صحبت‌های دبیر کمیته ملی المپیک درباره پاداش ورزشکاران پای سکو بازی‌های آسیایی


دبیر کل کمیته ملی المپیک در فاصله ۱۰۰ روز تا شروع المپیک آسیایی به موارد مهمی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مناف هاشمی در فاصله ۱۰۰ روز تا آغاز بازی‌های آسیایی اظهار داشت: تلاش‌ها برای حضور در هانگژو بیشتر شده به طوری که کاروان ما دارد کار کیفی سازی خودش را انجام دهد. همچنین فدراسیون‌ها هم در تلاشند تا بهترین نفرات خودشان را برای این رویداد انتخاب کنند. ما لانگ لیست خودمان را بسته ایم و با تعداد حدود ۲ برابر ظرفیتی که تصمیم داریم اعزام کنیم. اما آنچه نهایی خواهد شد و الان با فدراسیون‌ها هم در حال مکاتبه و رایزنی هستیم این عدد بین ۵۳۰ یا ۵۴۰ نفر تمام کاروان ما خواهد بود.

وی افزود: تغییراتی را روزانه به لحاظ کاهشی داریم و به احتمال خیلی زیاد ۳۳۰ یا حداکثر ۳۴۰ ورزشکار اعزام می‌شوند، اما باز هم تغییرات لحظه‌ای داریم. کاروان ما با ورزشکاران، مربیان، حتی مقامات و مسئولان از وزارت نهایتا به عدد ۵۴۰ نفر برسد. از دید خودمان کاروان کیفی خواهیم فرستاد.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: خیلی تلاش کردیم تا در ۳۰ رشته ورزشی جمعیت خودمان را کاهش دهیم. ابتدا از ۴۰ رشته به ۳۷ رشته رسیدیم و در ۲ جلسه آخر با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک، به جمع بندی اعزام ۳۰ تا ۳۱ رشته دست یافتیم و درباره یک یا ۲ رشته هم در حال بحث هستیم.

هاشمی تصریح کرد: از نظر امکانات، توانمندی، پشتیبانی، هواپیمایی، سالن، بهترین‌ها را در نظر گرفتیم و بهترین پاداش‌ها را خواهیم داد تا با کشور‌هایی که در سطح آسیا تلاش می‌کنند رقابت کنیم. شرایط ما همسان نیست و با کشور‌هایی رقابت می‌کنیم که برخی مواقع امکانات بهتری از ما دارند. به همین دلیل همه باید ایثار کنند تا بهترین نتیجه را بگیریم و امید است جایگاه ششمی در آسیا را در ابتدا حفظ کنیم و حتی آن را ارتقا دهیم، زیرا حفظ این جایگاه شرایط سختی دارد. کشور‌هایی مانند چن تایپه، هند، قزاقستان و ازبکستان در این ۴ سال بیکار ننشسته و برای رسیدن در جایگاه ما تلاش می‌کنند. به هیچ عنوان به چین، ژاپن و کره فکر نخواهیم کرد، اما نمی‌توانیم این جایگاه چهارمی را از دست بدهیم.

وی درباره پاداش ورزشکاران‌گفت: پیشنهاد ۱۰ هزار دلار پاداش پای سکوی مدال طلای بازی‌های آسیایی را به هیات اجرایی خواهیم فرستاد، معادل ریالی آن را همان لحظه به حساب ورزشکار واریز خواهیم کرد. پاداش مدال‌های نقره و برنز نیز ۳ هزار و ۱۵۰۰ دلار است. پاداش نقره را ۳ هزار دلار در نظر گرفتیم و فاصله طلا و نقره هفت هزار دلار است تا انگیزه ورزشکاران برای کسب طلا افزایش پیدا کند.