منطق برپایی نمایشگاه «آبادیران» حمایت از تولید کننده‌هاست


مدیر موسسه انتشاراتی مرآت دانش پژوه در گفتگو با آنا

مدیر موسسه انتشاراتی مرآت دانش پژوه گفت: منطق برپایی نمایشگاه «آبادیران» حمایت از تولیدکننده‌ها است و امیدواریم پس از نمایشگاه نیز این اتفاق با حمایت ارگان‌ها رخ دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) از فردا (تاریخ ۲۳ الی ۲۵ خردادماه) در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. این رویداد فناورانه، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف کمک به توسعه مناطق محروم شکل خواهد گرفت.

معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها از یک سو و ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و ارائه خدمات این شرکت‌ها از سوی دیگر از مهم‌ترین محور‌های نمایشگاه «آبادیران» است؛ نمایشگاهی که با مشارکت «بنیاد مستضعان» و «کمیته امداد امام خمینی» و «ستاد اجرایی فرمان امام» برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه سه روزه، ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین‌آلات کوچک‌مقیاس، بهداشت، توانبخشی و فناوری‌های نرم و آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم می‌پردازند.

«علی جهانگیری مدیر موسسه انتشاراتی مرآت دانش پژوه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: عموما راغب به حضور در نمایشگاه‌ها نیستم، اما چون این بار حس کردم که منطق برپایی نمایشگاه خیلی خوب است و می‌تواند یک تعداد سرمایه گذار در قالب‌های مختلف را به تولید کننده‌ها وصل کند، تصمیم به حضور گرفتم.

وی با اشاره به چهار محصول موسسه‌ متبوعش در عرصه دانش بنیان و خلاق گفت: در عرصه دانش بنیان یک پلتفرم آموزشی است که از منظر ذی نفعان آموزش، بهره وری و بهینه سازی را بالا می‌برد، از منظر پداگوژی(علم تربیتی) مخاطب آن مدارس و دانش آموزان هستند و تمرکزش روی توسعه یادگیری فردی با تشویق و ترغیب دانش آموز است. 

جهانگیری درباره دیگر محصولاتشان گفت: بسته قصه و داستان برای بچه‌های دوره ابتدایی با بکارگیری مهارت‌های گفتگو، داستان، قصه، نمایش خلاق و جدول سرگرمی و بسته پیش دبستانی با رویکرد بازی محوری و توجه به تفاوت‌های فردی نیز از دیگر فعالیت‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه بیش از بیست و پنج سال است که در این عرصه فعال هستند، گفت: از سال ۹۵ رویکرد‌های جدیدی را شروع کردیم، بازخورد‌های زیادی هم گرفتیم. بسته پیش دبستانی در جشنواره سازمان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش رتبه یک کشوری دریافت کرد و رضایتمندی بالایی یافت. در بسته قصه و داستان تا به حال حداقل تعداد مدارس را داشتیم که به نظرم بدیع و نو است منتها در پلتفرم چیزی حدود ۵۵۰ مدرسه با ما کار کرده‌اند که خیلی پایین است و تلاش داریم برای آینده این آمار را به هزار مدرسه برسانیم.

جهانگیری درباره حضورشان در نمایشگاه آبادیران گفت: خیلی تمایل دارم بدانم نتایج این جشنواره چه خواهد شد، امیدوارم نیت خیری که از ابتدای کار بوده به باروری برای حمایت ارگان‌ها از تولید کننده‌ها برسد و بودجه خوبی در اختیار موسسات قرار گیرد.