تشکیل کارگروه مدیریت شهری برای حل مشکلات قراردادهای سرمایه گذاری در پایتخت


نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران از ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از شورای شهر و مدیریت شهری برای حل اختلاف و مشکلات قرادادهای سرمایه گذاری سال های گذشته خبر داد.

به گزارش مخبران، مهدی بابایی با اشاره به بازدید خود از سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: طی بازدیدی  که از سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی داشتیم، گزارشی از اقدامات وبرنامه های آتی سازمان توسط مدیرعامل این سازمان ارائه شد که واقعا نشان دهنده عزم جدی مدیرعامل سازمان بر حل مشکلات و تسهیل گری زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پیشرفت و آبادی تهران بود و با توجه به گزارش و نقاط ضعف وقوت ارائه شده، پیشنهاداتی جهت تسهیل گری مشارکت مردم و سرمایه گذاران ارائه کردم.

وی افزود: نخستین توصیه من این بود که باید موضوع ارتقاء فرهنگ سازمانی در زمینه جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاران برای پیشرفت شهر را در شهرداری تهران توسعه دهیم و به این نکته تأکید کنیم که بزرگترین فرصت پیشرفت و توسعه شهر استفاده از مشارکت مردم و سرمایه گذاران است.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در همین راستا توجه به آموزش سازمانی دارای اهمیت به سزایی بوده  تا روش های مختلف سرمایه گذاری در شهرداری برای جلب سرمایه گذاران استفاده شده و تنها به روش های محدود اکتفا نشود.

 بابایی یادآور شد: در این حوزه لازم است آموزش های ویژه ای را برای مدیران سرمایه گذاری و شهرداران مناطق  و نواحی داشته باشیم تا بتوانیم در این بخش مشارکت ها را توسعه دهیم.

 وی با اشاره به لزوم ارزیابی مدیران مناطق ۲۲گانه شهر تهران تاکید کرد: اینکه چقدر مدیران شهری توانسته اند از فرصت مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شهر استفاده کنند، باید یکی از موضوعات ارزیابی مناطق قرار گیرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در ادامه صحبت های خود برگزاری همایش های مختلف در حوزه ارایه فرصت های سرمایه گذاری را یکی دیگر از راهکارهای جذب سرمایه و جلب مشارکت های مردمی دانست و افزود: البته انجام این کار منوط به احصا تا تمامی فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران بوده  تا سرمایه گذاران با انواع علایق و سلایق را جلب نظر کرد.

وی با بیان اینکه همکاران دستگاه های نظارتی شهرداری در این حوزه باید تسهیلگر بوده و کمک کنند تا در قالب یک قرارداد برد- برد به توسعه شهر تهران کمک کنند. در ادامه‌ به موضوع حل پرونده های اختلافات بین شهرداری و سرمایه گذاران که در سنوات گذشته منعقد شده اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد شد تا براساس مفاد اساسنامه سازمان، کارگروهی متشکل از شورای شهر و مدیریت شهری تشکیل شود تا نسبت به حل موضوعات بین سرمایه گذاران و شهرداری اقدامات لازم انجام شود.

بابایی بیان کرد: اعتقاد داریم اگر پروژه های اختلافی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی که از سنوات گذشته بر زمین مانده به نتیجه برسد، می توان شاهد تحول جدی در شهر باشیم. 

بنا براعلام روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، وی در انتها یادآور شد: پیشنهاد کردیم با استفاده از مفاد اساسنامه قبل از اینکه  قراردادها برای حل اختلاف به قوه قضائیه و یا کمیسیون ماده ۳۸ ارجاع داده شود، کارگروهی تشکیل شده و اختلاف بین شهرداری و سرمایه گذار حل شود. 

انتهای پیام