رژیم کتوژنیک چیست و چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم – Ketogenic

مقاوت بدنی و میزان متابولیسم فرد هم از دیگر عوامل لاغری در این دانلود رژیم کتوژنیک pdf رژیم محسوب میشود. در طی این فاز تطبیق، ممکن چند اثر جانبی موقت را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم-کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود. این مطلب را بخوانید: چگونه از شر چربیهای شکم خلاص شویم ؟ توجه داشته باشید که چربیهای موجود در این رژیم حتما باید از منابع سالم غذایی تامین شوند. پزشکان گاهی به کودکان مبتلا به صرع رژیم غذایی کتوژنیک پیشنهاد می کنند و به آنها برنامه غذایی ویژه با چربی زیاد، کربوهیدرات و پروتیین کم می دهند، احتمال دارد این رژیم به جلوگیری از تشنج کمک کند.

در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک چه اتفاقی در بدن می افتد؟ دقیقا به همین دلیله که گفتیم باید دید چه رژیمی با توجه به وضعیت بدنی شما براتون مناسب تره. البته باید توجه کنید که این نوع از رژیم فقط اجازه مصرف کربوهیدراتهای سالم با کیفیت بالا را به شما میدهد. در حقیقت مصرف این کربوهیدراتهای با کیفیت بالا در طول فعالیتهای ورزشی، منافاتی با اصول رژیم کتوژنیک ندارد. رژیم کتوژنیک هدفمند به ورزشکاران این اجازه را میدهد که کربوهیدراتهای مفید و سالم با کیفیت بالا را در مدت زمان نیم ساعت در طول تمرینات ورزشی خود مصرف کنند.

غذای کتوژنیک چیست

در این نوع از انواع رژیم کتو همانطور که از اسمش پیداست، مقدار پروتئین سالم موجود در سبد غذایی شما نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد افزایش پیدا میکند. همانگونه که پیش تر عنوان کردیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به مقدار ناچیز رسیده و یا به کل حذف میشود. با داشتن رژیم کتو چون میزان مصرف کربوهیدرات محدود میشود بدن فرد به سرعت کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف کرده و میسوزاند. پس با توجه به میزان وزن آب بدن هر فرد، اندازه کاهش وزن افراد در دوران رژیم کتو هم ممکن است متفاوت باشد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

[catlist name= post_type=”post”]

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

خرید بستنی کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

فروشگاه کتوژنیک در شرق تهران

اما به هر حال، هنگامی که گلوکز به آسانی در اختیار بدن قرار نداشته باشد، نظیر روزه داریهای طولانی مدت، اجسام کتون (کتون ها) توسط سلولهای کبد به درون جریان خون آزاد میشوند و میتوانند به عنوان انرژی مورد استفاده قرار بگیرند. بلکه میتوان از بهبود عملکرد بدنی، افزایش متابولیسم، جلوگیری از ابتلا به دیابت، شفافیت پوست، بهبود عملکرد ذهنی، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان به عنوان سایر فواید رژیم کتوژنیک یاد کرد.

این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه

متابولیسم را نیز

تغییر میدهد. رژیم کتوژنیک می تواند کالری کمی داشته باشد ، که می تواند افزایش حجم عضلات را دشوار کند. مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. بنابراین در انتخاب نوشیدنی مجاز باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و خودسرانه آنها را مصرف نکنید. افرادی که با وزن بالا رژیم کتو را شروع میکنند با توجه به موارد ذکر شده، معمولاً کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند.

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

به همین دلیل زمانیکه در رژیم کتو گلیکوژن مصرف می شود این آب از طریق ادرار یا

تعریق بدن دفع میشود. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. بههمیندلیل هنگام شیردهی، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشد، کاهش وزن بهطور طبیعی رخ میدهد و نیازی به اجرای رژیمهای سختگیرانه مانند کتوژنیک نیست. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند.

رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. از لحاظ مصرف پروتئین هم در این تحقیق همانطور که دیدید ورزشکاران شرکت کننده به طور متوسط ۲.۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن یا حدود ۱ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن خود مصرف میکردند. همانگونه که میدانید این نوع رژیم بسیار سیر کننده است و به همین دلیل ممکن است تنها به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید.

