چگونه فناوری پوشیدنی بر مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد


همه ما امروزه با دستگاه های پوشیدنی آشنا هستیم، چه از آنها استفاده کنیم یا نه. از ردیاب های تناسب اندام گرفته تا ساعت های هوشمند و فراتر از آن، انواع محصولات و برندها در این فضا فعالیت می کنند.

در حالی که استفاده شخصی ممکن است رایج‌ترین روشی باشد که ما با ابزارهای پوشیدنی مواجه می‌شویم، اما این ابزارها در مراقبت‌های بهداشتی نیز اثر خود را می‌گذارند. در اینجا چگونگی آن است.

قدرت فناوری پوشیدنی را در مراقبت های بهداشتی باز کنید – چگونه سیستم های EHR از یکپارچه سازی سود می برند

با اتصال پوشیدنی‌ها به سیستم‌های پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، ارائه‌دهندگان به داده‌های بلادرنگ دسترسی پیدا می‌کنند که می‌تواند به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در مورد مراقبت از بیمار کمک کند.

به عنوان مثال، ردیابی علائم حیاتی مانند ضربان قلب یا فشار خون از طریق دستگاه‌های پوشیدنی، پزشکان را قادر می‌سازد تا روندها را در طول زمان بررسی کنند و مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات جدی شناسایی کنند.

این داده‌ها همچنین به اطمینان از دقت در هنگام تشخیص بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشار خون بالا کمک می‌کنند – چیزی که اغلب بدون تماس فیزیکی مستقیم با بیمار دشوار است.

علاوه بر این، پیوند فناوری پوشیدنی با یک سیستم EHR به پزشکان این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز به سرعت داروها را تغییر دهند و در عین حال کنترل بیشتری بر روی مدیریت اطلاعات سلامتی خود از راه دور به بیماران می‌دهند.

به طور خلاصه، فناوری پوشیدنی در حال تبدیل شدن به یکی از فرآیندهای پیاده سازی سیستم های EHR است. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از این دستگاه‌ها، ارائه‌دهندگان می‌توانند تشخیص‌های دقیق‌تری ارائه دهند و درمان‌ها را متناسب با نیازهای بیمار انجام دهند.

اول قرار دادن بیماران: ردیابی سلامت و تندرستی با ابزارهای پوشیدنی

بر کسی پوشیده نیست که فناوری پوشیدنی در حال تغییر مراقبت های بهداشتی است. اما چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که پوشیدنی ها چقدر می توانند برای بیماران مفید باشند.

با ادغام دستگاه‌ها و برنامه‌های مرتبط در زندگی روزمره، افراد می‌توانند معیارهای مهم سلامتی مانند ضربان قلب، سطح فعالیت، الگوهای خواب و حتی عادات تغذیه‌ای را در زمان واقعی ردیابی کنند و به آنها بینش ارزشمندی از سلامت کلی آنها بدهد.

علاوه بر نظارت بر روند داده‌های شخصی، برخی از پوشیدنی‌ها نکات مربیگری شخصی یا توصیه‌هایی را از متخصصان پزشکی ارائه می‌دهند. بنابراین کاربران این فرصت را دارند که در مورد مسائل بهداشتی خاص بازخورد دریافت کنند بدون اینکه مجبور باشند برای قرار ملاقات از خانه خارج شوند. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان، بلکه با کاهش سفرها یا بازدیدهای غیرضروری می شود، در حالی که تنها چیزی که بیمار نیاز دارد راهنمایی برای پیروی از یک برنامه سبک زندگی سالم است که فقط برای او طراحی شده است.

در نهایت، این نوع مراقبت متصل از طریق ابزارهای پوشیدنی به بیماران اجازه می دهد کنترل بیشتری بر مدیریت سلامتی خود داشته باشند، آنها را مانند قبل توانمند می کند و تمرکز خود را بر مراقبت شخصی و بیمار محور بازمی گرداند.

پیشگیری بهتر از درمان است: فناوری پوشیدنی و روندهای سلامتی

خدمات مراقبت های بهداشتی برای همه حیاتی است و توانایی آنها برای بهره مندی از فناوری پوشیدنی به وضوح چیز خوبی است. با این حال، آخرین جنبه ای که باید به آن توجه کرد این است که با کمک دستگاه هایی که لحظه به لحظه سلامت و تندرستی را بررسی می کنند، افراد می توانند انتخاب های بهتری برای زندگی داشته باشند و در وهله اول از مراجعه به پزشک اجتناب کنند.

با دسترسی به انبوهی از داده‌ها که هر کسی می‌تواند برای نظارت بر روندها و مشخص کردن مشکلات بالقوه سلامت قبل از تبدیل شدن به مشکلات جدی‌تر استفاده کند، می‌توانیم عادت‌های بد را کنار بگذاریم و بیماری‌ها را زودتر برطرف کنیم.

به طور خلاصه، ادغام دستگاه‌های هوشمند در زندگی ما قدرت بی‌سابقه‌ای به ما می‌دهد تا مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیریم – ما را قادر می‌سازد نه تنها از بیماری‌ها پیشگیری کنیم، بلکه در صورت بروز آن‌ها به طور مؤثرتری آن‌ها را مدیریت کنیم.

خط پایین

آخرین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که سرمایه گذاری بیشتری برای اطمینان از اینکه فناوری پوشیدنی در دسترس هر چه بیشتر مردم است، به منظور تقویت سلامت عمومی و بهبود نتایج مراقبت های بهداشتی مورد نیاز است.

در حال حاضر خرید دستگاه های نظارت بر سلامت برای استفاده روزمره به عهده افراد است، بنابراین اگر راهی برای کاهش مانع ورود وجود دارد، باید از آن استقبال کرد.