کاربرد‌ی ترین کارکرد‌های لوله داربستی که باید بدانید!


مخاطب24:

لوله داربست، سازه ای موقت است که برای پشتیبانی از سازه اصلی استفاده می شود و در عین حال به عنوان سکویی برای کارگران برای انجام کارهای ساختمانی نیز عمل می کند. لوله داربست، از انواع پروفیل‌ های فلزی به خصوص انواع لوله های کاربردی برای ساختمان سازی است که فرق زیادی با پروفیل‌ های صنعتی دارد.

سازه داربستی | قیمت لوله داربست

از لوله داربستی چه می دانید؟

این مقاطع فولادی، لوله هایی هستند که در ساخت داربست از آن‌ ها بهره می‌ گیرند. این محصولات برای ساخت سازه‌ های ساختمانی به منظور دسترسی آسان به نقاط مرتفع، طراحی و تولید شده‌ اند. لوله داربست فولادی سازه ای ضروری برای تکمیل پروژه های ساختمانی بوده و خواهد بود. به طور کلی، این یک پلت فرم موقت است که برای پشتیبانی و ارتقاء کارگران و مواد استفاده می شود. سازه‌ هایی که برای کارگران و معماران بسیار کاربردی است تا به کمک آن‌ ها بتوانند به نقاط دشوار دست یابند.

لوله داربست فولادی چگونه ایجاد می شود؟

لوله های فولادی داربستی  ده ها سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه چنین ساختاری بتواند وزن کارگران و مواد را ایمن تحمل کند، فولاد ماده ضروری است که باید در ساخت آن مورد استفاده قرار گیرد، زیرا این نوع فلزی می تواند دوام بی نظیر و مقاومت عالی در برابر آتش را ارائه دهد.

انواع کاربرد لوله داربستی

در حقیقت تولید لوله های داربستی، به‌ دلیل اینکه برای منتقل کردن سیالات از آن‌ ها استفاده نمی‌ شود، از سایر محصولات آسان‌ تر است. در کشور ایران کارخانه‌ های زیادی وجود دارند که تولید این نوع لوله ها را در راس کار خود قرار داده‌ اند.

1.     حفظ ایمنی

لوله های داربستی، علاوه‌ بر صنعت ساختمان‌ سازی، به‌ عنوان تجهیزاتی کاملا ایمن در صنایع شناخته می‌ شوند. به عبارت دیگر، آن ها به‌ عنوان یک سازه موقت در کنار ساختمان و سازه اصلی شما بنا می‌ شوند. بنابراین، موجب حفاظت و ایمن‌ سازی ساختمان خواهند شد.

مورد دیگر، حفاظت از جان کارگران و مهندسان در ‌هنگام دسترسی به ارتفاعات است. شما می‌ توانید با استفاده از این مقاطع فولادی، سازه‌ ای مقاوم و تکیه‌ گاهی برای افراد مشغول به‌ کار ایجاد کنید.

2.     دسترسی آسان

امروزه ساخت سازه‌ ها و ساختمان‌ های بلند، در تمام نقاط دنیا از جمله کشور ایران در‌حال گسترش است. لازمه ادامه و اتمام این پروژه‌ ها، سازه‌ های موقت هستند که از اصلی‌ ترین عناصر این پروژه‌ ها محسوب می‌ شوند. دسترسی آسان، یکی دیگر از کاربرد لوله داربستی است که با ایجاد ارتفاعی مناسب، شرایط دست‌ یابی به نقاط دشوار را فراهم می‌ کند. در ‌واقع، انجام فعالیت‌ هایی که به بیشتر از دو متر نیاز دارند با استفاده از این پروفیل‌ ها انجام می‌ گیرند.

3.     افزایش سرعت ساخت و ساز

انواع این تجهیزات فلزی، تحت‌ تاثیر پیشرفت‌ های تکنولوژی ساخته می‌ شوند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، به منظور سرعت بخشیدن در کار ساخت و ساز این محصول طراحی و تولید شد.

4. امکان ساخت و ساز گروهی

از سویی دیگر، امکان ایجاد تعامل در میان کارگران وجود دارد که از انواع کاربرد لوله داربستی است. این محصولات به‌دلیل موقعیت قرار‌گیری و نحوه نصب می‌ توانند این امکان را فراهم نمایند تا کارگران به‌ صورت گروهی بر‌روی تخته‌ های الوان قرار گرفته و با عبور از میله‌ ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

‌ویژگی های لوله داربستی

استفاده از این محصول از مزایا و ویژگی‌ های منحصر‌به‌ فرد و بی‌ شماری برخوردار است که برخی از آن ها در ادامه بیان می گردد:

.     تنوع بالا در ابعاد و اندازه

یکی از ویژگی‌ های لوله داربستی، تنوع در ابعاد و اندازه‌ های تولیدی است. شما می‌ توانید با‌توجه به نیاز‌های خود، کالا مناسب خود را انتخاب کنید. در‌ حقیقت طول آن‌ ها در دو اندازه ۳ و ۶ و متناسب با کارایی آن‌ ها برش زده می‌ شوند.

.     ضخامت‌ های گوناگون

این تجهیزات از جنس فولاد هستند و قطر اصلی آن‌ ها ۵ سانتی‌ متر است. می‌ توان آن‌ ها را با ضخامت حداقل ۴ میلی‌ متر نیز تولید کرد. این داربست‌ های فلزی، به همراه بست‌ های مناسب روی یکدیگر قرار می‌ گیرند تا بدین ترتیب روی هم چفت شوند و هیچ سیالی در بین آن‌ ها انتقال نیابد.

.        کیفیت بالا در نحوه نصب و اتصال

این پروفیل، از‌جمله محصولاتی است که نحوه اتصال و کیفیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا‌ که به‌ طور عمومی موارد مصرفی آن در صنعت ساختمان‌ سازی نمود بیشتری پیدا می‌ کند. از آن‌ ها با نام بالابرنده نیز یاد می‌ شود.

.        مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌ و‌ هوایی متفاوت

در تولید این محصول، از مواد اولیه با‌کیفیت و مرغوب استفاده می‌ شود. یکی از مواد اولیه برای ساخت آن، آلیاژ و گالوانیزه است. این مورد، موجب شده است تا از استحکام بالایی در برابر شرایط آب‌ و‌ هوایی مختلف برخوردار باشد. در این‌ صورت، لوله های داربستی به هیچ‌ گونه دچار پوسیدگی و خوردگی نخواهند شد.

خرید لوله داربستی

در حال حاضر کارخانه‌ های بسیاری در زمینه تولید لوله داربستی فعالیت می‌ کنند. انتخاب یک مورد مناسب باید با ‌توجه به کاربرد لوله داربستی و نیاز‌های پروژه‌ های عمرانی انجام شود. امروزه نوسانات بسیاری در بازار آهن‌ آلات وجود دارد.

کلام آخر

با درک فرآیند ایجاد و کاربردهای مختلف داربست لوله فولادی، به راحتی می توانید داربست مناسب پروژه ساختمانی خود را انتخاب کنید. برای انتخاب لوله داربستی مناسب، باید به محل مورد‌ استفاده، اندازه، جنس و ضخامت آن‌ ها توجه داشته باشید تا نتیجه کار، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. هر‌گونه نقص یا بی‌ دقتی، هزینه‌ های جبران‌ نا‌پذیر زیادی برای کارفرما و کارگران به همراه خواهد داشت.

مخاطب 24