به سال گذشته بیشتر باشد یا کمتر؛ اما آنچه کاهش تعداد فرزندان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد، نشان می دهد که بچه دار شدن در کشور ما صرفاً یک طبقه اقتصادی و در برخی موارد یک عامل فرهنگی نیست. اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، به گفته محققان، در برخی مناطق مرفه که ساکنان آن با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی کنند، شاهد کاهش تولد کودکان هستیم.

فعالیت 32 هزار زن مدیر در آموزش و پرورش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، 480 هزار بانوی فرهنگی در حوزه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 32 هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد گرفته تا عملیاتی، پایه و میانی مشغول به فعالیت هستند. مدیر..

رویکرد ما در آموزش و پرورش ارتقای کمی مدیران زن نیست، بلکه ارتقای صلاحیت، شایستگی و جایگاه زنان در مناصب مختلف مطرح و با جدیت دنبال می شود، گفت: اگر زنان به چنین سطحی از شایستگی برسند باید آن را فراهم کنیم. زمین و حمایت از آن، اثرگذاری آنها را بیشتر می بینیم.

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت می شود

المسلمین آقامیری رئیس کمیته سازندگی حجت الاسلام والمسلمین شورای شهر تهران از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی 500 هزار موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت های آلاینده خبر داد.

وی گفت: شهرداری برای خرید موتورسیکلت برقی تسهیلات می دهد و با بانک ها در حال رایزنی هستند و خرید موتورسیکلت نباید برای خانواده ها سربار باشد. البته طرح آن هنوز نهایی نشده است، اما تسهیلاتی در نظر گرفته می شود تا شهروندان موتورهای آلاینده خود را با موتورسیکلت برقی جایگزین کنند.

لیست فعلی ساختمان های ناایمن شهر تهران فقط از منظر سازمان آتش نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است: لیست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران که مدت‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شد تنها به بررسی از منظر سازمان آتش نشانی مربوط می‌شود.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: فهرستی از ضایعات ضد حریق و سایر موارد ایمنی برای ساختمان‌های شهر وجود ندارد و با بررسی‌های انجام شده توسط 22 تیم، این فهرست به اطلاع بررسی می‌دهد. همه ابعاد ایمنی تهیه شده است، گفت: لیستی که مدت ها در رسانه ها بوده مربوط به بررسی های سازمان آتش نشانی است که 129 ساختمان است که 10 مورد از آنها با اقدامات امنیتی انجام شده کاهش یافته است. در برخی ساختمان ها

پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی مخبران:

کاهش 4 درصدی موالید در سال جاری/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

تداوم بارش برف و باران در کشور/ کاهش ۷ تا ۱۵ درجه ای دما

رایزنی با بانک ها برای ارائه 500 هزار موتور برق / تسهیلات جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت

روزهای مرگ و میر کرونا صفر کاهش می یابد و نشانه های موج هشتم

3 استان پرخطر / شمال شرق کشور در پی ورود سامانه بارشی

انتهای پیام/