اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی درسیستان و بلوچستان


با هدف توسعه پایدار ،طرح تجمیع توانمندی های روستاهها سیستان و بلوچستان ، در زمینه های مختلف اجرا می شود .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز  سیستان و بلوچستان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان سیستان و بلوچستان با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، با شناسایی ظرفیت‌ها و اثر گذاری و اثر پذیری روستاه‌ها به همدیگر را بررسی کرده است و نقشه راهی را برای ماندگاری روستاییان در روستاه‌ها تدوین می‌کند.

بیک مداح افزود: این نهاد انقلابی در تهیه این برنامه و طرح و  با کمک همکاری تمام ادارات دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی و سمن‌ها سعی داره از طریق یک نظام اجرایی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌های تصمیم گیر در استان و سطح ملی زمینه لازم برای تحقق اهداف را فراهم کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی ها، مطالعات و برنامه ریزی‌ها و کار تصویب شهرستانی طرح منظومه‌های روستایی در شهرستان تفتان انجام شده و اکنون این طرح در انتظار تصویب استانی است تا در مرحله بعد وارد فاز اجرایی شود.

  وی افزود: در این شهرستان  بیش از ۱۷۰ طرح  در سه حوزه تقسیم بندی می‌شود طرح توسعه شهرستان تفتان در سه بخش مرکزی، گوهر کوه و نازیل با تعداد ۱۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار و جمعیت ۴۳ هزار و ۴۷ نفر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این طرح شناسایی روستاه‌ها دارای قابلیت در بخش‌های  گردشگری فرهنگی تولیدی و کشاورزی در دستور کار قرار میگیره تا با مدیریت واحد، زمینه لازم برای استفاده روستاه‌های همجوار از ظرفیت‌های یکدیگر در قالب یک منظومه فراهم شود

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:  در قالب این طرح روستاه‌ها بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی  و ظرفیت‌ها به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل می‌دهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی کشاورزی اقتصادی و صنعتی  تبدیل می‌شوند.