۱۷۰ نفر در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی بوشهر به رقابت پرداختند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالرحیم افروغ ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷۰ نفر از جوانان و نوجوانان از سراسر استان در این دوره از جام ثبت‌نام کرده‌اند که از امروز به مدت ۲ روز به صورت حضوری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: سه نفر برگزیده هشتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی استان به مرحله نهایی و ملی که در مهرماه در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

افروغ افزود: کشف و شناسایی ظرفیت‌های این حوزه جهت سرمایه‌گذاری مهم‌ترین هدف برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در بوشهر است.
وی اظهار کرد: در بخش حضوری این جام جوانان و نوجوانان به رقابت در رشته فیفا ۲۳ می‌پردازند.

افروغ ادامه داد: از اول تیر ماه سال جاری نیز بخش آنلاین مسابقه در ۲۰ رشته که با رویکرد ایرانی اسلامی است در حال برگزاری می‌باشد.

وی عنوان کرد: گزدرازی منتخب سال گذشته استان در مرحله نهایی با اقتدار توانست عنوان قهرمان بازی‌های ویدئویی کشور را کسب کند.

افروغ تصریح کرد: بازی‌های ویدئویی یک رویداد جذاب و پرهیجان در عرصه ملی است که با تأثیرگذاری مثبت بین جوانان و نوجوانان می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امروزه بازی صرفاً سرگرمی نیست، افزود: با توجه به تحقیقات علمی، انواع بازی‌های ویدئویی در درمان بسیاری از بیماری‌ها هم‌چون روحی و روانی مؤثر است که این نشان دهنده جایگاه بازی در بین بشر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان با شرکت در این جام با خلاقیت و نوآوری باید تلاش کنند علاوه بر کسب تجربه جهت حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بازی‌های مبتکرانه را نیز تولید کنند.

آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی استان بوشهر روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار خواهد شد.