تمرین شکرگزاری و معنویت در عصر مدرن


آخرین به روز رسانی در 4 جولای 2023 ساعت 11:49 صبح

داشتن حس معنوی بالا و احساس قدردانی نسبت به همه چیز در زندگی شما تأثیر زیادی بر نگرش، نگرش به زندگی و سلامت روان شما دارد.

با هر موانعی که در حال حاضر با آن روبرو هستید، هر روز کمی مرخصی بگیرید و تشکر کنید و برای هر چیزی که دارید دعا کنید و خوش بینی خود را افزایش دهید.

در واقع افرادی که روزانه شکرگزاری را تمرین می کنند سطح کورتیزول 23 درصد کاهش می یابدکه به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند.

در حالی که احساس قدردانی برای داشتن غذا روی میز، شغل ثابت یا خانواده سالم طبیعی است، گاهی اوقات افراد دیگر چیزهای ضروری را نادیده می گیرند و به سادگی تسلیم منفی بافی می شوند.

به عنوان مثال، داشتن دوستان واقعی، رفتن به یک فنجان قهوه با آنها، یا داشتن برخوردهای خوشایند با غریبه ها، همه چیزهای مهمی هستند که باید برای آنها احساس قدردانی کنید. در واقع، قدردانی نشان دهنده نظم و انضباط معنوی است که مردم باید یاد بگیرند که آن را درک کنند.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه می توانید شکرگزاری و معنویت را در عصر مدرن تمرین کنید و زندگی خود را به سمت بهتر تغییر دهید.

جنبه معنوی خود را تقویت کنید

تقویت جنبه معنوی شما کلید تمرین شکرگزاری است. اما اگر برای برقراری ارتباط با جنبه معنوی خود تلاش می کنید، از یک متخصص، یکی از اعضای خانواده یا بهترین دوست خود کمک بخواهید.

آنها با اعتبار بخشیدن به احساسات خود و از بین بردن هرگونه شک و تردیدی که ممکن است داشته باشید یا در حال حاضر تجربه می کنید، به شما احساس درک و عشق می ورزند.

با این حال، راه دیگری برای تقویت جنبه معنوی خود این است که مطمئن شوید زمانی را صرف بازدید از کلیسا، خواندن دعا و خواندن کتاب‌های الهام‌بخش می‌کنید زیرا همه اینها لحظات تغییر دهنده زندگی هستند.

خواندن کتاب به شما آرامش می‌دهد و راحتی لازم را به شما می‌دهد، به خصوص اگر در حال خواندن کتاب‌های انگیزشی یا رمان‌های جذاب هستید. بنابراین عادت کنید هر روز حداقل ده صفحه در موضوعات مختلف بخوانید.

به عنوان مثال، شما می توانید با مطالعه در مورد شخصیت های الهام بخش مانند کارلو آکوتیس که یک نابغه مشهور کامپیوتر بود، انگیزه بگیرید و درس های ارزشمند زندگی را بیاموزید.

اما جدای از این، او فردی سپاسگزار و انسان دوستی شگفت انگیز بود، زیرا در زندگی کوتاه خود بیشتر وقت خود را وقف کمک به فقرا، سالمندان و کودکان کرد.

همه اینها درسی است که می تواند به شما کمک کند افق دید خود را گسترش دهید، به شما انگیزه دهد و به شما نشان دهد که قدردانی کلید یک زندگی شاد است.

قدردانی خود را با همه به اشتراک بگذارید

من شکرگزار قلب هستم

به اشتراک گذاشتن قدردانی با افرادی که شما را احاطه کرده اند تأثیر مثبت زیادی هم بر شما و هم بر آنها خواهد داشت. این به شما کمک می کند تا روابط دوستانه و خانوادگی خود را تقویت کنید، اما همچنین باعث ایجاد زنجیره ای از واکنش ها و احساسات مثبت برای همه می شود.

گاهی حتی گفتن صبح بخیر به همسایه یا تشکر ساده از کارمند بازار می تواند برای همه شما شادی زیادی ایجاد کند. پس برای ابراز قدردانی خود تلاش کنید و به چراغ امیدی برای همه اطرافیان خود تبدیل شوید.

نگه داشتن یک مجله

داشتن یک دفتر خاطرات و یادداشت کردن تمام چیزها و احساساتی که هر روز از سر می گذرانید راهی عالی برای ابراز قدردانی شماست.

بازگویی وقایع روز، توصیف قهوه‌شکنی‌هایی که با همکارانتان لذت می‌بردید، یا فهرست کردن ده چیزی که باعث می‌شود در طول روز لبخند بزنید، نقطه شروع شگفت‌انگیزی هستند. این ذهن شما را پاک می کند و همه چیزهای خوبی را که دارید در چشم انداز قرار می دهد.

یوگا و مدیتیشن را تمرین کنید

هم یوگا و هم مدیتیشن راه های بسیار خوبی برای حفظ آرامش و آرامش در این دنیای پر هرج و مرج هستند. تمرین مدیتیشن بهترین راه برای تیز نگه داشتن ذهن و افزایش مثبت اندیشی در بقیه روز است.

حتی 10 دقیقه مدیتیشن سپاسگزاری صبحگاهی به شما کمک می کند تا سطح استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهید و باعث می شود روی تمام لحظات شادی که در طول روز در انتظار شما هستند تمرکز کنید.

از سوی دیگر، یوگا روشی جامع برای حفظ آمادگی جسمانی، ذهنی و معنوی است. این به شما کمک می کند بدن خود را تقویت کنید، اما همچنین ذهن و روح شما را آرام نگه می دارد و هر گونه استرس و منفی که ممکن است شما را احاطه کرده باشد را از بین می برد.

امتحان کردن این فعالیت ها به شما کمک می کند با خودتان ارتباط برقرار کنید و سلامت معنوی خود را تقویت کنید.

در آغاز، ممکن است تمرین قدردانی و بهبود معنویت دشوار باشد. با این حال، تمرین خودمراقبتی باید اولویت اصلی شما باشد.

سپاسگزار بودن به شما کمک می کند تا همه چیزهای مثبت زندگی خود را در چشم انداز نگه دارید. شما می توانید این کار را با تقویت جنبه معنوی خود و به اشتراک گذاشتن قدردانی خود با افرادی که روزانه می بینید، یا با درگیر شدن در فعالیت های عمیق تر مانند نوشتن یک مجله و تمرین روزانه یوگا و جلسات مدیتیشن انجام دهید.

به این ترتیب، رفاه معنوی خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ خواهید کرد و در آینده در زندگی احساس برکت خواهید کرد.