جوانه بزن… جوانه بزن… بگذار همه چیز بیرون بیاید – ما ملتی از عاشقان جوانه هستیم و گاز گرفته ایم!


آخرین به روز رسانی در 20 دسامبر 2023 در 05:12 PM

مجله Sustain Health با Bimuno® صحبت کرد تا بررسی کند که آیا ملت به سوی پرستش، تحمل یا اجتناب از جوانه ها تمایل دارند. افشاگری ها چیزی جز تعجب نیست!

آنها بخش مهمی از شام کریسمس ما و تفرقه انگیزترین آیتم در هر منوی جشن به همان اندازه هستند. با این حال، طبق تحقیقات جدید مصرف‌کننده که توسط برند مکمل پری بیوتیک Bimuno انجام شده است®بیش از 72 درصد از بریتانیایی‌ها احتمالاً در کریسمس جوانه‌ها را پایین دریچه‌های خود می‌اندازند.

شام کریسمس

با این حال، هیچ چیز مانند یک کاسه کلم بروکسل برای تقسیم کردن یک میز شام وجود ندارد. این مینی گلوله‌های کلم مرغوب که به خاطر ویژگی‌های مارمیتی‌شان شناخته شده‌اند، سرشار از مواد مغذی و طعم هستند، اما بدن ما شکستن آنها را دشوار می‌داند.

اد تولی، متخصص تغذیه پرفورمنس می‌گوید: «جوانه‌ها از گروه سبزیجات چلیپایی به دست می‌آیند و بستگان سبز آن‌ها شامل کلم بروکلی، کلم و کلم پیچ است.

همه اینها حاوی ریزمغذی‌های مفیدی مانند ویتامین K و فولات هستند و انواع تیره‌تر نیز شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A و C، در کنار مجموعه‌ای از فیتونوترینت‌ها و فیبر آن‌ها هستند.

همه اینها مفید هستند، اما وقتی مقدار زیادی فیبر داشته باشیم، محتوای فیبر بالا و تخمیر رافینوز (یک قند غیرقابل هضم) می تواند باعث نفخ و نفخ شود.

این را می توان در مورد چندین ماده غذایی در حوالی کریسمس گفت. اگر از حد اعتدال فراتر برویم، ممکن است مسائلی پیش بیاید. این یک مورد کلاسیک از چیزهای بسیار خوب است.

زن جوان با کلاه بابانوئل کریسمس در حال خوردن کلم بروکسل

با وجود مزایای اجتماعی الکلی، نوشیدن بیش از حد مکرر می تواند پیامدهایی برای سلامت روده ما داشته باشد. لبنیات منبع بسیار خوبی از پروتئین و کلسیم است، اما مصرف بیش از حد آن برای کسانی که کمی حساسیت دارند، می تواند به راحتی آنها را با سفرهای مکرر به توالت ناراحت کند.

شما همچنین دارای محتوای چربی بالای برخی از منابع لبنی مانند پنیر و خامه هستید که به سرعت کالری دریافتی را افزایش می دهد و هضم را کند می کند.

فرزانه ناصر، متخصص تغذیه گفت: «کلم بروکسل یک غذای عالی است. “آنها سبزیجات چلیپایی هستند و بنابراین اگر مقدار زیادی داشته باشید، ممکن است واقعاً احساس ناراحتی کنید.

اما این سبزی واقعاً قدرتمند و شگفت انگیز است که باید تا آنجا که می توانید از آن استفاده کنید. شروع وعده غذایی با چیزی شبیه به آن در واقع می تواند به احساس شما کمک کند، با حمایت از منحنی گلوکز صاف تر، نسبت به زمانی که با سیب زمینی یا کربوهیدرات شروع کنید.

جوانه‌ها سبزی بسیار سالمی هستند، احتمالاً یکی از سالم‌ترین سبزیجات هستند و شما قطعاً می‌خواهید آنها را وارد کنید.»

