پاکسازی استروژن اضافی: تعادل طبیعی هورمون های شما


تحریک پذیری، PMS، قاعدگی های بسیار سنگین یا سبک، خستگی، افزایش وزن، کاهش میل جنسی، جوش های پوستی، هوس های غذایی و پرخوری – همه اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد هورمون های شما تعادل ندارند و ممکن است با استروژن اضافی درگیر باشید.

در 40 سال گذشته، میزان اختلالات مرتبط با استروژن و سرطان در هر دو جنس به ابعاد اپیدمی رسیده است.

مشکل اساسی اغلب غلبه استروژن است.

علل غلبه استروژن

علل اصلی غلبه استروژن عبارتند از خستگی آدرنالاستروژن بیش از حد محیطی، چاقی، استرس، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن و استروژن بدون مخالفت که به عنوان بخشی از درمان جایگزینی هورمون تجویز می شود. با ظهور صنعت در 70 سال گذشته، بدن ما در معرض توهین های بی سابقه ای از سوی مواد استروژنی محیطی قرار گرفته است. ما که در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنیم، در دریای مداوم استروژن غوطه ور هستیم و متوجه آن نیستیم.

رژیم غذایی

رژیم غذایی کم فیبر باعث افزایش سطح استروژن می شود، در حالی که رژیم غذایی پر فیبر باعث کاهش سطح استروژن در جریان خون می شود. چرا؟ استروژن اضافی در روده دفع می شود. هنگامی که مدفوع برای مدت طولانی تری مانند یبوست در روده باقی می ماند، استروژن دوباره جذب می شود. مطالعات نشان داده است که زنانی که از رژیم غذایی پر فیبر استفاده می کنند، سطوح پایین تری از استروژن در گردش دارند.

گاوها و طیور پرورش یافته تجاری با هورمون های استروژن مانند و هورمون های رشد تغذیه می شوند که به انسان منتقل می شوند. غذای حیوانات ما بیشتر ماده است. حیوان نر که می خوریم یا اخته می شود (کاپون) یا با استروژن درمان می شود تا گوشت را نرم کند. نیمی از آنتی بیوتیک ها در ایالات متحده در دام استفاده می شود – 25 میلیون پوند در سال. این آنتی بیوتیک ها به اختلال هورمونی کمک می کنند. استفاده از آنتی بیوتیک ها به ویژه در مرغداری ها رواج دارد. خوراک مورد استفاده حاوی تعداد بی شماری از سموم مختل کننده هورمون از جمله آفت کش ها، فلزات سنگین مانند آرسنیک، آنتی بیوتیک ها و داروهای مبارزه با بیماری است.

میوه ها و سبزیجاتی که به صورت تجاری تولید می شوند حاوی آفت کش های مختل کننده هورمون هستند. بقایای آفت کش ها ساختارهای شیمیایی مشابه استروژن دارند. در 100 سال گذشته، چند صد میلیارد پوند آفت کش در محیط زیست منتشر شده است. آفت‌کش‌هایی که در ایالات متحده ممنوع هستند، مانند DDT، هنوز به کشورهای جهان سوم فروخته می‌شوند که محصولات آفت‌کش‌های خود را به ایالات متحده می‌فروشند. آفت کش های غیرقانونی روی محصولاتی که ما روزانه می خوریم استفاده می شود. تولید با بیشترین آفت کش گزارش شده در راهنمای خریدار برای آفت کش ها در تولید شامل توت فرنگی، فلفل دلمه ای، هلو، سیب، زردآلو و اسفناج است. غذاهایی که کمترین مقدار آفت کش را دارند عبارتند از آووکادو، ذرت، پیاز، سیب زمینی شیرین، موز، پیاز سبز، بروکلی و گل کلم. اگر میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک می خورید، پوست آن ها را بشویید و با سرکه رقیق شده و پراکسید هیدروژن بشویید. این به کاهش آفت کش ها در سطح کمک می کند. با این حال، این به از بین بردن آفت کش های داخل محصول کمکی نمی کند. شما باید غذاهای ارگانیک و کامل بخورید رژیم غذایی.

مصرف کافئین از همه منابع با سطوح بالاتر استروژن مرتبط است. مطالعات نشان داده است که زنانی که روزانه حداقل 500 میلی گرم کافئین، معادل چهار یا پنج فنجان قهوه مصرف می کنند، تقریباً 70 درصد بیشتر از زنانی که بیش از 100 میلی گرم کافئین در روز یا کمتر از یک فنجان قهوه مصرف نمی کنند، استروژن بیشتری دارند. قهوه. چای خیلی بهتر نیست زیرا حاوی حدود نیمی از مقدار کافئین در مقایسه با قهوه است. استثنا چای گیاهی است که حاوی کافئین نیست.

