دفتر نقاشی را حرفه ای انتخاب کنید! (راهنمای جامع خرید)


در خرید دفتر نقاشی بایستی به نکاتی توجه کنید که این نکات بر کیفیت آثار هنری شما تاثیر می گذارند. فرقی نمی کند که یک دفتر را برای نقاشی کودکی 7 ساله بخرید یا برای تمرین نقاشی یک گرافیست حرفه ای؛ در هر حال لازم است محصولی با کیفیت و مطابق با نیاز کاربر تهیه نمایید. با آغاز سال تحصیلی و شروع فعالیت مدارس اغلب والدین به دنبال خرید لوازم التحریر مرغوب برای فرزندان خود هستند. دفتر مخصوص نقاشی یکی از لوازمی است که باید در بین اقلام ضروری تحصیل فرزند خود قرار دهید. دفترهای نقاشی در ابعاد و طراحی های مختلف در بازار عرضه می شوند. برخی از آنها سیمی، برخی تاشو، برخی منگنه دار و … هستند.

خرید دفتر نقاشی مناسب موضوعی است که بسیار تخصصی بوده و برندهای زیادی برای انتخاب پیش روی مشتریان قرار دارند. در صورت دسترسی به سفارش از خارج کشور، مارک مولسکین و برای خرید از داخل ایران نیز برند گروه ناچو بهترین مرجع دفتر نقاشی است.

دفتر نقاشی فانتزی برای کودکان

خرید دفتر نقاشی برای کودکان بهتر است از میان طرح های بچگانه انجام شود. انواع دفتر نقاشی دخترانه اغلب صورتی، دارای طرح شخصیت های کارتونی دخترانه و مطابق با روحیه حساس آنها است. در حالی که دفترهای نقاشی مخصوص پسران دارای طرح فضایی، ماشین، غالبا آبی رنگ یا تیره می باشد. اکثر والدین در خرید دفتر نقاشی برای فرزندان خود، خرید دفترهای دارای برگ های بیش از حد زیاد را مناسب نمی­دانند.

دفتر نقاشی کودکان به دلیل رنگ آمیزی، کار طولانی مدت کودک روی آن و … در معرض آسیب است. از این رو بهتر است به جای خرید یک دفتر با تعداد برگ زیاد دو یا سه دفتر با تعداد برگ پایین را خریداری کنید. در این حالت کودک شما همواره یک دفتر نقاشی تمیز و مرتب خواهد داشت. دفترهای نقاشی فانتزی در اغلب موارد سیمی هستند که به کودک در انجام آسان تکالیف نقاشی خود کمک می کند.

 دفتر نقاشی

دفتر مخصوص نقاشی برای بزرگسالان

دفتر نقاشی کالایی نیست که فقط مخصوص استفاده کودکان باشد. بزرگسالان علاقمند به نقاشی نیز اغلب اقدام به خرید دفترچه نقاشی برای پیاده سازی طرح های انتزاعی داخل ذهن خود می کنند. دفترچه نقاشی ابعاد کوچکی داشته و به راحتی قابل حمل است. کسانی که به دنبال ایده های طبیعی برای نقاشی یا الگو گرفتن از طبیعت برای خلق آثار خود هستند از خرید و همراه داشتن دفترچه های نقاشی استقبال می کنند. برخی بزرگسالان نیز از این نوع دفترچه ها به منظور استفاده در حرفه خود بهره می برند.

دفتر طراحی فانتزی در ابعاد بزرگ برای نقاشی سیاه قلم

در خرید دفتر نقاشی، برخی افراد به سراغ خرید دفترهای با ابعاد بزرگ می روند. دفتر نقاشی بزرگ برای اجرای طرح های سیاه قلم بسیار مناسب است. یک دفتر نقاشی دخترانه بزرگ می تواند انتظارات شما را در مورد داشتن بستری مناسب برای نقاشی انواع مدل ها برآورده کند. دفترهای نقاشی بزرگ مخصوص سیاه قلم یا نقاشی با کنته زغال بهتر است دارای برگ هایی ضخیم باشند. در این حالت هم طرح کشیده شده جلوه بهتری خواهد داشت و هم باقی برگ ها از آثار فشار قلم مصون می مانند.