در حالی که آماده می شوند تا تیتر خود را در این فصل از سال ظاهر کنند، برخی به خاطر خاطرات جوانه های خیس و بیش از حد پخته دوران کودکی خود را برای زندگی به تعویق انداخته اند، برخی دیگر آماده می شوند تا دوباره آنها را به نمایش بگذارند، و برخی به دنبال تقویت کننده خواهند بود. این غذای جانبی بسیار بدخواه را بالا ببرید.

تحقیقات جدید به رهبری مصرف کننده از Bimuno® تایید کرد که 54 درصد از بریتانیا، یا 36.4 میلیون، به احتمال زیاد جوانه‌ها را در 25 دسامبر مصرف می‌کنند و 18 درصد دیگر تا حدودی احتمال دارد. 21 درصد خود را «بعید» می‌دانند که به اصطلاح «کلم‌های کوچک» را نخورند، و 17 درصد از بریتانیایی‌ها آن‌ها را از بدبختی جوانه می‌زنند.

جوانه فروتن – یا نارنجک های بدبو سبز – هر سال، تفرقه انگیزترین آیتم در هر منوی جشن است. اما به نظر می رسد که این یک اشتباه قابل توجه برای جوانان است. کمتر از 32 درصد از افراد 18 تا 24 ساله، کمتر از 36 درصد از افراد 25 تا 34 ساله و کمتر از 45 درصد از افراد 35 تا 44 ساله قصد دارند در 25 دسامبر «جنایت های کوچک آشپزی سبز» را بخورند. ، در حالی که 59% و 70% از 55-64 و 65 و بیش از آن “بسیار احتمال دارد” آنها را مصرف کنند.

با افزایش تقاضا برای جوانه ها در طول دوره کریسمس، تحقیقات مصرف کننده توسط Bimuno انجام شد® نشان داد که ایست میدلندز (64٪) و شمال شرقی انگلیس (60٪) اولین کسانی هستند که از بلوک ها محافظت می کنند تا سبزیجات جشن را تامین کنند، با بیش از 60٪ از مردم ساکن در آن مناطق، راهروی سبزیجات را دنبال می کنند.

جای تعجب نخواهد بود که شاهد ولز (58 درصد) باشیم که سال گذشته جوانه ها را در میان سبزیجات مورد علاقه مردم کریسمس انتخاب کرد، همراه با جنوب غربی که طرفداران بزرگ جوانه های بی ادعا در روز بزرگ هستند.

در نقطه مقابل، جوانه‌ها در رسیدهای «فروشگاه بزرگ» کریسمس در ایرلند شمالی وجود ندارند و 34 درصد آن‌ها را «بسیار بعید» مصرف می‌کنند، در حالی که 23 درصد از شرق انگلستان به مصرف خود می‌پردازند. حداکثر برای جلوگیری از ناامیدی های سبز کوچک در روز کریسمس.

از آنجایی که یک فرد معمولی خود را برای دریافت کالری زیادی در روز کریسمس آماده می کند، که گاهی اوقات بیش از مقدار توصیه شده روزانه است.

بیش از 250 میلیون جوانه به همراه 162 میلیون قسمت پودینگ کریسمس از 1 دسامبر تا 1 ژانویه خورده خواهد شد. کباب های جشن نیز با بیش از 255 میلیون ملاقه سس و بیش از 287 میلیون پای چرخ کرده شسته خواهند شد.

تولی افزود: «ما در اینجا 2 تا 4 برابر مصرف معمول روزانه صحبت می کنیم. و برای دستیابی به آن، ما تمایل داریم که ترکیب خوبی از کربوهیدرات‌های ساده (قند) با قابلیت هضم سریع، غذاهای چرب پر کالری و نوشیدنی‌های الکلی داشته باشیم.

این می تواند فشار زیادی به بدن وارد کند، و این بیشتر در هنگام شام اصلی کریسمس قابل توجه است. تا آن زمان، خیلی ها صبحانه قابل توجهی خورده اند، مقداری دلار هم می جوشد، و دستش چندین بار در قوطی شیرینی بوده است. همه اینها قبل از یک وعده غذایی پرچرب و سه وعده ای همراه با الکل بیشتر.

