روایت روز؛ «دورکارانی» در انتظار هوای «پاک»


کارمندان تهرانی با صلاحدید مافوق خود فردا از خانه به کار خود ادامه می دهند. دورکاری که با هدف تنفس نکردن هوای آلوده اجرا می شود، تاثیری بر کیفیت هوا نخواهد داشت و معلوم نیست این وضعیت گرد و غبار تهران تا کی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مخبران، از آنجایی که اداره کل هواشناسی استان تهران فردا چهارشنبه 23 دی ماه افزایش غلظت و انباشت آلاینده ها در هوا را پیش بینی کرد; کارمندان تهرانی مثل امروز و دیروز از راه دور کار می کنند. البته این امکان منوط به تایید روسای دستگاه های اجرایی است.

امروز در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی شهر تهران فردا چهارشنبه 23 آذرماه تصویب و تصمیم گیری شد. پذیرفتن

این هوای آلوده تا کی دوام می آورد؟

اما این هوای آلوده تا کی ادامه خواهد داشت؟پیش بینی ها حاکی از تشدید آلودگی هوا در تهران و کرج است. به گفته صادق جیایان، رئیس مرکز ملی پیش بینی مخاطرات اقلیمی و مدیریت بحران، در صورت عدم کنترل جدی آلاینده ها، با توجه به اینکه شرایط جوی پایدارتر می شود، ممکن است شاخص آلودگی از 200 عبور کند و در وضعیت بسیار ناسالم قرار گیرد.

مگه قرار نیست بارون رو دوست داشته باشیم؟

وی با تاکید بر اینکه مردم از فعالیت در فضای باز خودداری کنند، درباره تاثیر ورود سامانه بارشی از اواخر شب فردا (23 دی ماه) به تهران بر کیفیت هوای پایتخت گفت: ورود سامانه بارشی به کشور عمدتاً جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. و پدیده غالب در تهران و کرج آلودگی هوا است که امروز و فردا در شرایط نامساعدتری خواهد بود. بر اساس هشدارهای داده شده، باید تصمیمات و تدابیر سختگیرانه ای برای کنترل آلاینده ها و منابع تولید آلاینده ها اتخاذ شود و همه افراد، نه فقط افراد حساس، از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند.

آیا وارونگی دما عامل اصلی آلودگی هوای تهران است؟

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران پدیده وارونگی دما درازمدت را عامل اصلی آلودگی هوای تهران در سال جاری می داند.

زهرا عبادادی با بیان اینکه در سال های گذشته ماندگاری وارونگی این گونه نبود، به مخبران گفت: مثلاً دو تا سه روز در چنین شرایطی بودیم و بعد از سه روز ناپایداری جوی رخ می دهد و از وارونگی خارج می شویم. شرایط ما در آذرماه امسال 14 روز متوالی وارونگی دما داشتیم که بی سابقه بود و اکنون در نهمین روز وارونگی دما در دی ماه هستیم.

آیا سوخت با گوگرد بالا مسئول آلودگی هوای تهران است؟

به گفته معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران، سوخت استاندارد در استان توزیع می شود، اما بسیاری از خودروهای سنگینی که در اتوبان آزادگان و جاده های کمربندی اطراف تهران تردد می کنند، در داخل تهران سوخت گیری نمی کنند.

زهره عبادادی در پاسخ به این سوال مخبران که آیا سوخت پر گوگرد عامل افزایش آلودگی دی اکسید گوگرد است، توضیح داد: سوختی که در سراسر کشور توزیع می شود استاندارد نیست و احتمال سوزاندن سوخت غیراستاندارد وجود دارد. از این خودروها بدون سوخت گیری در داخل تهران. بنابراین آلودگی آنها در شرایط وارونگی دما نیز به افزایش دی اکسید گوگرد کمک می کند.

پلاک سوم روی خودروها است

به گزارش مخبران، پلاک سوم تراشه ای برای نصب در زیر شیشه جلو و زیر آینه است و اطلاعات VIN و سایر اطلاعات لازم در مورد خودرو در آن گنجانده شده است. اطلاعات موجود در این تراشه به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می گیرد تا ماموران راهنمایی و رانندگی با ابزار دستی خود این اطلاعات را مطالعه کرده و از هویت اصلی مالک و خودرو مطلع شوند.

سردار سید کمال هادیان فر، ناظر پلیس راه فرج درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: در حال حاضر در مرحله تولید نرم افزار هستیم و باید نرم افزار پلاک سوم را آماده کنیم. این موضوع در اولویت است. موضوع دیگر بحث تراشه هایی است که باید زیر شیشه و آینه خودرو نصب شود. برای این قسمت به دانشگاه های مختلف مثل دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و… رفتم و جلساتی برگزار کردیم، آماده بودند که بیایند و در تولید تراشه به ما کمک کنند. این مشکل خوبی است که ما را کمتر به ارز وابسته می کند.

چه کسانی باید در موج هشتم کرونا واکسن کرونا بزنند؟

افرادی هستند که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، کسانی که دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اما افرادی که دوز یادآوری را تزریق نکرده‌اند، باید دوز دیگری از واکسن را تزریق کنند. این توصیه دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت است.

به گفته وی، افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، حتما باید دوز یادآوری دریافت کنند. در عین حال افراد پرخطر اعم از سالمندان، بیماران قلبی، بیمارانی که ایمنی ضعیفی دارند، شش ماه پس از آخرین تزریق واکسن، بهتر است واکسن دیگری تزریق کنند، زیرا این گروه دور دیگری از واکسن کرونا هستند، می‌توانند تزریق کنند. ایمنی بهتر در برابر کرونا

فرشیدی درباره شرایط واکسیناسیون افراد زیر 18 سال نیز گفت: برای کسانی که زیر 18 سال واکسن زده اند همین واکسن دو دوز برایشان کافی است اما برای کسانی که هنوز دو دوز واکسن تزریق نکرده اند. توصیه می کنیم واکسن را تزریق کنند.

ارائه کارت بانکی بدون نقد به زنان باردار و کودکان 5 دهک اول

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه های اجتماعی کمیته امداد از صدور کارت بانکی بدون نقد برای زنان باردار و کودکان 5 دهک اول خبر داد و گفت: کمیته امداد پس از بررسی صلاحیت برای افراد کارت بانکی بدون نقد صادر می کند. منابع شارژ این کارت بانکی توسط بنیاد مادران علوی و دولت برای کودکان تامین می شود.

به گفته وی، این کارت های نقدی به صورت ماهانه شارژ می شوند و در صورت تاخیر یک ماهه شارژ، مبلغ ماه قبل در ماه آینده واریز می شود. به طور کلی این کارت های بانکی 12 بار در سال شارژ می شوند.

  • پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی مخبران:

پلاک سوم روی وسایل نقلیه می‌نشیند/ کار را برای سارقان خودرو و پلاک‌بازان سخت می‌کند.

مشخصات دورکاری کارکنان استان تهران فردا منتشر شود

پیش بینی تشدید آلودگی هوای تهران و کرج/ نیاز به برخورد جدی با منابع آلاینده.

وارونگی دمای بی سابقه تهران

الزام تست منفی برای مسافران گروه های واجد شرایط/کشورهای آلوده برای دریافت واکسن کرونا

انتهای پیام/