فشار

استرس باعث خستگی غده فوق کلیوی و همچنین کاهش تولید پروژسترون می شود. این نسبت استروژن به پروژسترون را به نفع استروژن کج می کند. استروژن بیش از حد به نوبه خود باعث بی خوابی و اضطراب می شود که بیشتر غدد آدرنال را تحت تأثیر قرار می دهد. این منجر به کاهش بیشتر برون ده پروژسترون و حتی تسلط بیشتر استروژن می شود. پس از چند سال در این چرخه معیوب، غدد فوق کلیوی خسته می شوند. این اختلال منجر به عدم تعادل قند خون، عدم تعادل هورمونی و خستگی مزمن می شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله من مراجعه کنید اپیدمی خستگی آدرنال.

فقدان ورزش

برای متابولیسم استروژن اضافی باید ورزش کنید. یک برنامه ورزشی باید شامل تمرینات انعطاف پذیری، قلبی عروقی و تمرینات قدرتی باشد. تنها چیزی که لازم است روزانه 5 دقیقه حرکات کششی، 20 تا 30 دقیقه تمرین قلبی عروقی 3 بار در هفته و 15 تا 20 دقیقه تمرین قدرتی 2 بار در هفته است. یک برنامه با ساختار مناسب به طور متوسط ​​30 دقیقه در روز طول می کشد. پیلاتس برنامه ورزشی عالی است، زیرا شامل قدرت و کشش می شود. کمی پیاده روی اضافه کنید و کارتان تمام شد!

درمان جایگزین هورمونی نامناسب

درمان جایگزینی هورمونی (HRT) با استروژن به تنهایی فاقد پروژسترون مخالف کافی، مانند داروی Premarin، باید ممنوع شود. این باعث افزایش سطح استروژن در بدن می شود. پرمارین، یک داروی فقط استروژنی است که معمولاً در 40 سال گذشته استفاده می شود، پایه اصلی درمان جایگزینی استروژن است. این یک جایگزین هورمونی ثبت شده و شیمیایی است که با استروژن طبیعی بدن شما متفاوت است. حاوی 48 درصد استرون و فقط مقدار کمی پروژسترون است که برای داشتن اثر مخالف کافی نیست. تجویز بی رویه و بیش از حد پرمارین برای بسیاری از افرادی که ممکن است به آن نیاز نداشته باشند یک مشکل است. استروژن بیش از حد ناشی از ERT همچنین منجر به افزایش احتمال آسیب DNA می شود و زمینه را برای سرطان آندومتر و پستان فراهم می کند. اگر به درستی انجام شود HRT ایمن است، اما پس از امتحان پیشنهادات زیر در بخش «تنظیم مجدد تعادل» باید آخرین راه حل باشد.

بارگذاری بیش از حد کبد

کبد یک فیلتر است. بدن ما را سم زدایی می کند و از ما در برابر اثرات مضر مواد شیمیایی، عناصر موجود در غذا، سموم محیطی و حتی محصولات طبیعی متابولیسم ما از جمله استروژن اضافی محافظت می کند. هر چیزی که عملکرد کبد را مختل کند یا عملکرد سم زدایی را به هم مرتبط کند، منجر به افزایش سطح استروژن می شود، چه دلیل فیزیکی داشته باشد، مانند بیماری کبد، یا یک علت خارجی، مانند قرار گرفتن در معرض سموم محیطی، داروها یا مواد غذایی.

مصرف داروهایی که می توانند عملکرد کبد را مختل کنند نیز ممکن است به سطح بالاتر استروژن کمک کنند. حتی مصرف داروهای بدون نسخه مانند ادویل یا تیلنول اضافه بار و برای کبد سمی هستند. برای اجتناب از مصرف دارو، بهتر است از داروها اجتناب کنید، از آنها به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید و علت اصلی مشکلات خود را تعیین و حل کنید.

الکل تاثیر زیادی بر استروژن دارد. بیماری های کبدی مانند سیروز ناشی از مصرف زیاد الکل باعث کاهش تجزیه استروژن می شود. مردان الکلی با اختلال عملکرد کبد دچار بیماری به نام ژنیکوماستی (بزرگ شدن سینه ها)، ریزش موهای ناحیه تناسلی مردان و ویژگی هایی شبیه خواجه می شوند. سندرم غلبه استروژن را می توان در زنان با الکل زیاد برانگیخت. مشخص شده است که سطح استروژن در گردش در زنانی که الکل مصرف می کنند به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در یک مطالعه، سطح استروژن خون و ادرار در زنانی که فقط دو نوشیدنی در روز می‌نوشیدند تا سی و دو درصد افزایش یافت. در نتیجه، خطر ابتلا به سرطان سینه برای زنان مصرف کننده الکل بیشتر است.

