زانو بند طبی برای پارگی رباط


رباط صلیبی (ACL) یکی از مهم ترین رباط های مفصل زانو است. آسیب های رباط صلیبی قدامی معمولاً در طول ورزش هایی رخ می دهد که شامل توقف یا تغییر جهت ناگهانی، پریدن و فرود آمدن در زمین در حین فوتبال، بسکتبال و اسکی است. بسیاری از افراد هنگام آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی صدای ترکیدن را در زانوی خود می شنوند یا احساس می کنند. هنگامی که ACL پاره می شود، زانوی شما ممکن است متورم شود، ممکن است احساس بی ثباتی کنید و تحمل وزن ممکن است بسیار دردناک باشد. بسته به شدت آسیب ACL شما، درمان ممکن است شامل تمرینات، استراحت و توانبخشی باشد تا به شما کمک کند قدرت و ثبات را در پاهای خود به دست آورید. یک برنامه ورزشی مناسب می تواند به کاهش خطر آسیب رباط صلیبی قدامی کمک کند. برای درمان دردهای مفصلی به کلینیک فیزیوتراپی فانتوم مراجعه نمایید.

علائم و نشانه های شکستگی صلیبی

صدای بلند “ترک” یا “درد” در زانو

درد شدید و ناتوانی در ادامه کار

تورم سریع

از دست دادن دامنه حرکتی

احساس بی قراری یا ناتوانی در تحمل وزن

علل پارگی رباط صلیبی

رباط ها نوارهای بافتی محکمی هستند که یک استخوان را به استخوان دیگر متصل می کنند. ACL یکی از دو رباطی است که از وسط زانو می گذرد و (فمور) را به ایلیوم متصل می کند و به تثبیت مفصل زانو کمک می کند.

علل پارگی رباط در حین ورزش و فعالیت های بدنسازی

کاهش ناگهانی و تغییر جهت (برش)

ناگهان پرش کن

ناگهان متوقف شود

ضربه یا ضربه مستقیم زانو، مانند توپ فوتبال

عواملی که خطر پارگی رباط صلیبی را افزایش می دهند

زن بودن – به دلیل تفاوت در آناتومی، قدرت عضلانی و اثرات هورمونی ممکن است

انجام چندین رشته ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال، بسکتبال، ژیمناستیک و اسکی

پوشیدن کفش های نامناسب

استفاده از وسایل ورزشی مانند پابندهای اسکی که به درستی تنظیم نشده اند.

بازی روی چمن مصنوعی

بهترین زانوبند برای پارگی رباط صلیبی

بریس های پارگی رباط صلیبی را به دلیل حساسیت شرایط باید از برندهای معتبر خریداری کنید. LP یکی از معتبرترین برندهای موجود در بازار لوازم ورزشی ایران است و برندهای زیر را برای عوارض پارگی ACL توصیه می کند.

1- زانوبند کد lp 709

زانوبند lp مدل 709 مجهز به چهار بریس برای درمان زانوهای آسیب دیده و توانبخشی بعد از جراحی زانو می باشد. سوراخ هایی در اطراف کشکک زانو برای محافظت بیشتر و جلوگیری از حرکت کشکک زانو تعبیه شده است. در این زانوبند با زانوبند دو چسب مارپیچ در قسمت پایین و بالای زانو با تنظیم حداکثر فشار نصب می شود تا فشار وارده به زانو به دلخواه تنظیم شود. زانوبند LP 709 یکی از مناسب ترین زانوبندهای موجود در فروشگاه وان اسپات است.

2- جای زانو lp کد 733 لاستیکی

زانوبند طبی LP 733 یکی از زانوبندهای دارای آتل می باشد. اگرچه این آتل فعالیت زانو را تا حدودی محدود می کند، اما این زانوبند طبی فعالیت های روزانه را برای افراد آسیب دیده آسان می کند. زانوبند LP 733 به گونه ای طراحی شده است که فشار وارده به زانو توسط قسمت باز زانوبند (کشکک زانو) کاهش می یابد. زانوبند LP 733 زانوبند را با دو باند الاستیک به طور کامل روی زانو ثابت می کند و از حرکات احتمالی زانوبند در حین حرکت جلوگیری می کند. زانوبند LP 733 در بخش پزشکی ورزشی فروشگاه ما موجود است.

3- ترمز زانوی X-Trimus LP XT170

طراحی کشکک زانو در ساپورت زانو Xtrimus 170 به شکل دونات است که از حرکات غیر طبیعی کاسه زانو جلوگیری می کند و فشار وارده به مفصل زانو را کاهش می دهد. الگوی Y شکل در پشت این زانوبند انرژی کمتری را در هنگام خم شدن و باز کردن و در هنگام ایستادن منبسط می کند. مواد موجود در این محصول دارای قابلیت انقباض است که آزادی حرکت پا را تضمین می کند. امکان خرید آنلاین ساپورت زانو X-Trimus LP در فروشگاه ما وجود دارد.

چگونه از پارگی رباط صلیبی جلوگیری کنیم

ورزش و تمرین مناسب می تواند به کاهش خطر آسیب ACL کمک کند. یک فیزیوتراپیست، مربی ورزشی، یا سایر متخصصان پزشکی ورزشی می تواند ارزیابی و راهنمایی برای کمک به کاهش خطر شما ارائه دهد. برنامه های کاهش آسیب ACL عبارتند از:

تمریناتی که عضلات پا را تقویت می کند، به ویژه تمرینات همسترینگ، برای اطمینان از تعادل کلی قدرت عضلات پا

تمرینات برای تقویت هسته از جمله باسن، لگن و پایین شکم انجام می شود

تمرینات و تمرینات با تاکید بر تکنیک و وضعیت مناسب زانو در هنگام پرش و فرود

تمریناتی برای بهبود تکنیک هنگام انجام حرکات محوری و برشی

پا ورزش برای تقویت عضلات لگن و عضلات مرکزی بدن

تمرین برای بهبود تکنیک پرش و فرود – می تواند به کاهش خطر آسیب های ACL بیشتر مرتبط با ورزشکاران زن کمک کند.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی از کفش و تجهیزات مناسب برای ورزش استفاده کنید. اگر اسکی می‌کنید، مطمئن شوید که پایه‌های اسکی شما به‌درستی توسط یک متخصص آموزش دیده تنظیم شده است تا در صورت سقوط، اسکی‌های شما آزاد شوند.



منبع