طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت


طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت یک امر مهم در سازمان‌ها است زیرا لوگو به علت اینکه نام تجاری یک شرکت محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لوگو مانند هویت و شناسنامه برند است پس نباید طراحی و چاپ آن دچار نقص باشد در نتیجه یکی از فاکتورهای که در بازار رقابتی باعث می‌شود شما موفق‌تر شوید داشتن لوگوی بی‌نقص و خلاقانه در کنار چاپ با کیفیت است.

 چرا برای طراحی لوگو نیاز به طراح حرفه‌ای است

هر شرکت و برند یک بار فرصت دارد تا با لوگوی خود به دیگران معرفی شود و افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر طراح نتواند لوگوی خاص طراحی کند مانند بیشتر برندها دچار یک‌نواختی شده و در این زمینه برتری در بازار رقابتی حاصل نمی‌شود. با طراحی لوگوی حرفه‌ای و چاپ با کیفیت  آینده برند‌ را می‌شود موفق‌تر پیش برد.

 مزایای طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت 

برای اینکه به اهمیت طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت پی ببرید به بررسی مزایای آن پرداختیم:
• لوگوی زیبا مشتری جذب می‌کند و به یاد ماندن برندتان در ذهن مخاطب یعنی پول‌سازی برای شما.
• نام برندتان را با یک تصویر به مخاطب می‌شناسید و با کمک آموزشی که تصویری از هویت شماست  در ذهن مخاطب می‌مانید به شرطی که طرح جذاب و کیفت چاپ بالایی داشته باشد.
• طراحی لوگو یکی از سخت‌ترین بخش طراحی است زیرا شخصیت یک برند را نشان می‌دهد. طراحان با استفاده از لوگو شخصیت کاری شما را نشان می‌دهند.
• اگر لوگوی طراحی شده خلاقانه و تاثیر گذار باشد چند گام برندتان را از رقبا بالاتر می‌برد.
• لوگو را بر روی هر محصولی که دارید باید حک کنید در این صورت بیشتر در بازار دیده می‌شوید.

 راهکار و ترفندها برای چاپ با کیفیت لوگو در چاپخانه

همان طور که در ابتدا گفتیم در مطلب طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت به بررسی راهکارهایی برای چاپ با کیفیت لوگو خواهیم پرداخت، که راهکارها به شرح زیر است:
• از کاغذهای استفاده کنید که متناسب با محصول چاپی باشد. جنس و ساختار کاغذ معیاری است که بر روی کیفیت تاثیر می‌گذارد.
• جوهرهای چاپی باید مرغوب باشند در کیفیت نهایی چاپ، نوع جوهر نقش مهمی دارد.
• یکی از موثرترین ترفند برای بهبود کیفیت چاپ، تمیز کردن اجزای داخلی دستگاه است. آلودگی حاصل از تونرهای اضافی و یا گرد و غبار به شدت در روند کار دستگاه تاثیرگذار است. بهتر است در دوره‌های منظم ساختار داخلی دستگاه را تمیز کنید.
• در صورت اینکه به کارتریج دستگاه نیاز ندارید آن را در درپوش قرار دهید.
• قبل از اینکه تصویر برای چاپ آماده شود شفافیت و وضوح گرافیکی آن را مورد بررسی قرار دهید.
• تنظیمات دستگاه را متناسب با چاپ محصول تغییر دهید. نرم‌افزار پرینتر را به‌روز رسانی کنید.

 راهکار و ترفندها برای چاپ با کیفیت لوگو برای سازمان‌ها

حال که نکاتی برای طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت در چاپخانه را بیان کردیم به بررسی راهکارها برای سازمان‌ها نیز خواهیم پرداخت:
• چاپخانه مناسب و با تجربه را برای این کار انتخاب کنید.
• مطمئن شوید که چاپخانه مورد نظر تجهیزات لازم را در اختیار دارد
• از کاغذ مناسب برای چاپ استفاده کنید

 طراحی لوگوی شرکت باید چه ویژگی‌های داشته باشد

مهم نیست شرکتی بزرگ دارید یا کوچک نکته با اهمیت این است که هر قدمی برمی‌دارید هدفمند باشد.
• یک لوگوی حرفه‌ای باید با کسب‌وکارتان سنخیت و همخوانی داشته باشد. مثلا اگر نمایشگاه خودرو دارید نوع طراحی باید همخوانی داشته باشد. البته مواردی هم از برندها هستند که لوگوی آن‌ها هیچ ربطی به محصولاتشان ندارد و لوگوی بسیار تاثیر گذاری دارند این امر تنها با باکیفیت بودن محصول محقق می‌شود.
• لوگو باید مفهوم و هدف کاریتان را به مخاطب نشان دهد. لوگوی که حرفه‌ای طراحی شده باشد مخاطب با مشاهده آن خیلی سریع هدف و مفهوم کارتان را درک می‌کنند‌.

  • در طراحی لوگوی شرکت انحصاری بودن آن خیلی مهم است یعنی مانند و مشابه آن نباشد. لوگوی طراحی شده باید از سایر لوگوهای رقبا متمایز باشد.
    • لوگو باید از سادگی و هارمونی خاصی پیروی کند.
    • علاوه بر طراحی مناسب لوگو باید از رنگ‌های مناسب و پر معنی برخوردار باشد. گرافیست باید اطلاعات کامل از روانشناسی رنگ‌ها داشته باشد.
    • یک لوگوی مناسب از ابعاد متعارفی برخوردار است.

