از اولین جلسه خود با یک مربی شخصی چه انتظاری دارید (به علاوه سه سوال برای پرسیدن)


آخرین به روز رسانی در 25 نوامبر 2023 ساعت 10:21 صبح

داشتن اولین جلسه با یک مربی شخصی در ابتدا می تواند کمی دلهره آور باشد. اما با دانستن آنچه باید انتظار داشته باشید و آماده شدن با لیستی از سؤالات، می توانید راحت تر سازگار شوید و مسیری را که سفر تناسب اندام شما طی خواهد کرد، درک کنید.

در اینجا نگاهی می‌اندازم به آنچه که از جلسه اولیه شما انتظار می‌رود، و سپس سه سوال مفید برای پرسیدن.

چگونه یک مربی تناسب اندام شخصی مقرون به صرفه پیدا کنید

اول از همه: شما باید یک مربی تناسب اندام شخصی خوب پیدا کنید. اگر بودجه کمی دارید، می خواهید مربی مقرون به صرفه ای نیز پیدا کنید. شما اغلب می توانید مربیان شخصی معتبر را در مراکز محلی بیابید، بنابراین این مکان خوبی برای شروع جستجوی شما است.

از طرف دیگر، می توانید کار با یک مربی شخصی آنلاین را در نظر بگیرید. علیرغم اینکه مربیان مجازی از راه دور هستند، می‌توانند برنامه‌های شخصی‌سازی شده را با چک کردن‌های منظم از طریق تماس‌های ویدیویی ارائه دهند – و اغلب مقرون به صرفه‌تر از مربی‌های حضوری هستند.

با این حال، اگر در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام خود جدی هستید، معمولاً بهترین کار این است که یک مربی شخصی واجد شرایط را در یک باشگاه پیدا کنید. با مقایسه سالن های ورزشی مختلف می توانید کم هزینه ترین گزینه را پیدا کنید.

باشگاه های زنجیره ای تجاری معمولا چندین مربی را استخدام می کنند. بنابراین، با بررسی گزینه های مختلف، می توانید مربی متناسب با بودجه و نیاز خود را انتخاب کنید.

Anytime Fitness یک گزینه عالی است زیرا علاوه بر داشتن سالن های ورزشی متعدد در مکان های مختلف، مربی شخصی تناسب اندام شما در هر زمان برنامه ای را طراحی می کند که با اهداف خاص سلامتی و تناسب اندام شما مناسب باشد.

از اولین جلسه خود چه انتظاری دارید

هنگامی که مربی شخصی مناسب خود را پیدا کردید، در اولین جلسه خود منتظر موارد زیر باشید.

یک ارزیابی اولیه

یک مربی شخصی خوب با انجام یک ارزیابی شروع می کند. این به معنای انجام یک ارزیابی جامع برای شناسایی وضعیت فعلی بدنی و سطح آمادگی جسمانی شماست.

به عنوان مثال، مربی شخصی شما ممکن است در مورد صدمات گذشته یا شرایط سلامت زمینه ای شما بپرسد.

نگاهی به وزن، قد، شاخص توده بدن، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و ضربان قلب نیز ممکن است بخشی از ارزیابی باشد.

در این ارزیابی اولیه احساس ترس نکنید. این یک روش استاندارد است که به مربی شخصی شما کمک می کند تا برنامه تمرینی ایمن و موثر را به طور خاص برای شما طراحی کند.

تعیین اهداف تناسب اندام

هدف گذاری اغلب موضوع بعدی است که با مربی شخصی خود در اولین جلسه صحبت می کنید.

در طول این مرحله، داشتن ارتباط شفاف بسیار مهم است. این بدان معناست که در مورد آنچه که امیدوارید به دست آورید صحبت کنید تا مربی شما بتواند به طور موثر شما را راهنمایی کند. ممکن است بخواهید وزن کم کنید، عضله بسازید یا سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

از طرف دیگر، ممکن است اهداف خاص تری داشته باشید، مانند کاهش چربی شکم یا ارتقای تناسب اندام خود برای آماده شدن برای دویدن در ماراتن.

داشتن مکالمات دقیق و صادقانه در مورد اهداف تناسب اندام خود با مربی خود، فقط انگیزه شما را حفظ نمی کند. همچنین سفارشی سازی بهینه متناسب با نیازهای شما را تضمین می کند.

تعیین یک برنامه تمرینی شخصی

با داشتن تمام جزئیات و اهداف شخصی شما، مربی شما یک رژیم تناسب اندام سفارشی ایجاد می کند که اهداف خاص شما را هدف قرار می دهد و با شرایط فعلی شما سازگار می شود.

به عنوان مثال، اگر چنین شدتی احتمالاً باعث آسیب قدیمی زانو شود، بلافاصله به دویدن پنج مایلی هل داده نمی‌شوید.

مشاوره تغذیه

یکی دیگر از مؤلفه های ضروری که در جلسه اولیه باید پیش بینی کنید، راهنمایی های تغذیه ای است. به هر حال، انواع غذاهایی که بدن خود را با آن سوخت می کنید، به طور قابل توجهی بر عملکرد و نتایج شما تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، اگر به دنبال حجم دادن به غذا هستید، ممکن است مربی شخصی شما خوردن پنج وعده غذایی کوچک در روز را به جای سه وعده غذایی بزرگ به شما پیشنهاد دهد.

سه سوالی که باید از مربی شخصی خود بپرسید

در ابتدای سفر تناسب اندام خود با یک مربی شخصی، طبیعی است که سؤال یا حتی نگرانی داشته باشید. بنابراین، داشتن یک گفتگوی باز با متخصص تناسب اندام از همان ابتدا بسیار مهم است.

برای کمک به شما در این فرآیند، در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که باید در جلسه اولیه خود مطرح کنید.

1. شرایط شما چیست؟

کنکاش در صلاحیت های مربی شخصی شما بی ادبانه تلقی نمی شود. پس از همه، آنها نقش مهمی در مدیریت و بهبود سلامت شما دارند.

بنابراین، در واقع برای شما ضروری است که قبل از شروع سفر، اعتبار و گواهینامه های مربوط به تناسب اندام و تغذیه را تأیید کنید.

2. چند وقت یکبار باید ملاقات کنیم؟

تعداد جلسات آموزش شخصی با توجه به اهداف فردی و در دسترس بودن شما متفاوت است.

بحث در مورد این موضوع با مربی خود کمک می کند تا انتظارات قطعی را برای هر دو هنگام برنامه ریزی تمرینات تعیین کنید.

3. اگر یک جلسه را به دلیل شرایط پیش بینی نشده از دست بدهم چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک اورژانس کاری، تعهدات خانوادگی یا بیماری دارید، می تواند برنامه ورزشی شما را از مسیر خارج کند.

بنابراین، باید درک کنید که مربی شخصی شما چگونه با لغو یا زمان‌بندی غیرمنتظره برخورد می‌کند. سپس می توانید از سکسکه های احتمالی در طول مسیر جلوگیری کنید و از یک سفر تناسب اندام شخصی مطمئن شوید.