چاقی

مردان، زنان و کودکان به طور قابل توجهی در سراسر جهان چاق تر هستند. ارتباط مستقیمی بین افزایش استروژن و اختلالات مربوط به چاقی، مشکلات قند خون، کلسترول بالا و فشار خون بالا وجود دارد. این به دلیل سندرم غالب استروژن است. چربی یک ماده فعال است که به بدن در افزایش استروژن کمک می کند. چربی دارای آنزیمی است که استروئیدهای آدرنال را به استروژن تبدیل می کند. پرخوری در کشورهای توسعه یافته عادی است – نیمی از اروپا و دو سوم ایالات متحده چاق هستند. هر چه سنگین‌تر باشد، بروز علائم یائسگی و علائم و بیماری‌های مرتبط با استروژن بیشتر است. افرادی که وزن طبیعی دارند و غذاهای سالم تری می خورند، احتمال بروز علائم یائسگی بسیار کمتری دارند، زیرا سطح استروژن قبل و بعد از یائسگی به میزان قابل توجهی کاهش نمی یابد.

Xenoestrogens

Xenoestrogen ها مواد شیمیایی استروژنی هستند که به صورت صنعتی تولید می شوند. آنها موادی هستند که استروژن را در بدن شما تقلید می کنند. آنها همه جا هستند و یکی از اصلی ترین دلایلی که زنان و مردان امروز در رنج هستند. Xenoestrogens به تسلط استروژن کمک می کند و باید تا حد امکان از آنها اجتناب شود تا علائم شما و بیماری بیش از حد مرتبط با استروژن معکوس شود.

فیتواستروژن ها

استروژن‌های گیاهی سرشار از فاکتورهای تعدیل‌کننده هورمون به نام فیتواستروژن‌ها هستند که بسیاری از آن‌ها در واقع می‌توانند به کاهش فعالیت مضر استروژن در بدن کمک کنند، به ویژه در رابطه با کاهش رشد و گسترش سلول‌های سرطانی. با این حال، شواهد نوظهوری وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از فیتواستروژن‌ها در واقع ممکن است برعکس عمل کنند و اثرات منفی مشابه مواد شیمیایی استروژنی ایجاد کنند – ایجاد سرطان و افزایش رشد آنها.

متالواستروژن ها

تحقیقات اخیر همچنین وجود دسته ای ناشناخته از ترکیبات شبیه ساز استروژن ایجاد کننده سرطان را تأیید کرده است: “متالواستروژن”. فلزات زیر که به هزاران محصول مصرفی اضافه می شوند، به عنوان توانایی اتصال به گیرنده های استروژن سلولی و سپس تقلید از اعمال استروژن های فیزیولوژیکی شناسایی شده اند.

  • آلومینیوم
  • آنتیموان
  • آرسنیت
  • باریم
  • کادمیوم
  • وانادیوم
  • فلز مس
  • رهبری
  • سیاره تیر
  • نیکل
  • سلنیت
  • قلع

تنظیم مجدد تعادل

اگر از برخی از مشکلاتی که قبلا ذکر شد رنج می برید، ممکن است بخواهید با یک پزشک یا متخصص تغذیه مبتکر که سندرم غلبه استروژن را تشخیص می دهد، مشورت کنید. یک پزشک طبیعی می تواند سطح هورمون ها را در خون یا در مورد پروژسترون در بزاق شما اندازه گیری کند.

تسلط استروژن یک تشخیص پزشکی استاندارد نیست، اما در حال ورود به فرهنگ لغات پزشکان متفکر است. من شما را تشویق می کنم که با پزشک خود صحبت کنید و در مورد تسلط استروژن بیشتر بدانید.

من همچنین به شدت توصیه می کنم a تجزیه و تحلیل مواد معدنی مو. این یک ابزار غربالگری عالی برای تعیین میزان قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین سمی و همچنین موارد زیر است:

  • عملکرد آدرنال (استرس)
  • کمبود مواد معدنی
  • سمیت های معدنی و فلزی
  • عملکرد کبد و کلیه
  • تحمل کربوهیدرات
  • شاخص های کورتیزول و هورمون استرس
  • التهاب
  • عملکرد تیروئید
  • عدم تعادل سیستم عصبی
  • سرعت سوخت و ساز

همه این عوامل در کنار هم قرار می گیرند تا تصویری از عدم تعادل سلامتی که ممکن است داشته باشید ترسیم کنند. با این حال، مهم‌تر از آن، آنها می‌توانند به شما بینشی در مورد اینکه چگونه با سم‌زدایی سفارشی‌شده به سمت بهینه‌سازی سلامت و هورمون‌های خود به بهترین شکل پیش بروید، به شما ارائه دهند.

از آنجایی که سمیت فلزات سنگین در خلاء اتفاق نمی‌افتد، می‌توانید مطمئن باشید که اگر هورمون‌های شما تحت تأثیر قرار می‌گیرند، سایر نواحی بدن شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. با تجزیه و تحلیل مواد معدنی مو، می توانید تصویر بزرگی از آنچه واقعاً در بدن شما اتفاق می افتد به دست آورید تا بتوانید بر اساس متابولیسم و ​​شیمی بدن خود گام های عملی برای بازیابی سلامت خود و پاکسازی استروژن اضافی بردارید!