قیمت دفترهای نقاشی در انواع مختلف

قیمت دفتر نقاشی بسته عوامل مختلفی می تواند در انواع مدل ها و طرح ها متفاوت باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دفتر نقاشی تعداد برگ های آن است. هر چه یک دفتر تعداد برگ های بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. البته موارد دیگری از جمله جنس جلد دفتر، نوع طراحی آن نیز بر قیمت دفاتر نقاشی تاثیر می گذارند. دفتر نقاشی کوچک معمولی قطعا قیمت بسیار پایین تری از یک دفتر نقاشی حرفه ای مخصوص بزرگسالان خواهد داشت. قیمت روز کاغذ، وضعیت قیمت لوازم التحریر در بازار، ابعاد دفتر از جمله سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت دفتر نقاشی هستند.

 خرید دفتر نقاشی

دفتر نقاشی کوچک فانتزی برای کودکان پیش دبستان و دبستانی

دفتر نقاشی کوچک فانتزی برای کودکان پیش دبستان می تواند یکی از بهترین گزینه ها به عنوان جایزه باشد. هم مربیان و هم والدین به بهانه های کوچک برای تشویق کودکان به تلاش بیشتر، اقدام به خرید جوایز مختلف می کنند که لوازم التحریر یکی از بهترین موارد است. به احتمال زیاد شما در ابتدای سال تحصیلی برای فرزند خود یک دفتر نقاشی بزرگ خریداری کرده اید. حال برای خرید جایزه می توانید به دفتر کوچک نقاشی فکر کنید.

کودکان از استفاده از لوازم التحریر مینیمال لذت می برند. مربیان نیز می توانند به دفاتر نقاشی کوچک به عنوان یک گزینه اقتصادی برای هدیه به کودکان بیندیشند. جوایزی که در مناسبت های مختلف در مدرسه به کودکان داده می شود در حجم بالا و به تعداد زیاد خریداری می شوند. از این رو داشتن قیمت مناسب برای خرید آنها اهمیت زیادی دارد.

بهترین مدل دفتر به عنوان دفتر مخصوص نقاشی

دفتر نقاشی سیمی را می توان بهترین مدل دفتر به عنوان دفتر مخصوص نقاشی برای کودکان در نظر گرفت. کودکان آزادی عمل بالایی برای نقاشی در این دفترها دارند. از طرفی برگه های یک دفتر نقاشی سیمی را می توان به راحتی بر روی یک سطح دیگر قرار داد تا آثار قلم به برگه های زیرین آسیب وارد نکند. علاوه بر این دفترهای سیمی به دلیل راحتی استفاده کودک، دوام و ماندگاری بالایی دارند و کمتر مچاله یا تا خورده می شوند.

دفتر نقاشی حرفه ای برای دانشجویان هنر و دانش آموزان مقاطع بالاتر

دفتر نقاشی حرفه ای مخصوص گرافیست ها، دانشجویان هنر و سایر افراد بزرگسال علاقمند به نقاشی است. در این دفاتر هم می توان نقاشی را به صورت سیاه قلم و هم به صورت مداد رنگی اجرا کرد. علاوه بر این در دفاتر با برگه های ضخیم، طرح های مینیاتوری نیز قابل پیاده سازی هستند. در این طرح ها از مداد رنگی همراه با کاربرد ظریف آبرنگ استفاده می شود. طرح های گرافیکی، هندسی و سایر تکالیف دانشگاهی دانشجویان هنر نیز در این دفترها به خوبی اجرا می شوند. کیفیت برگه های این دفترها بالا بوده، تماما سفید و دارای ضخامت مطلوب هستند.