روده در حال حاضر در هضم غذای صبح قبل از تحمل این بار کالری کار می کند. برای مقابله با این، بدن باید جریان خون بیشتری را به سمت روده هدایت کند.

در نتیجه مصرف غذا، متابولیسم به طور موقت افزایش می یابد تا از غذا به عنوان انرژی استفاده شود. متأسفانه، فرآیند گوارش می تواند با نفخ، ناراحتی و نفخ همراه باشد.

در حالی که لذت یک بار در سال از بسیاری جهات ارزشش را دارد، لازم نیست به تلاش برای بازکردن دکمه بالایی شلوار جین خود ادامه دهید یا شکم پف کرده خود را زیر جامپر کریسمس خود پنهان کنید تا امکان انبساط اجتناب ناپذیر شکمتان فراهم شود. .

فرزانه ناصر، متخصص تغذیه، از پری‌بیوتیک‌ها گرفته تا اندازه وعده‌ها، نکات ساده‌ای برای بهبود روده شما در ماه دسامبر ارائه می‌کند.

استراحت کنید و هضم کنید – حتما غذا را به طور کامل بجوید، زیرا جویدن صحیح می تواند در مدیریت نفخ و گاز بسیار مفید باشد، زیرا اولین قدم مهم در هضم است.

همچنین، برای وعده های غذایی وقت بگذارید. تند غذا خوردن لزوماً به روده اجازه نمی دهد تا به اندازه کافی غذا را تجزیه کند، که می تواند منجر به افزایش نفخ شود. زمان بیشتری را به وعده های غذایی اختصاص دهید و هر بار یک چنگال مصرف کنید. گفتن آن در ناهار کریسمس آسان تر از انجام دادن آن است، اما تمام تلاش خود را بکنید!

ذهن آگاهی روزانه را تمرین کنید – یکی از بزرگترین محرک های ناراحتی گوارشی، از جمله نفخ، می تواند افزایش میزان استرس باشد که می تواند در آستانه کریسمس نیز افزایش یابد.

برخی از تمرین‌های تمرکز حواس روزانه می‌تواند به‌طور باورنکردنی در مدیریت استرس مؤثر باشد، به‌ویژه زمانی که مداوم باشد.

این می تواند مدیتیشن یا تمرینات تنفسی ساده مانند تنفس چهار قسمتی باشد – تنفس به مدت چهار ثانیه، نگه داشتن چهار ثانیه، بازدم برای چهار و نگه داشتن در حالت خالی برای چهار ثانیه.

فاکتور فیبر کافی – نفخ اغلب می تواند ناشی از یبوست یا حرکت کندتر روده باشد، و با همه خوراکی های جشن در کریسمس، ممکن است کوتاه بیاییم.

مقادیر کافی فیبر برای حمایت از حرکات منظم روده ضروری است. فیبر در سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و مغزها و دانه‌ها یافت می‌شود، بنابراین سعی کنید انواع یا همه اینها را هدف قرار دهید. وقتی در مجالس جشن نیستید، چند وعده غذایی هماهنگ با سبزیجات تهیه کنید تا به سهمیه خود کمک کنید.

معتدل بنوشید و شاد باشید – الکل می تواند التهاب و تحریک شدید روده ایجاد کند که می تواند منجر به نفخ شود.

اطمینان حاصل کنید که الکل را همراه یا بعد از غذا میل کنید و نه با معده خالی، تا از این اتفاق جلوگیری کنید. و اگر می خواهید مشروبات الکلی بنوشید، دو لیوان متوسط ​​مصرف کنید.

بعد از شام به پیاده روی بروید – پیاده روی ملایم و کاهش دهنده استرس بعد از غذا می تواند تأثیر مثبتی بر هضم ما داشته باشد.

هر فعالیتی که به کاهش سطح کورتیزول ما کمک کند، به طور مثبتی بر سلامت ما تأثیر می گذارد، بنابراین به سادگی چند بار پیاده روی در هر طرف روز بزرگ می تواند کمک کننده باشد.

*نظرسنجی از 2000 بزرگسال بریتانیا (نماینده ملی) که کریسمس را جشن می گیرند