مکمل های کتوژنیک

تا به این ترتیب بتوان مدت زمان بیشتری را سیر ماند و به سلامت بخشهای مختلف بدن کمک کرد. زیرا ورزشکاران در طول تمرینات ورزشی پرفشار، این کربوهیدرات اضافی را به طور کامل میسوزانند. این موضوع به بهبود عملکرد ورزشی این ورزشکاران کمک میکند. البته برای اثبات قطعی برخی از موارد بالا به مطالعات بیشتری نیاز است. کدام نوع از رژیم کتوژنیک برای شما مناسبتر است؟ عملکرد رژیم کتوژنیک در بدن به این صورت است که بدن انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت را به جای اینکه از گلوکز دریافت کند از اجسام کتونی می گیرد.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

نکته کلیدی این است که وقتی این مکمل را مصرف کنید که به انرژی بیشتری نیاز دارید، یعنی درست قبل از ورزش! شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. این افراد در ادامه و با کاهش وزن خود میتوانند از رژیم کتوژنیک استاندارد استفاده کنند. This ᠎post w as w᠎ritt᠎en by GSA C᠎on te​nt G enerat᠎or Dem​oversi᠎on.

مصرف مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم در این رژیم آزاد است. اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. آنفلوانزای کتو یک شاخص معمول کتوز در بدن است. موفق ترین رژیم لاغری مرحله ای در ایران و با غذاهای معمول ایرانی! این نوع از رژیم کتو بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است.

به عبارتی دیگر در این رژیم باید روزانه 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات مصرف شود. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. این مقدار از طریق کاهش میزان فیبر موجود در غذا از کل کربوهیدرات آن به دست میآید.

راهنمای کامل رژیم کتوژنیک

چه غذا هایی را در رژیم کتوژنیک مصرف نکنیم؟ به همین دلیل شما میتوانید، برای رفع این مشکل به متخصص تغذیه مراجعه کرده و از او بخواهید که مکمل هایی حاوی مواد موثر برای مشکل خودتان برای شما تجویز کند، البته نا گفته نماند که متخصص تغذیه را در جریان رژیمی که انتخاب کرده اید بگذارید. میتوانید یکی از پیازچهها را برای تزیین نیز کنار بگذارید. برای این روش استفاده میتوانید از طرز تهیه سوپ پای مرغ استفاده کنید.

با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3. بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. به عنوان مثال گاهی اوقات و با توجه به شرایط، پزشکان این نوع از رژیم کتوژنیک را موثر ترین رژیم کتوژنیک برای کمک به درمان سرطان قلمداد میکنند.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

در این مطلب عنوان کردیم که خارج شدن از رژیم که تو به چه صورت می باشد. به عنوان مثال در یک آووکادو 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد که 10 گرم آن فیبر است.این یعنی فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص وجود دارد. پس یکی از بهترین راهکارها برای شما این است که به متخصصان تغذیه

وطنی اعتماد کنید، زیرا در رژیمی که یک متخصص تغذیهی ایرانی برای شما در نظر میگیرد، قطعا پارامترهایی مثل ذائقه، شرایط فرهنگی، اجتماعی، جسمی و روحی شخص شما و میزان در دسترسبودن و قیمت مواد غذایی موجود در آن رژیم خاص مد نظر قرار گرفته است.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

با نصب اپلیکیشن ازپزشک از بهترین متخصصان تغذیه برنامه غذایی بگیرید و زیر نظر بهترین متخصصان تناسب اندام داشته باشید. به این صورت که شما با داشتن برنامه ورزش روزانه می توانید کربوهیدرات هم مصرف کنید. نصف اسکوپ وی را درون شیکها یا ماست برای افزایش پروتئین دریافتی روزانه اضافه کنید. این نتایج حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک لزوما برتر و بهتر از رژیم غذایی سنتی به جهت کاهش وزن (هنگامی که کالری دریافتی یکسان است)، نیست.