 قیمت دفتر نقاشی

انواع دفتر نقاشی

انواع دفتر نقاشی را می توان از جهات مختلف به دسته های متفاوت تقسیم بندی کرد. اولین و بارزترین طبقه بندی در این مورد دسته بندی انواع دفاتر نقاشی بر اساس سایز است. دفاتر نقاشی از این جهت به انواع دفتر نقاشی A3، A4، A5، B5 و B6 دسته بندی می شوند. این دسته بندی به صورت صعودی و از کوچک به بزرگ می باشد.

اغلب افراد تهیه دفاتر نقاشی سایز A4 را بر سایر گزینه ها ترجیح می دهند. نوع کاغذ دفتر در انواع مختلف دفترهای نقاشی متفاوت هستند. از این نظر نیز دفترهای نقاشی را به دفترهای دارای کاغذ کاهی، دارای کاغذ روغنی، کاغذ کارتریج، کاغذ آبرنگ، کاغذ کرافت و … دسته بندی می کنند. هر یک از این نوع دفترها مخصوص به سبک خاصی از نقاشی بوده و مورد استفاده کاربران فعال در آن زمینه هستند.
در سطح جهان برای سفارش دفترچه نقاشی برند moleskine، در داخل کشور نیز دفتر نقاشی ناچو ( nacho art group ) و از کشور نیوزیلند هم thedrawingroom توصیه اکید می شوند.

برخی از دفاتر سیمی، برخی تاشو و برخی ته چسب هستند. دفاتر سیمی بیشتر در بین کودکان محبوبیت دارند در حالی که انواع ته چسب بیشتر مورد پسند بزرگسالان هستند. نوع جلد فاکتور دیگری است که انواع دفتر نقاشی را از هم متمایز می کند. این فاکتور بر قیمت دفتر نیز تاثیر زیادی دارد. جلدهای ضخیم، چرمی و مقوایی بیشترین دوام و جذابیت را در بین سایرین دارا هستند. طراحی جلد نیز می تواند ساده و جوان پسند یا شاد و کودکانه باشد. انتخاب جلد و طراحی آن یک فاکتور کاملا شخصی و مطابق با سلیقه هر فرد است.

جدیدترین مدل های دفتر نقاشی دخترونه

برای خرید بهترین و جدیدترین مدل های دفتر نقاشی دخترونه بهتر است از خدمات فروشگاه های عرضه کننده لوازم التحریر معتبر استفاده کنید. این فروشگاه ها همواره محصولات به روز و با کیفیت بالا ارائه می کنند. همچنین در خرید انواع لوازم التحریر بهتر است خرید آنلاین را بر خرید به صورت حضوری ترجیح دهید. چرا که با این کار هم می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم به تنوع بالایی از انواع محصولات دسترسی خواهید داشت.

برخی افراد در مورد انجام خریدها به صورت آنلاین نگران عدم تطابق محصول سفارش داده شده با محصول ارسال شده هستند. بایستی توجه داشت که این نگرانی بیشتر در مورد خرید محصولاتی همچون لباس اتفاق می افتد. در حالی که لوازم التحریر را تنها می توان با مشاهده عکس محصول و مطالعه ویژگی های آن خریداری کرد.

خرید انواع لوازم التحریر مطابق با روحیه کودکان

در خرید انواع لوازم التحریر از جمله دفتر نقاشی کودکان توجه به روحیه و علاقه مندی های کودک یکی از مهم ترین نکات محسوب می شود. کودکان محصل ساعات زیادی از روز خود را با کتاب و دفتر و سایر لوازم التحریر مخصوص انجام تکالیف درسی سپری می کنند. از این رو بهتر است لوازمی که استفاده می کنند مورد پسند و مطابق با خواسته های آنها باشد. در این خصوص توصیه می کنیم که به دنبال خرید دفتر نقاشی با طرح جلد کودکانه، نوع صحافی شیک و با دوام و دارای کیفیت ساخت بالا بروید.