 قیمت طراحی لوگوی شرکت

نحوه قیمت‌گذاری برای لوگوها بر اساس فاکتورهای متفاوتی متغیر می‌شود. زمان و نوع لوگو دو گزینه‌ای هستند که موجب می‌شوند قیمت طراحی آن تا حدودی قابل تغییر باشد. اگر طراحی لوگو را به تیمی حرفه‌ای و کار بلد بسپارید شاید قیمتی به نسبت بالاتر پرداخت کنید اما اصلا نگران نباشید بازخورد این طراحی جذب مشتریان بیشتر است.

 کلام آخرموسسات، شرکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و… برای معرفی سریع‌تر برندشان احتیاج به لوگو دارند، آیا فقط طراحی لوگو با نرم‌افزار‌ کامپیوتری امکان‌پذیر است؟ خیر، گوشی همراه شما این قابلیت را دارد که لوگو طراحی کند.
احتمالا دانستن این موضوع که نحوه طراحی لوگو با گوشی امکان‌پذیر است برای افرادی که می‌خواهند خودشان طراحی انجام دهند مسرت‌بخش است. البته این نکته را نمی‌شود ندیده بگیریم امکانات نرم‌افزارهای کامپیوتری با گوشی تفاوت‌های زیادی دارد که قابل قیاس با یکدیگر نیست. اگر لوگوی خاص و حرفه‌ای می‌خواهید کار را باید به کاردان آن بسپارید.

مزیت طراحی لوگو با گوشی

معایب و مزایا برای هر عنصری وجود دارد در برخی شرایط مزایا ارجحیت بیشتری دارد به طوری که معایب خیلی به چشم نمی‌آید. یکی از مزایای طراحی لوگو با گوشی این است که نصب نرم‌افزار از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. بدون اینکه احتیاج باشد زمان‌ زیادی بگذارید سریع نصب می‌شود و بسیاری از مزیت‌های دیگر که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:
• نحوه طراحی لوگو با گوشی سریع انجام می‌شود و عملکرد گوشی مانند کامپیوتر پایین نمی‌آید.
• الگو و قالب‌های آماده‌ در نرم‌افزارهای مخصوص گوشی وجود دارد که طراحی لوگو را راحت‌تر می‌کند.
• شما با گوشی یک لوگو سریع و ارزان می‌سازید.

انواع نرم‌افزارهای طراحی لوگو با گوشی

نرم افزار‌های طراحی که قابلیت نصب بر روی گوشی دارند بسیار گسترده هستند، در این برنامه‌ها اصولا چندین آیکون، فونت، نشانه طراحی شده وجود دارد و حسابی کار را برای کاربر ساده کرده است. البته این سادگی یکنواخت بودن را در پی دارد که از معایب آن به شمار می‌آید. در ادامه به بهترین نرم‌افزار‌های طراحی لوگو با گوشی اشاره می‌کنم و به نحوه طراحی و کار با برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت سازنده ادوبی همان طور که برای سیستم عامل‌های ویندوز نرم‌افزارهای متفاوتی دارد بر روی موبایل هم نسخه مطابق با نرم‌افزاری آن تولید کرده است. این برنامه ترفند‌های زیادی برای طراحی لوگو دارد. نصب آن سریع و ساده است.

آموزش طراحی لوگو اسم با مداد | آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور

نرم‌افزاری ساده و به دور از پیچیدگی، این برنامه برای کاربر چندین دسته‌بندی را نمایش می‌دهد کافی است شما حیطه کاری خود را مشخص کنید. شما می‌توانید با قالب فونت متفاوت اضافه کردن استیکر و سایر آیکون‌ها طراحی لوگو را انجام دهید. مراحل کار با این نرم افزار طراحی لوگو برای گوشی به شرح زیر است:

با این برنامه می‌توانید لوگوهای تخصصی‌تر بسازید. یکی از مزیت‌های این برنامه تنوع در رنگ و فونت آن است. زمانی که کار طراحی تمام شد خود برنامه هنگام ادیت به شما پیشنهادهای خاص‌تری برای بهبود طراحی می‌دهد.

این برنامه طراحی لوگو با گوشی قابلیت‌های زیادی دارد می‌توانید اشکال، متن و… را اضافه کرده و یا تغییر دهید. با کنوا شخصی‌ سازی طراحی کنید. کاربر می‌تواند یک پروژه خالی ایجاد کند و به صورت صفر آن طور که می‌خواهد طراحی لوگو را از پایه انجام دهد. برای نحوه طراحی با گوشی نیاز نیست آموزش ببینید فقط کافی است بدانید برنامه چه قابلیت‌های دارد.

جمع‌بندی

اگر به طراحی لوگو علاقه‌مند هستید بهتر است به صورت حرفه‌ای این کار را دنبال کنید و آموزش‌های لازم را ببینید. طراحی لوگو با گوشی محدودیت‌های خاص خودش را دارد، در نتیجه بهتر است برای در اختیار یک لوگو حرفه‌ای بهتر است با متخصص این امر در تماس باشید.

مرکز کپی شیراز یک سرویس پرینت و کپی آنلاین است که  می توانید با سایت یا شبکه های اجتماعی سفارش خود را ثبت کنید

در این مطلب به بررسی طراحی لوگوی شرکت راهکار ها و ترفند ها برای چاپ با کیفیت  پرداختیم  و راهکارهای مناسب را بیان کردیم. برای داشتن یک لوگو با کیفیت چه از نظر چاپ و چه از نظر طراحی مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با رعایت اصول و قواعد بهترین طراحی لوگوی شرکت را داشته باشید.