کتو تمیز – چه بخوریم، فواید و مضرات


کتو تمیز“کتو تمیز” در مقابل “کتو کثیف” جدیدترین بحث در میان متخصصان سبک زندگی کتوژنیک است. بنابراین در واقع کتو تمیز به چه معناست؟

رژیم کتو متعلق به هیچ نویسنده یا شرکتی نیست. بنابراین هیچ تعاریف دقیق “متعارف” وجود ندارد. مفاهیم و ایده های جدید به نوعی از جامعه Keto بیرون می آیند و به صورت آنلاین در وب سایت های Keto و رسانه های اجتماعی منتشر می شوند.

کتو تمیز چیست؟

به طور کلی، کتو تمیز اصول غذا خوردن را به کتو اضافه می کند. این به معنای حذف تمام غذاهای فرآوری شده، مصنوعی و مضر است.

همچنین باید به منشأ و روش‌های تولید غذاهای طبیعی توجه کنید – به عنوان مثال، انتخاب گوشت‌های علف‌کشی آزاد نسبت به تولیدات صنعتی.

در مقابل، پیروان «Dirty Keto» واقعاً نگران نوع غذایی که می‌خورند نیستند. آنها از خوردن غذاهای مصنوعی مانند شیرین کننده ها، غذاهای آماده و گوشت های فرآوری شده با کیفیت پایین خوشحال هستند. تا زمانی که محتوای کربوهیدرات به اندازه کافی کم باشد تا در کتوز باقی بماند، این تمام چیزی است که برای کتو کثیف نیاز دارید.

کتو و پالئو را تمیز کنید

کیتوی پاک از رویکرد رژیم پالئو پیروی می کند. ایده پشت پالئو این است که تمام روش های مدرن تولید مواد غذایی از جمله کشاورزی فشرده را رد کند. در عوض، پیروان پالئو فقط غذاهای طبیعی را می خورند که در دوران پارینه سنگی در دسترس اجداد ما بوده است.

طرفداران این رویکرد استدلال می کنند که تکامل بدن ما بسیار کندتر از توانایی ما برای نوآوری است. فناوری غذاهای ما را به طرز چشمگیری تغییر داده است – اما ممکن است هزاران سال طول بکشد تا بدن ما به آن برسد.

بدون شیرین کننده روی کتو تمیز

یک تفاوت عمده بین کتو تمیز و سایر انواع کتو، شیرین کننده ها هستند.

رژیم استاندارد کتو اجازه می دهد تا جایگزین های قند بدون کربوهیدرات مانند استویا، اریتریتول و سوکرالوز شود. اما همه شیرین کننده ها یا به شدت فرآوری شده اند – یا حتی کاملا مصنوعی. بنابراین آنها در کتو تمیز نمی گنجند.

متأسفانه، این بدان معناست که کیک های کم کربوهیدرات یا دسرهای بدون شکر وجود ندارد. فقط باید تمام خوراکی های شیرین را حذف کنید. این ممکن است چیز بدی نباشد. بسیاری از رژیم گیرندگان دریافتند که حذف شیرین کننده ها به ترک اعتیاد به طعم شیرین کمک می کند. همانطور که میل به شیرینی از بین می رود، نیاز به جایگزین های شکر نیز کاهش می یابد.

با کتو تمیز چه چیزی می توانید بخورید؟

هنگامی که تمام غذاهای فرآوری شده و مصنوعی را حذف کردید، با موارد زیر روبرو می شوید:

  • پروتئین های حیوانی: گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ
  • سبزیجات سالاد و سبزیجات برگ سبز
  • چربی های حیوانی و روغن های فشرده سرد با کیفیت بالا
  • مقدار کمی از انواع توت ها، آجیل و دانه ها

لبنیات چطور؟

در مورد اینکه آیا محصولات لبنی در کتوی تمیز قرار می گیرند یا خیر، یک علامت سوال وجود دارد.

لبنیات پرچرب مانند خامه غلیظ و پنیرهای سفت کربوهیدرات بسیار کمی دارند. شما می توانید آن را بخورید و همچنان در کتوز باقی بمانید.

با این حال، بحثی وجود دارد که بسیاری از ما گاهی اوقات حتی بدون اینکه متوجه باشیم، به لاکتوز عدم تحمل یا حساس به لاکتوز هستیم.

مشکل دیگر این است که محصولات لبنی ارگانیک واقعی به سختی به دست می آیند. خوراک گاو اغلب مملو از کربوهیدرات های بسیار کم کیفیت و افزودنی های مصنوعی است که ممکن است بر کیفیت شیر ​​تأثیر بگذارد.

فواید کتو تمیز

کاهش وزن سریعتر. اگر متابولیسم حساسی دارید، شیرین کننده ها و سایر غذاهای فرآوری شده می توانند کاهش وزن شما را متوقف کنند. تمیز کردن می تواند به شما کمک کند تا از فلات کاهش وزن عبور کرده و میزان لاغری خود را افزایش دهید.

انرژی بیشتر. حذف مواد زائد به کاهش خستگی و بهبود سطح انرژی شما کمک می کند.

هوس کمتر شکر. شیرین کننده ها اعتیاد شما را به قند تغذیه می کنند. از بین بردن آنها کمک می کند تا یک بار برای همیشه هوس ها را از بین ببرید.

سلامت طولانی مدت بهتر. افزودنی های شیمیایی مواد غذایی، مواد مصنوعی و فرآورده های فرعی فرآوری مواد غذایی می توانند اثرات مضر جدی بر سلامت طولانی مدت شما داشته باشند. اگر در مورد این موضوع نگران هستید، تمیز خوردن تفاوت بزرگی برای سلامت طولانی مدت شما ایجاد می کند.

معایب کتو تمیز

گران تر. قیمت غذاهای تازه با کیفیت بالا بیشتر از غذاهای فرآوری شده است. گوشت، مرغ و تخم‌مرغ ارگانیک نیز گران‌تر از گوشت‌های تولیدی صنعتی هستند.

زمان و تلاش بیشتر. پخت و پز از ابتدا با استفاده از مواد تازه به زمان و تلاش بیشتری نسبت به استفاده از غذاهای فرآوری شده، وعده های غذایی از قبل آماده شده یا غذاهای آماده نیاز دارد.

انتخاب های غذایی محدود کتو استاندارد در حال حاضر برای دنیای اشباع شده از کربوهیدرات ما بسیار سختگیرانه است. Clean Keto با حذف آخرین لذت‌ها و لذت‌های گناه‌آمیز، کار را از این هم فراتر می‌برد.

آیا قبلاً پاک کتو را امتحان کرده اید؟

آیا از کتو کثیف رفته اید تا کتو را تمیز کنید؟ چطور بود؟

لطفا تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

آیا می خواهید در مورد پاک کتو بیشتر بدانید؟

این کتاب را در آمازون ببینید: سبک زندگی پاک کتو: راهنمای کامل برای تغییر زندگی و سلامتی شما